Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از افراد سرمایه خود را در حوزه زمین و مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مسئله باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود، باید با فرهنگ‌سازی، سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، علی حیدری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرآیند تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن در مراحل پایانی است، اظهار کرد: زمین برای بالغ بر 20 هزار واحد مسکونی در استان در این طرح در مدت پنج ماه تامین شده است، این در حالیست که در طرح مسکن ملی این میزان زمین  در مدت هشت سال در استان تامین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: پس از شناسایی زمین برای احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، استعلامات مربوط برای ایجاد زیرساخت، تامین آب و مجوزات زیست محیطی اخذ می‌شود، سپس در جلسات متعدد روند واگذاری اراضی بررسی خواهد شد و سپس برای آماده‌سازی تحویل پیمانکار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌شود که تا حدودی این فرآیند زمانبر است.

وی با اشاره به اینکه پروژه نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، عنوان کرد: هیچ شهری به علت کمبود زمین حذف نخواهد شد و تمام تلاش خود را برای تامین زمین از روش‌های مختلف به‌کار خواهیم گرفت.

حیدری با بیان اینکه متقاضیانی که توان پرداخت پیش پرداخت در طرح نهضت ملی مسکن را ندارند، حذف و فرد جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شود، توضیح داد: کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی برای افراد تحت تکلف خود حمایت‌های مالی نظیر پرداخت تسهیلات بلاعوض و... را در این طرح در نظر می‌گیرد، امکان افزایش سقف تسهیلات بانکی در این طرح وجود دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با تاکید بر اینکه علل مختلفی در کمبود زمین برای ساخت و ساز در مرکز استان وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه در برخی محلات شهر شهرکرد به‌ویژه در بافت قدیم فرهنگ احداث ساختمان‌های بلندمرتبه وجود ندارد و افراد ترجیح می‌دهند خانه‌های یک طبقه و ویلایی داشته باشند.

وی افزود: همچنین اراضی اطراف شهر شهرکرد، زمین‌های کشاورزی مرغوب هستند و بر اساس  قوانین امکان اضافه شدن آن‌ها به حریم شهر وجود ندارد، همچنین به‌علت بالا بودن قیمت تغیبر کاربری افراد تمایلی برای تغییر کاربری اراضی خود ندارند.

حیدری با بیان اینکه بسیاری از افراد سرمایه سرگردان خود را در حوزه زمین و مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مسئله باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود، باید با فرهنگ‌سازی، سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شود.

احداث 470 واحد مسکونی شهرستان فردوس در طرح نهضت ملی مسکن اجرایی می‌شودبلاتکلیفی 73 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن استان تهرانرشد 1.4 برابری اجاره‌بها نسبت به قیمت مسکن + عکس

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص مشکلات شهرک منظریه، توضیح داد: مقرر شد اداره‌کل راه و شهرسازی 200 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری شهرکرد برای حل مشکلات اختصاص دهد و قطعا این اعتبار با پیشرفت فیزیکی اختصاص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن طرح ملی مسکن نهضت ملی مسکن طرح ملی مسکن طرح نهضت ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟

تین نیوز

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستأجران را تشریح کرد و گفت: لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها با همکاری وزارت راه و کمیسیون عمران مجلس تدوین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، از ممنوعیت خرید و فروش نهضت ملی مسکن تا زمان نصب کنتور خبر داد و جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستأجران را تشریح کرد.

ابوالفضل نوروزی با یادآوری این که لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها با همکاری وزارت راه و کمیسیون عمران مجلس تدوین شده است، اظهار کرد: ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل به قانون بخشی از مشکلات در بازار اجاره، زمین و مسکن رفع کرده و به تسهیل گری در بخش اجاره می پردازد.

وی توضیح داد: این لایحه بر تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری ها برای شناسایی خانه های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت های فرسوده شهری و ساخت خانه های ارزان قیمت برای اشخاص بی بضاعت، الزام تمامی دستگاه های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات موردنیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش بینی ضمانت های اجرایی برای عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان تاکید دارد.

نوروزی ادامه داد: تقویت سامانه ملی املاک و اسکان برای شناسایی خانه های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قراردادها و ارائه راهکارهایی برای الزام آور شدن این راهکارها از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن توجه جدی شده است. بر اساس بندهایی از این طرح، تمامی قراردادها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می گذرد وجود دارد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ لایحه مذکور در استان هایی که نرخ تورم عمومی سالانه بیش از ۳۰ درصد باشد شورای عالی مسکن مکلف است تا نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره بها به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی سالانه اقدام کند. حمایت از مستأجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در سال جدید با توجه به تورم و همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل بخش دیگری از این طرح به شمار می رود.

نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون، دسترسی های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه روزی فراهم کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: اخذ عوارض از اراضی بلااستفاده و نحوه هزینه کرد این عوارض بخش دیگری از موارد مورد تاکید در این طرح است. همچنین برای کاهش التهابات مسکن و برای جلوگیری از معاملات سفته بازی واحدهای در حال احداث تا قبل از تحویل واحد مسکونی یا نصب کنتور و گواهی پایان کار ساختمان، امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به هر شیوه ای وجود ندارد و ممنوع است و محاکم و ادارات پذیرفته شده نیست.

نوروزی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و ابلاغ آن، بخشی از موانع موجود در اجرا قانون جهش تولید مسکن و بازار مسکن و اجاره بها برطرف شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس