Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@09:25:51 GMT

جنگ ترامپ و پنس برای رهبری حزب جمهوری‌خواه

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۸۵۹۲

جنگ ترامپ و پنس برای رهبری حزب جمهوری‌خواه

 

به گزارش تابناک به نقل از سی‌ان‌ان، ترامپ و پنس وزن سیاسی خود را پشت دو نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه گذاشته‌اند که اگر چه هم حزبی هستند اما در رویکرد خود به اصول حزب جمهوری‌خواه، تفاوت‌هایی دارند.

در حالیکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی «کاری لیک»، نامزد جمهوری‌خواه در این انتخابات، حاضر شد، مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در تجمع انتخاباتی «کارین تیلور رابسون»، سیاستمدار حزب جمهوری‌خواه در آریزونا و رقیب کاری لیک، پشت تریبون رفت تا یکی از نخستین رویارویی‌های سیاسی میان ترامپ و پنس در آریزونا رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری لیک که ترامپ حامی اوست، همچون این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، بر ادعای غیرواقعی «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰» تاکید دارد و طی سخنرانی خود در این کمپین خاطرنشان کرد که "ترامپ به ما درس داد که چگونه بجنگیم." وی واژه "سوپرمن" را برای توصیف این رئیس‌جمهوری سابق استفاده کرد.

بسیاری از تحلیگران معتقدند مایک پنس قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند. او برای این کار ابتدا باید نامزدی حزب جمهوری‌خواه را احراز کند و این بدان معناست که مقابل دونالد ترامپ که همچنان از محبوبیت بسیار بالایی در میان جمهوری‌خواهان برخوردار است، قرار خواهد گرفت.

در کمپین انتخاباتی روز جمعه ترامپ و کاری لیک، باری دیگر ادعای «جعلی بودن انتخابات ۲۰۲۰» را مطرح کردند و ترامپ مدعی شد که همین «جعلی بودن انتخابات» منجر به آن شده که به عقیده او اکنون آمریکا به سوی "نابودی" گام بردارد.

مایک پنس در کمپین انتخاباتی رابسون حرفی درخصوص مخالفت با رئیس‌ سابق خود نزد اما کمی بعد در توییتر نوشت: «اگر جمهوری‌خواهان بخواهند همچنان در حسرت و عصبانیت گذشته باقی بمانند، انتخابات آتی را از دست خواهند داد.»

وی همچنین حمایت‌های قبلی لیک نسبت به دموکرات‌ها را نقد کرد و گفت: جمهوری‌خواهان آریزونا به فرمانداری احتیاج ندارند که از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا حمایت کرده است.

ترامپ و پنس که برای چهار سال در کاخ‌سفید به عنوان نفر اول و دوم دولت آمریکا همکاری داشتند، در جریان حمله به کنگره ایالات متحده (۶ ژانویه) از هم فاصله گرفتند.

در آن روزها، ترامپ که همچنان بدون ارایه مدارک و شواهد محکمه‌پسند نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را نمی‌پذیرفت، از مایک پنس، معاون خود خواست که در مراسم نهایی کردن نتایج در کنگره، پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را باطل بخواند اما پنس ضمن رد این تقاضا گفت که به طور قانونی اختیار چنین کاری را ندارد.

همین اختلاف منجر به آن شد که دونالد ترامپ در روزهای منتهی به ششم ژانویه بارها مایک پنس را در توییتر سرزنش کند و او را ترسو و تلویحا "خائن" بخواند.

حمله به کنگره در ششم ژانویه و جزئیات رفتار ترامپ در مواجهه با آن، موضوع تحقیقاتی است که در یک سال گذشته کنگره آمریکا مشغول آن بوده و هم اکنون کمیته‌ای متشکل از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حال برگزاری جلساتی علنی با حضور شاهدان در این باره است.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد ترامپ پنس جمهوری خواهان اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد