Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوان مالدونادو از مرکز سلامت کودکان استنفورد گفت: احتمال ابتلای کودکان به این بیماری بسیار کم است، اما دلیلی وجود ندارد که کودکان به این بیماری مبتلا نشوند.

به گزارش ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (شنبه) شیوع آبله میمونی را وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کرد، زیرا موارد ابتلاء به این بیماری روبه افزایش است و دو مورد عفونت در کودکان نیز مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اخبار مربوط به ابتلای کودکان به بیماری آبله میمونی برای والدین نگران‌کننده است، کارشناسان بر این باورند که احتمال شیوع این بیماری در میان کودکان بعید است.

دکتر ایوان مالدونادو از مرکز سلامت کودکان استنفورد گفت: احتمال ابتلای کودکان به این بیماری بسیار کم است، اما دلیلی وجود ندارد که کودکان به این بیماری مبتلا نشوند.

تا چندی پیش این طور به نظر می‌رسید که آبله میمونی بیشتر گروه خاصی از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دکتر "آنتونی فائوچی"، مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این خاطرنشان کرده بود که اگر به اپیدمیولوژی این بیماری دقت کنید، بیشتر در میان مردانی مشاهده می‌شود که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند اگرچه بیماری منحصراً به این افراد محدود نمی‌شود. یکی از روش‌هایی که فرد می‌تواند به آبله میمونی مبتلا شود تماس طولانی با فرد آلوده مانند تماس پوستی است.

مالدونادو افزود: فکر می‌کنم افراد باید بسیار مراقب تماس و ارتباط خود با افرادی باشند که در معرض خطر بالای ابتلاء به این بیماری قرار دارند. در حالی که برخی از بزرگسالان برای دریافت واکسن آبله میمونی اقدام کرده‌اند تا از خود در برابر این بیماری محافظت کنند، گزینه مشابهی برای کودکان وجود ندارد.

این پزشک توضیح داد: مطالعاتی در مورد تأثیر واکسن روی بزرگسالان انجام شده و داده‌های زیادی در مورد کودکان نداریم و باید داده‌های بیشتری در مورد کودکان جمع‌آوری کنیم. در حال حاضر، والدین نگران می‌توانند در صورت مشاهده علائم بثورات پوستی، لرز، تب و ورم غدد لنفاوی مراقبت‌های لازم را برای کودک خود در نظر بگیرند. همچنین از آنجایی که بیماری آبله میمونی می‌تواند از حیوانات به انسان منتقل شود، والدین باید از تماس فرزندان خود با جوندگان، میمون‌ها و حیوانات بیمار جلوگیری کنند.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، کودکان همچنین باید دست‌های خود را با آب و صابون بشویند، از ضدعفونی کننده‌های حاوی الکل استفاده و از افراد آلوده دوری کنند.

منبع: ایسنا کد خبر 590567

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آبله میمون مرکز سلامت کودکان آبله میمونی در کودکان شیوع آبله میمونی در ایران وضعیت اضطراری بهداشت جهانی علائم آبله میمون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کودکان به این بیماری آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در ۷ سال اول زندگی او ایجاد می‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: کاهش شدت صرع در کودکان با مکمل‌های پروبیوتیک

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در ۷ سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن ۷ سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید. این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند.

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود دارو برای بیماران تالاسمی بیان کرد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تأمین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی افزایش تولید داشته‌ایم ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که پزشک باید این را تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تأمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره اهمیت تولید پانسمان برای بیماران پروانه‌ای خاطرنشان کرد: ما ابتدای دولت ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان هم‌اکنون به ۱۴۰۰ شرکت رسیده که به‌نوعی رکورد است. با حمایت دولت تعداد این شرکت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت که یکی از دستاوردهای همین شرکت‌ها، تولید این پانسمان بوده است. البته این کار در مرحله پژوهشی است و امیدواریم به مرحله تجاری‌سازی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229163 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام