Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، فعالیت های سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و انرژی سوریه با نام «سرپترو ۲۰۲۲» با مشارکت بیش از ۶۰ شرکت داخلی و بین المللی متخصص در صنایع نفت، عملیات اکتشاف، مطالعات و مشاوره از روز جمعه در محل شهر نمایشگاهی دمشق راه اندازی شده و تا فردا دوشنبه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) این نمایشگاه توسط مهندس بسام طعمه، وزیر نفت و منابع معدنی افتتاح شد و با هدف کمک به سرمایه گذاران در تعیین نیازهای آتی پروژه‌های نفتی در سوریه، ایجاد طر‌ های استراتژیک و طرح‌های جامع برای بخش نفت و انرژی و ایجاد فرصتی برای سرمایه گذاران و علاقمندان برای تبادل تجربیات و اطلاعات و ایده هایی که به برجسته سازی آینده بخش انرژی کمک می کند، برگزار شد.

بسام طعمه، وزیر نفت سوریه در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌و گوی اختصاصی با پایگاه خبری «العهد» میزان مشارکت شرکت‌های دوست به ویژه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را در سطحی عالی خواند و گفت: در این نمایشگاه تمرکز بر خدمات با کیفیت نفتی است و در آن فناوری‌های پیشرفته برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و همچنین انرژی‌های جایگزین یا انرژی‌های تجدیدپذیر بخش وسیعی از نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

وی  ابراز امیدواری کرد که در دوره کنونی نمایشگاه نفت و گاز سوریه بین شرکت‌های بخش خصوصی از کشورهای دوست شرکت کننده در این نمایشگاه توافقاتی صورت گیرد و انشاءالله در آینده بین دو طرف قراردادهای کاری و روابط تجاری منعقد شود.

طعمه درباره خلا شرکت‌های خارجی در عرصه نفت سوریه گفت: دوستان ما در روسیه و ایران گزینه‌های جایگزین را قرار دادند و در این صنعت تجربه طولانی دارند. ما به شرکت‌های دوست در جمهوری اسلامی ایران و روسیه اتکا داریم و گزینه‌های جایگزین را یافته‌ایم و بالاخره چاره‌ای جز این نیست و انجام کاری بهتر از انجام ندادن آن است، به این معنی که اگر توربین یا کمپرسور ما آنقدر کارآمد نیست، آیا تامین آن از منبع شرقی نادرست است؟ پاسخ، منفی است، زیرا شرکت‌های فنی دوست هستند که تجربه و توانایی فنی دارند و ما در این زمینه با آنها همکاری خواهیم کرد.

سفیر ایران: آماده همکاری با سوریه در حوزه نفت هستیم

مهدی سبحانی، سفیر ایران در دمشق هم که مهندس طعمه را در بازدید از نمایشگاه همراهی می‌کرد در گفت‌وگو با العهد گفت: 15 درصد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از شرکت‌های ایرانی هستند و شرکت‌های بزرگی از ایران در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، مثلاً یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات پتروشیمی ما که محصولات خود را به هشتاد کشور در سراسر جهان  صادر می‌کند، در این نمایشگاه حضور دارد.

سفیر ایران افزود :جمهوری اسلامی ایران در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و تامین نفت تجربیات زیادی دارد و در این زمینه‌ها قوی است و آماده همکاری با جمهوری عربی سوریه در این زمینه است.

نمایشگاه، نماد مقاومت

مدیرکل گروه بین‌الملل مشهدانی، برگزارکننده این دوره از نمایشگاه نفت دمشق کرد: مردم سوریه امروز نمایشگاه نفت، گاز و انرژی را قطعا در چارچوب مقاومت و پایداری برگزار می‌کنند آن هم در برابر همه دشمنانی که تلاش کردند سوریه و مقاومت آن را تضعیف کنند.

وی افزود: پس از ده سال جنگ نظامی امروز ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که ما را مجبور به مقاومت و سازماندهی رویدادها و فعالیت ها می‌کند تا این بخش که تمام جنگ علیه آن و علیه ثروت های نفتی و معدنی سوریه بود باقی بماند.

 مشهدی تاکید کرد: این نمایشگاه پیامی به تمام جهان است که سوری‌ها همچنان از صنایع نفت و معادن خود دفاع می‌کنند و مشتاقند از فناوری‌های بین المللی که به کشف نفت و گاز آنها کمک می‌کند، بهره ببرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی سبحانی سفیر ایران در دمشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است