Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد یزد، علی اکبر سلمانی محمد آبادی افزود: امسال نیز ۱۱۰ آشپزخانه‌ علوی در شب و روز عید غدیرخم با مشارکت خیران و همکاری مراکز نیکوکاری راه‌اندازی شد. 

وی افزود: ارزش ریالی غذای گرم و بسته‌های معیشتی توزیع‌شده در روز عید سعید غدیر خم بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت بیش از ۱۱ میلیاردتومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمانی یادآور شد: ۴۵۰۰ رأس گوسفند نیز با مشارکت مردم خیراندیش و نیکوکار استان یزد در قالب طرح "نذر من از قربان تا غدیر " تهیه و در روز عید سعید قربان پس از ذبح و بسته‌بندی با همکاری کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در بین نیازمندان توزیع شد.

***

مسئول کانون بسیج مداحان و مدیران هیات مذهبی شهرستان یزد گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و مداحی‌های خود از منابع موثق استفاده کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر عباس حیران روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران یزد با بیان اینکه جامعه ستایشگری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه مداحان از اقشار تاثیرگذار و صاحب نفوذ در جامعه هستند افزود: مداحان، شعرای آیینی و مدیران هئیات مذهبی به واسطه اتصالشان به خاندان نبوت از احترام و حرمت زیادی در بین آحاد جامعه برخوردار بوده و بر همین اساس می‌توانند بر جامعه از منظر فرهنگی اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: امروز دشمن یک جنگ تمام عیار علیه ارزش های دینی ما به راه انداخته است.

این مسئول با اشاره به تلاش دشمن در راستای تغییر ذائقه فطری مردم که همان فطرت الهی است ابراز داشت: دشمن می‌خواهد سرنوشت ایران اسلامی را به سرنوشت شوم و گرداب مادی گرایی که امروز خود در آن گرفتار شده و راه گریزی از آن ندارد تبدیل کند اما به فضل الهی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مردم شریف به خواب هم چنین روزی را نخواهد دید.

حیران، توجه مسئولان به دغدغه ها و مشکلات مردم را یک اصل راهبردی برای دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: دولت  و کارگزاران خدوم نظام باید برای برداشتن مشکلات از پیش پای مردم شبانه روزی تلاش کنند و ثمره این تلاش ها نیز در جامعه ملموس گردد.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم خاطرنشان کرد: امسال پس از دو سال وقفه به عنایت پروردگار و حضرات معصومین (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هیات استان شکوه و عظمت عزاداری یزد را با اشعار حماسی و نغز، همچنین سبک ها و نواهای ملکوتی به رخ جهانیان خواهند کشید و با ارائه فرهنگ غنی عزاداری کام عطشان عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حسینیه ایران را سیراب خواهند کرد.

استان یزد حدود ۲ هزار هیات مذهبی و یک هزار مداح دارد.

***

رئیس شبکه دامپزشکی بافق گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم تیم نظارت بر بهداشت و ذبح اسلامی دام نذری، از روز یکشنبه کار خود را آغاز کرد تا اماکن مرتبط با تولید و عرضه فرآورده های خام دامی به منظور حفظ سلامت شهروندان با دقت رصد شود.

به گزارش ایرنا  دکتر فرزانه سالاری روز یکشنبه در نشست  تبادل نظر ذبح اسلامی و بهداشتی در ماه محرم و صفر به ویژه دهه اول محرم  که با حضور رییسان اداره تبلیغات اسلامی  و  شورای هیات های مذهبی بافق برگزار شد افزود: دامپزشکی شهرستان به منظور سلامت مصرف کنندگانِ گوشت دام نذری و تامین بهداشت عمومی، اقدام به ساماندهی و راه اندازی گروه  ثابت و سیار برای کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی کرده است.

وی اظهار کرد: روسای هیات های مذهبی برای حصول اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن لاشه های ذبح شده و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به ویژه تب کنگو ، به اکیپ سیار دامپزشکی که در سطح شهر آماده خدمت رسانی هستند مراجعه کنند، تا بازرسی بهداشتی از ذبح دام و گوشت‌های به خوبی انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بافق  از مردم و هیات های مذهبی خواست تا توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند و از گوشت و فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی را ۲۴ ساعت بعد از ذبح  برای اطعام عزاداران استفاده کنند.

وی تاکید کرد: هیئت های مذهبی ضمن خودداری از ذبح دام ها در معابر عمومی، با در نظر گرفتن توصیه های دامپزشکی در حفظ سلامت خود و دیگر شهروندان کوشا باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد تخلف  مرتبط با فرآورده های خام دامی، موضوع را با شماره تلفن‌ ۳۲۴۳۷۳۱۲ و یا از طریق سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲  مطرح کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به موضوع  رسیدگی شود و برخورد قانونی صورت گیرد.

حجت الاسلام محمد هادی سمتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی هم در این نشست ضمن تاکید بر عزاداری صحیح و باشکوه در محرم و صفر سال جاری و توصیه به وعاظ و مداحان برای بیان وقایع درست و بدور از تحریف عاشورا و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین مردم به ویژه نسل جوان تاکید کرد و گفت: اکنون که بار دیگر شرایط کرونایی بر کشور و استان یزد حاکم و از طرفی برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام مطرح است رعایت نکات بهداشتی، ذبح در کشتارگاه و توجه به شیوه نامه های مربوطه برای حفظ جان عزاداران حسینی (ع) ضروری است.

واحد اخیگان رئیس شورای هیئات مذهبی نیز از آمادگی کامل برای رعایت نکات و مقررات بهداشتی و همکاری و تعامل با شبکه دامپزشکی شهرستان و بازرسین آن در مورد ذبح دام و نگهداری گوشت  به شیوه صحیح در ایام محرم و صفر و شرکت در جلسه توجیهی و آموزشی در این خصوص خبر داد.

دایر بودن کشتارگاه در ایام محرم و صفر و ذبح رایگان دام و حمل گوشت‌های استحصالی در تاسوعا و عاشورا ، برگزاری جلسه آموزشی با روسای هیات‌های مذهبی در خصوص رعایت نکات بهداشتی و مصرف فراورده های خام دامی و همچنین نصب بنرهای تبلیغاتی با همکاری دو ارگان( دامپزشکی و اداره تبلیغات اسلامی)  از مصوبات این نشست بود.

هم اینک ۸۶ هیات مذهبی در شهرستان بافق فعالیت دارد که خود را برای مراسم عزاداری سالار شهیدان کربلا در شرایط کرونا و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آماده می‌کند.

برچسب‌ها ماه محرم سازمان بسیج مداحان یزد امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم سازمان بسیج مداحان یزد ماه محرم سازمان بسیج مداحان یزد امام حسین هیات های مذهبی خام دامی محرم و صفر ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن