Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا سامری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و روان‌درمانگر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری متاسفانه هر سال ۱۶ نفر در اثر گاز گرفتگی سگ‌ها فوت می‌شوند که در این آمار کودکان هم سهمی از قربانیان دارند‌.

وی در همین ارتباط بیان کرد: اگر سگ احساس تهدید شدن و خطر کند احتمال حمله وجود دارد و متاسفانه کودکان به دلیل اینکه غیر قابل پیش‌بینی هستند، حرکات تند و سریعی در مواجهه سگ‌ها انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روان‌درمانگر کودک و نوجوان عنوان کرد: کودکان صدای بلند و ناآشنا و یا دویدن‌های ناگهانی و بازیگوشی‌های دیگری دارند که برای سگ نشانه خطر محسوب می‌شود و ممکن است کودک را دنبال کند و یا گاز بگیرد.

وی درباره حمله سگ‌ها به کودکان توضیحاتی ارائه داد و افزود: گاز گرفتن کودک توسط سگ عواقب روانی و عاطفی بسیار بدی برای کودک به همراه می‌آورد.

سامری تصریح کرد: پس از حمله سگ، کودک در تمام طول زندگی خود ترس از سگ‌ها را به همراه دارد و این می‌تواند زندگی روزمره فرد را تا بزرگسالی مختل کند.

وی گفت: پس از حمله سگ رابطه کودکان با افرادی که سگ دارند مختل می‌شود و یا هنگام دیدن سگ دچار علائمی مثل تنگی نفس، سرگیجه، افت فشار، لرزیدن، فرار از موقعیت و احساس از دست دادن کنترل می‌شوند.

این رواندرمانگر کودک و نوجوان یادآور شد: هنگام مواجه شدن با سگ، کودک علائمی همچون گریه شدید و چسبیدن به والدین را از خود نشان می‌دهند.

وی با طرح این سوال که اما راه حل چیست؟ خاطرنشان کرد: والدین سعی کنند ترس کودک خود را در رابطه با ترسیدن از سگ درک کنند.

سامری با بیان اینکه به کودک آموزش رفتار صحیح برخورد با سگ را یاد دهید، اضافه کرد:  اگر کودکی دچار ترس از سگ شده است یکی از درمان‌های مورد نیاز روان‌درمانی به کمک روانشناس بالینی خواهد بود.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در پایان تاکید کرد: اگر ترس از سگ یا ترس از حیوانات دیگر در کودکان درمان نشود منجر به عوارض جدی‌تری مانند اختلالات اضطرابی و اختلالات خلقی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سگ گزیدگی حمله سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان