Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشتغالزایی این روزها یکی از موضوع های مهم و تاثیرگذاری است که هر کارآفرینی می تواند برای کمک به پویایی ایران اسلامی برای آن تلاش کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران در مصلای تهران که از امروز گشایش یافت و تا دو روز آینده ادامه دارد، فرصتی را فراهم آورده است تا فعالان عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و فناوری دستاوردها و سهم خود در ایران همدل و هم افزا را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تشکل هایی که در این نمایشگاه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته، مرکز نیکوکاری و کارآفرینی نصرت سنندج است که به حمایت از خانواده های در معرض آسیب(بی سرپرست و بدسرپرست)، آموزش و حرفه‌آموزی(فرش حجمی روی کوزه، گلیم بافی و هنر پرشنگ)، اشتغال و کارآفرینی، تشکیل کارگاه مهارت های زندگی(تحکیم بنیان خانواده) مشغول است.

مدیر این مرکز نیکوکاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در حاشیه نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران اظهار داشت: محوریت فعالیت های مرکز نیکوکاری نصرت که در منطقه ننله به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر سنندج فعالیت می کند حمایت از زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست، بی سرپرست و کودک همسری است.

لیلا محمدی افزود: همچنین این مرکز نیکوکاری با اجرای طرح عدالت اجتماعی توجه ویژه به حمایت از کودکان بازمانده و تارک تحصیل دارد و هرسال با حمایت خیران از این افزاد حمایت می کند.

وی بیان کرد: از سال 96 تاکنون بیش از 500 نفر مرکز نیکوکاری نصرت آموزش لازم را فرا گرفته اند و اگر بیش از پیش حمایت شویم می توانیم کارگاه بزرگ اشتغالزایی را ایجاد کنیم.

مدیرمرکز نیکوکاری و کارآفرینی نصرت خاطرنشان کرد: همچنین توجه به ایجاد بازار کار صنایع دستی تولید شده زنان سرپرست خانوار و نمایشگاه دائمی از مهم ترین موضوع هایی است که می تواند در فروش مستقیم و بدون دغدغه تولیدات و صنایع دستی تاثیرگذار باشد و دست دلالان را در این زمینه کوتاه کنیم.

محمدی به بخش دیگری از فعالیت های مرکز نیکوکاری نصرت در موضوع آموزش و ایجاد کارگاه در رشته گلیم، پرشنگ و فرش حجمی اشاره کرد و گفت: در این زمینه ها بانوان هنرمند سنندج از مهارت بالایی برخوردار هستند که می طلبد مسئولان و خیران از آنان حمایت کنند.

این فعال عرصه فرهنگی و اجتماعی به آموزش هنر پرشنگ به عنوان یکی از آموزش های تخصصی مرکز نیکوکاری نصرت اشاره کرد و گفت: پرشنگ کلمه کردی به معنی تلالو نور است. در این هنر دستی نقش و نگارها با مواد ترکیبی شامل شیت های کریستالی، چسب، رنگ، سفال و سایر مواد اولیه بر روی  ظرف های سفالی کار می شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان دغدغه های بانوان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: این قشر از جامعه متاسفانه آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و نیاز است بیش از پیش به توانمندی آن در عرصه های مختلف توجه شود.

مدیرمرکز نیکوکاری و کارآفرینی نصرت که خود نیز از فرهنگیان بازنشسته است همچنین اشاره ای به موضوع ترک تحصیل دانش آموزان و کودک همسری اشاره و خاطرنشان کرد: ازدواج برخی افراد در سنین پایین و ترک تحصیل نوجوانان در مقاطع پایان ابتدایی به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده که باید در این زمینه چاره اندیشی و آموزش های لازم را برای پیشگیری از ترک تحصیل و یا ازدواج زودهنگام ارائه داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس بهاروند سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با تبریک به مناسبت هفته معلم، اظهار داشت: در طرح ستاد بزرگداشت مقام معلم سه هزار ۹۸۲ نفر شرکت کردند و در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ارزیابی شامل مشاهده تدریس، مصاحبه، بررسی مستندات و مدارک بوده است، افزود: پس از ارزیابی از این تعداد ۷۶۲ نفر از سطح مدرسه به منطقه، ۷۴ نفر به سطح استان و در نهایت چهار نفر از معلمان استان به سطح کشور راه یافت.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه در سطح کشور ۱۵ نفر به‌عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، عنوان کرد: خوشبختانه امسال دو نفر از لرستان به نام «نورمحمد سلطانی» از آموزش ابتدایی منطقه زاغه و «علی یار پادروند» دبیر متوسطه از رومشکان به‌عنوان نمونه کشوری معرفی شدند.

کد خبر 6093644

دیگر خبرها

  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج