Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@20:02:07 GMT

حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۸۴۴۹

حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال سوریه

منابع خبری سوریه از حمله توپخانه‌ای و خمپاره‌ای ترکیه به روستاهای حومه الحسکه و حلب خبر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، ارتش ترکیه صبح امروز با توپخانه سنگین و راکت روستاهای اطراف شهرک أبو راسین در حومه شمالی غربی استان الحسکه را هدف قرار داده است.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» گزارش داد که در این حمله ترکیه، یک نظامی سوری در ریف الحسکه شهید و چند شهروند زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد که یگان توپخانه‌ای ارتش ترکیه امروز همچنین جاده ارتباطی تل رفعت و دیر جمال در شمال حلب را گلوله باران کرد.

حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آنکارا در حالی شدت یافته که «رجب طیب اردوغان» اوایل خرداد گذشته اعلام کرد که کشورش به زودی عملیاتی را برای ایحاد منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه آغاز خواهد کرد.

در مقابل سوریه نیز تاکید کرد که «تهدیدهای ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی‌های نشست آستانه در تضاد است».

مقام های بلندپایه روسیه و آمریکا پیش از این در اظهارات رسمی خود چندین بار مخالفت خود را با انجام عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اعلام کردند و از آنکارا خواستار در پیش گرفتن راه حل مسالمت آمیز برای اوضاع سوریه شده بودند.

در روزهای اخیر مقام های ترکیه بارها از احتمال آغاز دور جدید حملات به شمال سوریه و اعلام آمادگی در این خصوص سخن گفته‌اند و این اظهارات نگرانی‌هایی را در ارتباط با شعله ور شدن دوباره درگیری ها در شمال سوریه بین طرف های مختلف حاضر در آن و بروز مشکل برای مردم این مناطق ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، ترکیه حملات خود به شمال سوریه را در حالی انجام می‌دهد که قرار است شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه درباره حملات ترکیه به شمال عراق نشست فوق العاده برگزار کند.

بغداد از حملات هوایی اخیر ترکیه به منطقه کردستان عراق که 8 کشته و بیش از 20 زخمی بر جای گذاشته است، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شمال سوریه ، سوریه ، ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شمال سوریه سوریه ترکیه شمال سوریه توپخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه