Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@14:15:09 GMT

فعالیت سامانه بارشی تابستانه در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۷۷۷۴

فعالیت سامانه بارشی تابستانه در اصفهان

ابراهیم هنرمند با بیان اینکه روز‌های پایانی هفته با ورود سامانه بارشی تابستانه، افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش‌های رگباری و رعد و برق را در نقاط مختلف استان انتظار داریم، گفت: بارش‌ها از شامگاه چهارشنبه آغاز می‌شود و طبق الگو‌های هواشناسی شدت این بارش‌ها در نیمه جنوبی استان از جمله شهرضا، دهاقان، سمیرم و چادگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه احتمال بارش در شهر اصفهان و شهر‌های اطراف آن نیز وجود دارد، افزود: بارش‌های رگباری در مناطق شرقی استان از جمله شهرستان ورزنه نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که اکنون خاک رطوبت ندارد و بارش رگباری شدید در مدت زمان کوتاه منجر به روانآب و سیلاب می‌شود.

هنرمند با بیان اینکه بارش‌ها در نیمه جنوب استان از شدت خوبی برخوردار است، اضافه کرد: این شرایط تا صبح جمعه هفتم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین وضعیت جوی استان را طی سه روز آینده آرام و پایدار پیش‌بینی کرد و گفت: آسمان استان تا روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری است و در ساعات بعد از ظهر وزش باد به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: وزش باد در نیمه شرقی استان طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه با گردوخاک محلی و کاهش دید افقی و افزایش غبار آلودی هوا همراه است.

هنرمند با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در ساعات پیش رو خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش رگباری وزش باد شدید درجه سانتیگراد بالای صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان

سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه چهار روز گذشته بارش‌های خوبی در سطح استان داشته‌ایم به طوری که بیشترین بارش از ایستگاه حاجی آباد زیرکوه به میزان ۶۲ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌های بالای ۵ میلی متر در طی ۲۴ ساعته گذشته در استان گفت: در این مدت بارش‌های ثبت شده در ایستگاه ابراهیمی ۱۴، قدمگاه و کهنو ۱۲، چاهداشی ۱۰، النگ ۸، حسین آباد و بغداده ۷، جنوب شهر بیرجند ۶ و چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

لطفی ادامه داد: همچنین در این مدت بارش باران به صورت پراکنده در استان قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: با توجه به آخرین اجرای مدل‌های پیش‌یابی در برخی از نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان و زیرکوه در طی امروز و فردا می‌توان انتظار بارندگی داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به وضعیت دما در استان اشاره داشت و گفت: دمای هوا در استان طی امروز و امشب افزایشی پیش بینی می‌شود به طوری که شاهد افزایش یک تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود.

لطفی با بیان اینکه صبح امروز سربیشه و بیرجند به طور مشترک با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و روز گذشته نیز بندان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، اضافه کرد: همچنین دمای هوا در بیرجند در گرم‌ترین ساعات دیروز ۲۲ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اواخر هفته پیش رو بارندگی‌های خوبی در صورت تثبیت نقشه‌ها در منطقه داشته باشیم.

کد خبر 6089563

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود