Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:41:08 GMT

ساخت ۳ هزار واحد مسکن در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۸۳۲۲

ساخت ۳ هزار واحد مسکن در پایتخت


به گزارش تابناک به نقل از افق تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آیین آغاز عملیات احداث ۳ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران، اظهار داشت: طی ۸ سال گذشته به صورت مداوم کاهش صدور پروانه رخ داده است اما با برنامه ریزی‌های انجام شده در شهرداری، طی کوتاه مدت به سمت کاهش زمان صدور پروانه رفته‌ایم و از سوم مرداد ۱۴۰۱ صدور پروانه در سامانه به صورت یک هفته‌ای صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به زودی به وعده رسیدن زمان صدور پروانه به دو ماه خواهیم رسید.

وی در ادامه افزود: همچنین سازمان نوسازی بند ۱۵ طرح تفصیلی را به تصویب کمیسیون ماده پنج رسانده و موضوع احداث ساختمان، به روند رو به رشد رسیده است.

به گفته صارمی؛ تا شهریور امسال ۲۱ هزار واحد مسکونی به پروانه‌های صادر شده [که در حال حاضر ۹۳۰۰ واحد است] اضافه می‌شود و شیب صدور پروانه که روند نزولی دارد صعودی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه استراتژی شهردار تهران این بود که برای عملیاتی کردن بخش مسکن هدف گذاری روی ۱۸۰ هزار واحد انجام شود، عنوان کرد: امروز کلنگ زنی ۳ هزار واحد شروع شده و عملیات طراحی و پروانه آن به زودی شروع می‌شود. این واحدها سه ساله ساخته خواهند شد.

وی بیان کرد: بخشی از کلنگ زنی در منطقه ۱۸ و بخشی در منطقه ۱۹ انجام می‌شود و همچنین در اراضی رها شده منطقه ۱۹ حدود ۴۰ هزار واحد و در منطقه ۱۸ حدود ۶۰ هزار واحد را عملیاتی می‌کنیم.

صارمی با تأکید براینکه ضوابط طرح‌های جامع و تفصیلی به صورت کامل در این پروژه ها رعایت می‌شود، افزود: سیاست های کشور در جمعیت پذیری در نگرش همه مدیران به عنوان یک اصل نهادینه می‌شود. ضمن اینکه یکی از محورهای اصلی شهرداری، ایجاد محله‌های الگو با معیارهای زیست الگو و با رعایت هویت ایرانی اسلامی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه توضیح داد: یک محله الگو به مساحت ۵۰ هکتار در مرحله طراحی اولیه است؛ الگویی که فراتر از شهرک اکباتان باشد و بحث کیفیت زندگی و سرانه‌های شهری و محوریت مسجد و حضور مردم در آن رعایت شود.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی از سال ۱۳۸۴، پنج هزار واحد را اجرا کرده، گفت: امروز در این دوره ۳۷۰۰ پروژه عملیاتی شده و تا شهریور باید از ۵ هزار واحد عبور کند.

صارمی در ادامه سخنان خود افزود: از سه شنبه هفته جاری دو تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد خواهد شد و ظرفیت‌های این نهادها هم به بخش سازندگی اضافه می شود. علاوه بر این سازمان اجاره داری حرفه ای در سازمان نوسازی در حال شکل گیری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: باید با استفاده از قانون جهش مسکن و سیاست های دولت کمک کنیم که این حرکت رو به رشد، اوج بگیرد و مردم به خدمات مطلوبی دست پیدا کنند. با وجود اینکه توان اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت های زیرمجموعه‌های آن بی نظیر است اما در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می‌کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد پایتخت مسکن صارمی اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران صدور پروانه هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است