Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیکاووس سعیدی در مورد انتخاب خبرگان ورزشی برای انتخابات کمیته ملی المپیک به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کیکاووس سعیدی درباره نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: مقرر شد اعضای کارشناسان خبره در امور بازی‌های المپیک امروز انتخاب شوند. بر این اساس رئیس کمیته ملی المپیک ۲ برابر افراد مورد نیاز را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ۴ ساعت بحث و گفت‌وگو اعضای هیات اجرایی براساس آراء اکثریت ۵ خبره ورزشی را معرفی کردند.

  دبیر کل کمیته ملی المپیک، افزود: مجید شایسته، مجید کیهانی، فریبا محمدیان و مهین فرهادی‌زاد به عنوان کارشناس خبره معرفی شدند. نصرالله سجادی به عنوان نماینده دانش‌آموزی انتخاب شد. در خصوص معرفی نماینده مربیان و داوران المپیکی پیمان فخری سرمربی تیم‌ملی شمشیربازی در المپیک توکیو انتخاب شد اما در خصوص انتخاب نماینده بانوان قرار است طاهره طاهریان نایب‌رئیس کمیته تصمیم‌گیری کند. فرد پیشنهاد شده از سوی طاهریان نماینده بانوان خواهد بود که باید تا قبل از شروع ثبت‌نام این فرد معرفی شود. ۲ باشگاه آرارات و نساجی مازندران هم نماینده باشگاه‌ها در مجمع هستند.   وی با گلایه از اصحاب رسانه در خصوص تعلل برای انتخاب خبرگان، گفت: این پیش‌داوری بود و در زمان مقرر یعنی امروز خبرگان معرفی شدند. هیچ تعللی در این خصوص صورت نگرفت و افراد معرفی شدند.   سعیدی در خصوص ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات، خاطرنشان کرد: از چهارشنبه ۵ مرداد ثبت‌نام آغاز می‌شود و تا پایان وقت اداری پنجشنبه ۲۰ مرداد، ثبت‌نام از ۷ عضو هیات اجرایی، رئیس و نواب رئیس انجام می‌شود. طبق دستورالعمل ابلاغی و دعوت نامه ارسال شده داوطلبان باید در زمان تعیین شده شخصا با مدارک مربوطه به دبیرخانه ستاد انتخابات کمیته مراجعه کنند. پس از پایان مهلت تعیین شده ثبت‌نامی انجام نمی‌شود. با فرآیند بررسی داوطلبان، بیوگرافی نامزدها برای اعضای مجمع ارسال خواهد شد. زمان قطعی تعیین شده برای انتخابات یکشنبه ۶ شهریورماه خواهد بود.   دبیر کل کمیته درباره انتخاب ۶ ورزشکار در انتخابات و تغییر برخی از اعضا، تصریح کرد: ما به وظیفه قانونی خود در خصوص برگزاری انتخابات و معرفی اعضای کمیسیون در زمان مقرر عمل کردیم و بعد از آن هیچ دخالتی نداشته و نخواهیم داشت. این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های ۱۸ گانه کمیته ملی المپیک است که به عنوان نمایندگان ورزشکاران و قهرمانان ملی فعالیت دارد.    وی درباره اینکه آیا او به عنوان دبیرکل در مجمع حق رای دارد، یادآور شد: من یک مسئولیت در آکادمی دارم و یک مسئولیت به عنوان دبیرکل. من به عنوان دبیر کل در مجمع حق رای ندارم اما در آکادمی حق رای دارم. هیات اجرایی مصوب کرد من به عنوان رئیس آکادمی در مجمع حضور داشته باشم.    سعیدی همچنین در خصوص معرفی اعضای ستاد نظارت بر انتخابات گفت: سه‌شنبه هفته جاری برای پیش‌بینی تمهیدات لازم برای انتخابات جلسه تشکیل خواهیم داد.    دبیر کل کمیته در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تعداد اعضای المپیکی در مجمع به تعداد کافیست، تصریح کرد: این را الان نمی‌شود قضاوت کرد و در روز مجمع انتخابات قابل ارزیابی است. چنانچه تعداد اعضای المپیکی بیشتر باشد یعنی نصف به علاوه یک، مجمع قانونی خواهد بود.    سعیدی درباره وضعیت فدراسیون‌های بدون رئیس، گفت: سوارکاری و جودو می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند و دعوت‌نامه برای آنها ارسال شده است. فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند هیچ نماینده‌ای در انتخابات کمیته و مجمع نخواهند داشت.   وی درباره اینکه دولت گزینه‌ای نداشته، خاطرنشان کرد: دولت هیچ گزینه‌ای برای خبرگان ورزشی معرفی نکرد. هیچ فشاری از هیچ مرجع و ارگانی نداشتیم. دولت با وجود حمایت خوب از ورزش قهرمانی و مالی که تاکنون داشته اما هیچ مداخله‌ای رخ نداد.   دبیر کل کمیته درباره کاندیداتوری خسروی‌وفا، عنوان کرد: اینها گمانه‌زنی‌هایی است که مطرح می‌شود و من اطلاعی در این خصوص ندارم.    انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک انتخابات کمیته برای انتخابات دبیر کل کمیته برای انتخاب هیات اجرایی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار در خصوص انتخابی وزن 86 کیلوگرم جهت شرکت در المپیک 2024 پاریس و با توجه به مصدومیت حسن یزدانی، بالاخره تصمیم نهایی کادرفنی در این خصوص اعلام شد.

در متنی که فدراسیون کشتی منتشر کرده، آمده است:
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن 86 کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
1- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که 50 روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، آقای حسن یزدانی که 9 ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی‌که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی پوش ایران در وزن 86 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.
2- در صورتی‌که شرایط درج شده در بند 1 حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می‌نماید.

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری