Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@17:30:54 GMT

آغاز طرح حمل‌نقل عمومی بدون راننده در تالین

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۷۵۲۸

آغاز طرح حمل‌نقل عمومی بدون راننده در تالین

شهرداری تالین، پروژه آزمایشی اتوبوس خودران را به راه انداخته است که با همکاری اداره حمل‌ونقل تالین انجام می‌شود و هدف آن افزایش کیفیت جابه‌جایی در شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان تالین برای تسهیل جریان ترافیک و افزایش کیفیت حمل‌ونقل شهری، اتوبوس خودران را در مرکز شهر به راه انداخته‌اند.

اتوبوس هشت‌نفره خودران در یک مدار ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ کیلومتری از پیش برنامه‌ریزی شده بین ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعدازظهر در فواصل زمانی تقریباً ۲۵ دقیقه‌ای حرکت می‌کند. همیشه یک فرد امنیتی در اتوبوس حضور دارد و ایمنی هر مانور را زیر نظر دارد و در صورت لزوم مداخله خواهد کرد.

فشرده بودن محلاتی که بر سر راه این اتوبوس خودران قرار دارند، این امکان را فراهم می‌کند که تعداد بسیار زیادی از مسیرهای معمولی روزانه ساکنان شهر را پوشش دهد.

در حال حاضر، حداکثر سرعت مجاز در تعدادی از جاده‌های ناحیه داخلی شهر ۳۰ کیلومتر در ساعت و در بعضی از خیابان‌های بزرگ‌تر در مرکز شهر ۴۰ کیلومتر در ساعت است. در یک اطلاعیه جداگانه، پایتخت استونی اعلام کرد که محدودیت‌های سرعت را برای افزایش ایمنی در ۸۰ خیابان اجرا خواهد کرد.

آندری نوویکوف، معاون شهردار تالین در این رابطه گفت که پیش‌شرط کاهش سرعت مجاز در مرکز شهر، تنظیم مجدد برنامه‌های چراغ راهنمایی است، اما این ممکن است به دلیل کمبود متخصصان بیشتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده طول بکشد زیرا کاهش سرعت بدون تنظیم مجدد چراغ‌های راهنمایی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

مسئولان شهری بر این باور هستند که کاهش سرعت تردد خودروها تعداد و شدت تصادفات را کاهش می‌دهد، فضا را برای سایر کاربران جاده آزاد می‌کند، مشکل سر و صدای تالین را کاهش می‌دهد و رانندگی را پایدارتر و روان‌تر می‌کند. تالین همچنین با نصب حدود ۳۰ سرعت گیر اضافی در سطح شهر، ۲۸ مهارگیر جدید جاده‌ای را برای آرام کردن ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی نصب می‌کند.

در صورت موفقیت این طرح، تعداد بیشتری از مسیرهای شهری با این اتوبوس‌های خودران طی خواهد شد.

کد خبر 590480

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودروی خودران اتوبوس خودران تالین تالین استونی حمل و نقل حمل و نقل عمومی شهرهای جهان حمل و نقل عمومي ماشین های خودران محدودیت سرعت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مؤمن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفابخش)، فرآورده معجون بدون مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن ها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بمنظور دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد