Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی مقصودی گفت: در زمینه طرح نهضت ملی مسکن تعداد افرادی که منصرف شدند زیاد نبود، این پروژه در شهرکرد در مرحله سفت کاری است و برای اجرای آن تاکنون از منابع بانکی که آزاد می‌شود هزینه شده است، در محله منظریه ۳ هزار واحد مسکونی در حال اجرا است و عملیات اجرایی ۶ هزار و ۶۰۰ واحد جدید دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حسینعلی مقصودی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال 98 در قالب طرح اقدام ملی مسکن اقداماتی محدود آغاز شد و از سال گذشته با آغاز 6 فاز ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن شروع به کار کرد.
 
وی افزود: در مجموع 6 فاز ثبت نام در 42 شهر 81 هزار و 705 نفر ثبت نام کردند، از این تعداد 58 هزار و 720 نفر حائز شرایط اولیه بودند که 29 هزار و 544 نفر در نهایت تایید شدند، 22 هزار و 893 نفر تشکیل پرونده دادند و 17 هزار و 324 نفر نیز افتتاح حساب انجام دادند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در کلیه شهرهای استان ثبت نام به عمل آمد، عنوان کرد: از سال گذشته بحث تامین زمین در شهرهایی که مشکل نبود یا کمبود زمین وجود داشت، آغاز شد و در حال حاضر به جز چند شهر که به هیچ وجه زمین دولتی وجود نداشت، تامین زمین انجام شد.
 
مقصودی خاطرنشان کرد: از چهار میلیون مسکنی که قرار است در چهار سال در کشور ساخته شود، سهمیه چهارمحال و بختیاری 40 هزار و 927 واحد مسکونی شهری است که سالانه باید 10 هزار و 232 واحد آن ساخته شود.
 
وی اضافه کرد: توزیع سالانه ساخت مسکن به نسبت شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری شامل اردل 324 واحد، سامان 267 واحد، بروجن یک هزار و 741 واحد، شهرکرد 4 هزار و 653 واحد، بن 341 واحد، فارسان یک هزار و 383 واحد، کوهرنگ 104 واحد، کیار 454 واحد و لردگان است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: 4 هزار و 600 واحد در طرح اقدام ملی ثبت نام انجام شد و 22 هزار و 893 تایید نهایی گرفتند، همچنین حدود 18 هزار نفر از سال گذشته تا امسال متقاضی مسکن بودند که بخشی واریز وجه انجام دادند و مابقی در حال انجام است.
 
وی تاکید کرد: اینکه به دلیل تورم برای بسیاری از متقاضیان امکان تامین آورده نیست مورد بحث در شورای عالی مسکن است، قرار است رقم تسهیلات به حدود 600 میلیون تومان برسد اما این افزایش هنوز تصویب نشده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: قرار است بخشی از منابع مالی صندوق ملی مسکن از منابع درآمدی دولتی، بخشی از فروش املاک دولتی و... تامین شود تا به اقشار دهک‌های پایین یارانه داده شود، همچنین تامین مصالح از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است.
 
مقصودی با اشاره به اینکه عزم جدی دولت و قول ریاست جمهور بر این است که شعار ساخت چهار میلیون واحد مسکونی محقق شود، افزود: به اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تکلیف شده است 400 میلیون تومان از محل درآمدهای خود جهت سهم صندوق ملی مسکن تامین کرد.
 
وی ادامه داد: در زمینه طرح نهضت ملی مسکن تعداد افرادی که منصرف شدند زیاد نبود، این پروژه در شهرکرد در مرحله سفت کاری است و برای اجرای آن تاکنون از منابع بانکی که آزاد می‌شود هزینه شده است، در محله منظریه 3 هزار واحد مسکونی در حال اجرا است و عملیات اجرایی 6 هزار و 600 واحد جدید دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری طرح نهضت ملی مسکن واحد مسکونی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد

مهرداد میرزاییان اظهار کرد: طی یک ماه گذشته ۲۳ پروانه باری صادر و ۳۲ پروانه مسافربری در شهرکرد تمدید شد.

بیشتر بخوانید

افزایش ۲۰ درصدی جابجایی مسافر در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد افزود: در این مدت ۷۴ پروانه پروانه حوزه باری وانت، کامیون و.. تمدید گردید.

وی اضافه کرد: در راستای اشتغال رانندگان در شهرکرد در پارسال ۲ هزار و ۴۰۶ فقره پروانه جدید برای ناوگان باری و مسافربری صادر و تمدید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه