Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: انقلاب اسلامی باعث رهایی مردم از اسارت استثمار و استعمار شد.

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛  سردار مرتضی کشکولی  در نشست معارفه  و تکریم مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شده بود، اظهار کرد: از رسالت‌های مهم بسیج دانشجویی، حرکت‌های تربیت‌ساز دینی، جهاد علمی، مطالبه‌گری و محرومیت‌زدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس از قشر دانشجو بودند؛ جذب و تربیت دانشجوی جهادی، از جمله وظایف مهم بسیج دانشجویی است.

کشکولی تصریح کرد:توجه کردن به جهاد علمی و همچنین، محرومیت‌زدایی از دیگر کارکردهای بسیج دانشجویی است.

او بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات، مطالبه‌گری است؛ نقش دانشجویان باید در زمینه‌ی مطالبه‌گری، افزایش یابد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، مردم را از اسارت استثمار و استعمار رها کرد.

سردار کشکولی گفت : جامعه ایران به برکت انقلاب اسلامی ایران به یک جامعه‌ی مجاهدپرور و شهیدپرور تبدیل شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان (ع)  گفت: ایران به برکت وقوع انقلاب اسلامی، علاوه بر رسیدن به پیشرفت‌های مختلف علمی، الان در دنیا از نظر حکمرانی سیاسی و اجتماعی هم برای دیگران، الگوست.

او عنوان کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی در مسیر رشد و بالندگی مادی و معنوی قرار گرفت.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)  لرستان تاکید کرد: ولایت‌مداری، پاسداشت ارزش‌های ملی و دینی، ایمان به نصرت الهی، تکلیف‌گرایی، قانون‌مندی و انضباط‌گرایی، پایداری و استقامت در انواع جنگ‌های سخت و نرم، سادگی، سهولت، خلاقیت، دفاع مردمی و امنیت پایدار، پیشتازی و سرآمد بودن، جوان‌گرایی و ... از جمله اصول مهم دکترین بسیج هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج دانشجویان مطالبه بسیج دانشجویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

به گزارش ایرنا، دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط بین‌الملل و دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد و شناسایی آن به عنوان سازمان تروریستی به مصلحت نیست.

وی ادعا کرد: تمام کارهایی را که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم جایی که آنها غیرقانونی عمل می کنند، می توانیم علیه آنها اقدام کنیم، در نظام تحریمی‌ ما لحاظ شده است. اما وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک انگلیس و ایران در مقطع کنونی «نسبتاً مختصر» است اما هشدار داد که شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی، به این روابط پایان می دهد.

کامرون عنوان کرد:‌ «وقتی صحبت از تلاش برای متوقف کردن تشدید درگیری‌ها می‌شود، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود... من می‌خواهم خودم با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم، آیا می توانید به ایرانیان این پیام را ارسال کنیم؟»

وی افزود: «به نظرم این اقدام (افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی) به نفع بریتانیا نیست، این اقدام نه تنها رویکرد ما را تقویت نمی‌کند که از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس دو هفته پیش هم در سفر به سرزمین‌های اشغالی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها کامرون به نتانیاهو این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

چندی پیش گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل طی نامه‌ای خطاب به نخست وزیر انگلیس، این درخواست غیرقانونی را دوباره تکرار و ادعا کرد که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین پیوند سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشت: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت