Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) در کردستان از روز یکشنبه آغاز شد و طی امروز و فردا ۶ نمایش راه یافته به این رویداد در شهرهای سنندج، مریوان و قروه به اجرا در می آیند.

این جشنواره با نگاه به آسیب های اجتماعی  و تاثیرگذاری زنان در جامعه و حضور این قشر در حوزه های مختلف به ویژه هنر نمایش به همت موسسه فرهنگی هنری شاکار و آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی شانو و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های نمایشی از استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان در این جشنواره شرکت کردند و هم چون دیگر رویدادهای حوزه تئاتر استقبال خوبی هم از این برنامه شده و قرار است طی جشنواره و بعد از آن هم هر گروه ۱۰ روز به اجرای عمومی بپردازد.

آنچه در این جشنواره مدنظر بوده و قرار است بیشتر برجسته شود حضور زنان در تئاتر است و به همین دلیل هم بیشتر بازیگران نمایش ها را زنان و دختران تشکیل دادند تا اینگونه توانمندی و استعداد خود را بخوبی به نمایش بگذارند.

این جشنواره با نمایش عروسک های گمشده به نویسندگی موسی هدایتی و کارگردانی عاطفه بهمنی در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قروه آغاز شد و طی ۲ روز برگزاری آن ۶ نمایش به روی صحنه می رود.
 

ارسال ۱۸ نمایش به جشنواره تئاتر ئافره‌ت

دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۸ نمایش برای شرکت در این جشنواره معرفی شدند که بعد از داوری توسط هیات بازبین، ۶ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

فاتح بادپروا با اشاره به اینکه بازبینی این آثار را بهار لطافتیان، تریفه کریمیان و حمیدرضا احمدی کردستانی برعهده داشتند، افزود: داوران مرحله نهایی جشنواره هم همین افراد به اضافه کورش احمدی و میدیا ذاکر هستند.

وی به محل برگزاری نمایش ها اشاره کرد و  یادآور شد: مجتمع فرهنگی هنری قروه، فرهنگسرای مریوان و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج محل اجرای ۶ نمایش راه یافته به این جشنواره هستند.

دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) ادامه داد: نمایش «ژن ژاکاو» ( زن پژمرده)  به نویسندگی مختار محمدی و کارگردانی کژال راستبین ساعت ۱۵ امروز در فرهنگسرای مریوان و ساعت ۱۶ هم  نمایش «گولوه نی» ( روسری سنتی کرمانشاه)به نویسندگی سعید میرزایی و کارگردانی فرانک وکیلی فر از کرمانشاه در تالار تماشای مجتمع فجر سنندج اجرا می شود.

بادپروا افزود: نمایش «هه‌ناری» (اناری) به نویسندگی سیمین چایچی و کارگردانی پیام علوی روز دوشنبه ساعت ۱۱ در تالار تماشای مجتمع فجر سنندج و نمایش «وست» (هیس، ساکت) به نویسندگی و کارگردانی سوران احمدی کار مشترکی از سردشت و بانه  ساعت ۱۵ همین روز تالار فروردین مجتمع فجر سنندج به روی صحنه می روند.

وی اضافه کرد: نمایش اپیلاسیون به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمان زاده روز دوشنبه سوم مرداد ساعت ۱۶ در تالار تماشای مجتمع فجر سنندج به اجرا در می آید.

کردستان با برگزاری جشنواره های مختلف تئاتر در سطح بین المللی و ملی هم چون جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز، جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره و اینک جشنواره تئاتر منطقه ای «ئافره‌ت» نشان داده است توانایی و ظرفیت فراوانی در حوزه تئاتر دارد.

برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره منطقه ای ئافره‌ت روز سه شنبه در اختتامیه این برنامه که ساعت ۱۱ در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود معرفی و تجلیل می شوند.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مجتمع فجر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای «العهد الأبدی» در کارون

ایسنا/خوزستان به منظور اشاعه‌ فرهنگ و هنر و در راستای فعالیت‌های هنری، نمایشنامه عربی «العهد الأبدی» کاری از هنرمندان گروه تئاتر اشراق شهرستان کارون به صحنه می‌رود.

سید کاظم قریشی، کارگردان این نمایش، در این باره به ایسنا گفت:  این نمایش با همت هنرمندان گروه تئاتر اشراق شهرستان کارون از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در فرهنگسرای مهدیه کوت عبدالله اجرا می‌شود.

این پیشکسوت تئاتر افزود: نمایش «العهد الابدی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون، شهرداری و شورای اسلامی شهر کوت عبدالله، فرهنگسرای مهدیه و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کارون روی صحنه می‌رود.

این نویسنده گفت: این نمایش به مسایلی درباره‌ مرگ، زندگی، امید و جایگاه زن در جامعه می‌پردازد.

نویسنده این نمایش سالم باوی، کارگردان سید کاظم قریشی و  بازیگران هادی ناصری، آمنه ناصری، عزیزه سینایی، عدنان ناصری، رضا باوی و مرام ناصری هستند.

مشاور هنری: عبدالعظیم عساکره، موسیقی و افکت و منشی صحنه: فردوس ناصری و روابط عمومی: سید احسان نوری از دیگر عوامل نمایش «العهد الابدی» به شمار می‌آیند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند