Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه دوم مرداد پارلمان به ایراد تذکرهای شفاهی خود پرداختند که در ادامه به مهم‌ترین مسائل مورد اشاره توسط ایشان پرداخته ایم.

محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن عرض تسلیت به مردم استان فارس و آرزوی علو درجات برای‌جانباختگان و صبر جزیل برای بازماندگان حادثه غمبار و جانسوز سیل اخیر گفت: متاسفانه غفلت دستگاه های متولی و فقدان ذهنیت پیشگیرانه بین برخی از مسئولان و مدیران استانی، حادثه غمبار در جنوب استان فارس به وقوع پیوست و مردم استان را داغدار و غمگین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این حادثه جانسوز دارای پیامدهای پایدار در زمینه های روانی، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، ضمن تشکر از وزیر کشور به دلیل حضور در محل و بررسی میدانی پیامدهای این موضوع، از وی می خواهیم که هر چه سریعتر دستور تهیه گزارش جامع و کامل از موضوع را صادر کند و با مقصرین احتمالی که در هر پست و مسئولیتی هستند، برخورد قاطع صورت گیرد و گزارش کامل آن به اطلاع مردم ایران اسلامی و نمایندگان استان فارس رسانده شود.

 مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی خود گفت: 8 ماه از تجمع مردم اصفهان در اعتراض به وضعیت آب می‌گذرد که این موضوع مربوط به آبان سال گذشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر نیرو قول اصلاح امور داد و رئیس جمهور نیز به استان سفر کرد اما متأسفانه هنوز برنامه‌ای برای اصلاح ارائه نشده است.

طغیانی تصریح کرد: وضعیت امروز قابل جبران نیست؛ اگر فرو نشست زمین رخ دهد با هزاران هزار میلیون تومان پول موضوع قابل برگشت نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: میراث تاریخی و مساکن مردم به هیچ عنوان قابل قیمت‌گذاری نیست که بخواهیم با پول آنها را بازگردانیم؛ در این میان باید یادآور شد تابلو منابع و مصارف زاینده‌رود نیز دارای کسری است. در واقع منابعی تعریف شده که اساسا نیامده و مصارف بیشتر از حد است که وزارت دادگستری باید آن را پیگیری کند؛ همچنین موضوع حقابه نیز از سوی سازمان محیط زیست پیگیری شود.

در ادامه، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پی تذکر نماینده اصفهان خطاب به معاون پارلمانی وزارت نیرو خواستار بررسی این امر و تشکیل جلسه با حضور نمایندگان استان اصفهان و دیگر دستگاه‌های مرتبط شد.

پرویز محمدنژاد قاضی محله نماینده مردم لنگرود در مجلس هم در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: همانطور که بارها تذکر دادیم، ساختار تشکیلاتی شما سیستمی نیست و تا زمانی که نتوانید سیستم را درست کنید، اگر هزاران هزار میلیارد تومان و هزاران میلیارد دلار هم وارد کشور شود، برنامه ها به هدف نخواهد رسید. به وضعیت ساختار و تشکیلات اجرایی رسیدگی کنید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر ارشاد عنوان کرد: آقای وزیر مهمترین حلقه ارتباطی مسئولان و مردم، رسانه و رسانه ای ها هستند، اما هم اکنون به این باور رسیده اند که هیچ پشتیبانی ندارند، از دشمن یاد بگیرید که چگونه از رسانه استفاده کرده و به اهداف منحوس خود دست می یابد.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ضمن تشکر از موفقیت در برخی از محورها، متاسفانه در حوزه برنجی که با رنج استحصال می شود، زمزمه هایی به گوش می رسد که برنج آلوده و بی کیفیت وارد کشور می شود و معنی مفهومی آن اقدام مقابله با برنجکاران و کشاورزان است. با توجه به هزینه بالای تولید برنج باید این محصول بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

محمدنژاد در تذکری به وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از مدیریت سنتی و قالب قبلی خارج شوید، گویا علاقه ای برای تغییر در حوزه مدیریت و کارکرد و عملگرایی ندارید، مهارت اندوزی و مهارت ورزی در آموزش و پرورش فراموش شده و قالب موسسات فنی و هنرستان ها از مزیت امکانات خوب برخوردار نیستند.

وی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اگر بخواهیم به مسیرهای ثروت، گردشگری، مناطق مختلف و... دسترسی داشته باشیم، باید زیرساخت راه را فراهم کنیم، در حال حاضر کنارگذار لنگرود مدت هاست علی رغم بازدید مسئولان ناتمام به حال خود رها شده و توجهی به آن نمی شود. 90 درصد راه های ارتباطی لنگرود بدون دسترسی از حیث انتفاع خارج شده اند. امروز بزرگترین نارضایتی از مجموعه راه و شهرسازی است.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک روز مباهله و ایام ولایت و امامت به سالگرد پذیرش قطعنامه 598 که 34سال پیش صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌داریم به خصوص رزمندگان و مردم عزیزی که در عملیات‌های غدیر و مرصاد با منافقین کوردل مبارزه کردند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: این مبارزات در حالی صورت گرفت که جهان استکبار تصور می‌کرد که مردم از جنگ خسته شده و انقلاب و نظام را رها کرده‌اند چنانچه زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای ریاست جمهوری کشور را بر عهده داشتند اعلام کرده بودند که به استکبار جهانی نمی‌توان اعتماد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در جهاد تبیین نیز باید یادی از شهدا و حماسه‌ها کنیم، اظهار داشت: نباید به دشمن اطمینان کرد چرا که در صحنه عمل دیده‌ایم آنهایی که می‌گفتند ایران خواهان جنگ است، خودشان خلاف آن عمل کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: مصداق آن زمانی است که امام (ره) قطعنامه 598 را پذیرفت اما باز هم دشمن به کشور حمله کرد و مناطق گیلانغرب و سرپل ذهاب که تا آن زمان مورد حمله قرار نگرفته بود را اشغال کردند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایندگان مجلس پارلمان تذکر سیل آموزش و پرورش جهاد کشاورزی استهبان مجلس شورای اسلامی تذکر شفاهی خود نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900620

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس