Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تابستان که از راه می‌رسد، تعطیلی مدارس و اوقات فراغت افراد را به سمت برنامه‌ریزی برای یک سفر تفریحی و یا سفری برای دیدار دوستان و اقوام می‌کشاند.

برخی هم ترجیح می‌دهند سفرهای درون استانی داشته باشند و روزهای پایان هفته را در روستاهای هدف گردشگری خراسان‌جنوبی و اقامتگاه‌های بوم گردی بگذرانند ولی به راستی چقدر زیرساخت‌های گردشگری در خراسان جنوبی مهیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیلا حسنی از شهروندان خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خراسان جنوبی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد که روستاهای زیبای هدف گردشگری، اماکن تاریخی و … از آن جمله هستند.

زیرساخت‌ها در روستاهای هدف گردشگری فراهم نیست

وی بیان کرد: اما به نظر من در بسیاری از روستاهای هدف گردشگری زیرساخت برای پذیرش مهمان چندان فراهم نیست که به عنوان مثال می‌توان به روستای شوکت آباد و خراشاد اشاره کرد که یکی در باغ تاریخی‌اش معمولاً بسته است و دیگری حتی یک سکو برای نشستن بازدید کننده از بازارچه سنتی آن ندارد.

رضا بهمنی از دیگر شهروندان خراسان جنوبی نیز به خبرنگار مهر گفت: در نوروز سال جاری مهمانانی از شهر کرمان داشتیم که به استان ما سفر کرده بودند و ما می‌خواستیم یک روز آنان را به دیدن باغ‌های تاریخی بیرجند ببریم.

وی بیان‌کرد: اما تنها باغ و عمارت اکبریه به نوعی شرایط مناسب‌تری برای پذیرش مهمان داشت و در مورد باغ و عمارت رحیم آباد هر چند در باغ باز بود ولی عمارت به واسطه عملیات ترمیم و مرمت اجازه بازدید نداشت.

گلایه از بسته بودن در برخی از اماکن تاریخی

این شهروند خراسان جنوبی گفت: شاید گفته شود در حال حاضر شرایط بازدید از باغ و عمارت رحیم آباد فراهم و بازگشایی شده است ولی مقصودم این است که همیشه در شهر ما چند مکان تفریحی و یا تاریخی با در بسته رو به رو است.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال اکنون می‌توانیم به در بسته حسینیه نواب از حسینیه‌های قدیمی و تاریخی شهر و یا خانه شریف و … اشاره کنیم.

سید محمد آذرکار نایب رئیس اتحادیه جامعه هتل‌داران خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۰ هتل وجود دارد که این هتل‌ها بیشتر در شهرهای بیرجند، طبس و فردوس است و به تازگی هتل کوچکی در نهبندان نیز به بهره برداری رسیده است.

قائن هتل ندارد

وی با اشاره به اینکه در شهری چون قائن هتل وجود ندارد و افراد از مسافرخانه و … برای اسکان استفاده می‌کنند، بیان کرد: بیشتر مسافران در خراسان‌جنوبی گذری و عبوری هستند و باید با رفع مشکلات به سمتی برویم که مدت اقامات گردشگران در استان بیشتر شود.

نایب رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی گفت: ما هزینه‌های اقامت در هتل را از مهر سال گذشته هیچ تغییری نداده‌ایم ولی فشار اقتصادی به اندازه‌ای بوده است که مجدد درخواست تغییر نرخ کرده‌ایم.

آذرکار اظهار کرد: کار به جایی رسیده است که از مهرماه گذشته تخفیف‌های خود را برداشته‌ایم ولی باز هم نسبت به هزینه‌های انجام شده حدود ۲۰- ۳۰ درصد عقب هستیم.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم گردشگری در خراسان‌جنوبی رونق بگیرد باید نگاه ما به مقوله گردشگری و توریست و … اصلاح شود و از طرف دیگر نسبت به تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل استان نیز اقدام لازم صورت گیرد.

نایب رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی که پروازهای ما یکی در میان کنسل می‌شود و خطوط ریلی نیز در مرکز استان وجود ندارد چطور می‌توانیم انتظار رونق گردشگری داشته باشیم.

آذرکار گفت: البته باید این مهم را نیز در نظر بگیریم که در مورد هتلداری نیاز به سرمایه گذاری ۱۰۰-۱۵۰ میلیارد تومانی است ولی به اندازه‌ای که سرمایه گذاری کرده‌ایم و متناسب با آن سودی نداریم.

هشت پایگاه و ۱۶ مدرسه برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده است

نخعی نژاد، معاون امور رفاهی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما برای اسکان مسافران تابستانی در خراسان‌جنوبی هشت پایگاه داریم که فرهنگیان در صورت مسافرت به خراسان‌جنوبی می‌توانند به این هشت پایگاه مراجعه کنند.

وی بیان کرد: این هشت پایگاه در شهرهای بیرجند، قائن، طبس، نهبندان، فردوس، سرایان، سربیشه و فردوس است که افراد پس از مراجعه به این پایگاه‌ها آدرس مدرسه‌ای که می‌توانند در آنجا اسکان داشته باشند را دریافت می‌کنند.

معاون امور رفاهی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این هشت پایگاه ۱۶ مدرسه و ۱۵۹ کلاس درس برای اسکان فرهنگیان آماده شده است، گفت: ۷۳ کلاس ویژه و مجهز به تخت، تلویزیون و یخچال است.

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفرهای تابستانی خراسان جنوبی با حضور استاندار تشکیل شده است، بیان کرد: ۱۰ کمیته ذیل این ستاد نیز جلسات خود را برگزار خواهند کرد.

وی یادآور شد: باغ و عمارت رحیم آباد نیز در خرداد سال جاری با حضور استاندار افتتاح شده است.

آمادگی همه فضاهای اقامتی خراسان جنوبی برای پذیرایی از مسافران

وی با تأکید بر اینکه در شهرستان‌ها نیز جلسات ستاد سفر با حضور فرمانداران برگزار می‌شود، یادآور شد: با توجه به کاهش آمار مبتلایان به کرونا و احتمال افزایش سفرها همه فضاهای اقامتی آماده پذیرایی از مسافران تابستانی است و پروژه‌های متعددی در حوزه افزایش اماکن اقامتی با محوریت بخش خصوصی نیز در دست اجرا است.

در مورد سفر، مسافر و گردشگری به خراسان جنوبی باید دو مسئله را همواره مد نظر داشته باشیم. نخست اینکه شرایط اسکان مسافرانی که از جنوب کشور قصد سفر به مشهد مقدس و شمال را داشته و از خراسان‌جنوبی عبور می‌کنند و یا بر عکس از استان‌های مرکزی قصد سفر به جنوب را دارند و شبی را مهمان ما می‌شوند به خوبی فراهم کنیم.

نکته دوم اینکه به مسافران عبوری و گذری اکتفا نکنیم. بلکه با فراهم کردن زیرساخت‌ها، معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی و …زمینه ماندگاری مسافر در دیار خاوران را فراهم کنیم.

کد خبر 5529127

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری سفرهای تابستانی بیرجند بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سیلاب جهرم مشهد سنندج اردبیل خراسان رضوی اربعین حسینی خراسان جنوبی خراسان جنوبی هدف گردشگری خبرنگار مهر باغ و عمارت برای اسکان هشت پایگاه زیرساخت ها یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران