Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از برنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است. در این دوره از مسابقات تیم وزنه‌برداری ایران با ۱۱ ورزشکار در ۲ رده سنی نوجوان و جوانان حضور پیدا کرده است. این مسابقات از ۲۴ تیر شروع و تا فردا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم رده سنی نوجوانان امروز یکشنبه برگزار شد. طاها نعمتی نماینده ایران در این دسته بود که با رکورد ورودی ۳۴۵ کیلوگرم گام به تاشکند گذاشته است. رکورد نعمتی در دسته فوق سنگین جوانان آسیا نیز در رده ششم استاره لیست قرار دارد. در دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم نوجوانان قهرمانی آسیا ۶ وزنه‌بردار از سوریه، ایران، قزاقستان، ازبکستان و عربستان سعودی حضور داشتند.

طاها نعمتی در نخستین حرکت خود موفق شد وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی را مهار کند تا نخستین تجربه حرکت را در یک رقابت بین‌المللی با موفقیت پشت سر بگذارد. وی با مهار این وزنه مدال طلای خود را در حرکت یکضرب قطعی کرد. وی در حرکت دوم ۱۶۲ کیلوگرم را بالای سر برد اما در حرکت سوم ناموفق بود تا با پنج کیلوگرم اختلاف نسبت به نفر دوم در جایگاه نخست دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم نوجوانان آسیا قرار گیرد.

رکورد یک‌ضرب نوجوانان آسیا با ۱۷۱ کیلوگرم در اختیار علیرضا یوسفی است. طاها که در حرکت یکضرب دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم با اقتدار به مدال طلا رسیده بود در نخستین حرکت دوضرب به راحتی وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را مهار کرد. وی با این وزنه طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز قطعی کرد. وی در حرکت دوم دوضرب ۱۹۰ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی ناموفق بود.

نتایج یک ضرب دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم

۱- طاها نعمتی با مهار ۱۵۰ کیلوگرم مدال طلا

۲- عبدالرشیدوف از ازبکستان با ۱۴۵ کیلوگرم مدال نقره

۳- کسری جغیلی از سوریه با مهار ۱۳۷ کیلوگرم مدال برنز

منبع: برنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر وزنه برداری اخبار ورزشی اخبار مرتبط تایید صلاحیت تاج برای انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۴۰۱/۵/۲ چرا فوتبال ایران بدون VAR ماند؟ ۱۴۰۱/۵/۲ گزارش پر احساس گزارشگر پرتغالی روی گل جدید طارمی + فیلم ۱۴۰۱/۵/۲ رکورد رونالدو شکست! + عکس ۱۴۰۱/۵/۲ سردار آزمون حکم بازداشت امین فردین را منتشر کرد + عکس ۱۴۰۱/۵/۲ اسکوچیچ می خواهد مهدی طارمی را خط بزند؟ ۱۴۰۱/۵/۲ آخرین ویدیو ها جهان در انتظار خطرناک ترین سویه کرونا + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۴:۰۱ عجایب گردشگری هند؛ معبد شگفت انگیز کایلاسا ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۲:۳۳ گزارش پر احساس گزارشگر پرتغالی روی گل جدید طارمی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۲:۰۶ شوخی پژمان بازغی با فرانسوی حرف زدن خانم مجری + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۲:۰۲ براشینگ مو به سبک سینا مهراد! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۱:۱۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۵:۱۰ قدرت نمایی در تاشکند؛ هت تریک نعمتی طلایی شد ۱۵:۰۹ سرمایه گذاری با پول کم ۱۵:۰۹ این غذاها قند خون را کاهش می دهند ۱۴:۵۶ تایید صلاحیت تاج برای انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۴:۴۹ قبض برق چند درصد از مشترکان رایگان است؟ ۱۴:۴۴ کاهش قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی ۱۴:۴۳ کودکان در معرض ابتلا به آبله میمونی هستند؟ ۱۴:۴۲ زمان مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان مشخص شد ۱۴:۴۰ جشنواره ویژه لنز ایرانسل برای تابستان ۱۴۰۱ ۱۴:۲۳ متاسفانه نظارتی نیز بر توزیع در جایگاه های کشور وجود ندارد ۱۴:۱۵ قیمت برنج کاهش می یابد ۱۴:۰۱ جهان در انتظار خطرناک ترین سویه کرونا + فیلم ۱۳:۴۹ بورس امروز همه را ناامید کرد / پالایشی‌ها منجی نبودند! ۱۳:۴۶ حق مسکن کارگران چقدر می شود؟ ۱۳:۴۳ نگاهی به گزارش کسب وکارهای بومی محلی دیجی‌کالا ۱۳:۴۳ درآمدهای نفتی ایران در سال گذشته ۸۴ درصد افزایش یافت ۱۳:۴۰ کارفرمایان چگونه از معافیت حق بیمه برخوردار شوند؟ ۱۳:۳۹ چرا فوتبال ایران بدون VAR ماند؟ ۱۳:۳۶ مالکان واحدهای مسکونی گران‌ قیمت بخوانند / اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی ۱۳:۳۵ باید عرضه و تقاضا در حوزه مسکن را متعادل کنیم ۱۳:۳۳ تکلیف تمامی متقاضیان تهرانی طرح نهضت ملی مسکن این هفته مشخص شود ۱۳:۳۰ کاربران رمزارز ۱ میلیاردی می شود! ۱۳:۳۰ ۹ راه موثر برای شاد زندگی کردن افراد تنها ۱۳:۲۹ ذوالنوری: اگر روزی جنگ شود ۱۱۰ هزار منطقه موشکی اسرائیل را آتش باران می کند ۱۳:۲۷ ایرانی ها ۲۵۲ هزار میلیارد تومان در بهار امسال اینترنتی خرید کردند ۱۳:۲۵ کسی که باید پشت میله های زندان باشد، مصوبه مجلس را مسبب عدم لغو تحریم ها می داند! ۱۳:۲۴ آیا بانک ها به بانوان بدحجاب خدمات نمی دهند؟ ۱۳:۲۱ چرا قیمت روغن موتور افزایش یافت؟ ۱۳:۲۱ ۱۶ هزار تومان قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ وارداتی ۱۳:۱۹ اگر کسی اظهارنامه مالیاتی ندهد چه می شود؟ ۱۳:۱۴ ۸۰ هزار تن برنج و شکر برای ایام محرم و صفر اختصاص یافت ۱۳:۱۴ افزایش حقوق کارکنان شهرداری تهران به کجا رسید؟ ۱۳:۰۸ قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۱/۵/۲) ۱۳:۰۳ راهنمای خرید جدیدترین گوشی های سری A سامسونگ در تابستان ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ چرا فضانوردان نمی توانند بستنی بخورند؟ ۱۲:۵۰ ترامپ و معاونش رقیب شدند ۱۲:۴۷ قاچاق خاک جنگل‌های شمال به خارج؟ + عکس ۱۲:۴۴ پاسخ دفتر مقام معظم رهبری به استفتا درباره حکم شرعی معاملات فردایی ارز و طلا ۱۲:۴۲ این کارها را برای افزایش عمر خودرو انجام دهید + نکات مهم ۱۲:۴۲ ۸ افسانه در مورد رژیم غذایی، ورزش و خواب ۱۲:۳۳ عجایب گردشگری هند؛ معبد شگفت انگیز کایلاسا ۱۲:۲۶ میلیاردها تومان برچسب باید دور ریخته شوند ۱۲:۲۳ ارسال فیلم برای مسیح علی نژاد چه مجازاتی دارد؟ ۱۲:۲۲ رکورد دارایی بیل گیتس توسط یک هندی شکست ۱۲:۱۷ ۵ ترفند ساده برای جلوگیری از تنبلی کودکان ۱۲:۱۳ بیت کوین می توانست مردم چین را نجات دهد! ۱۲:۱۲ این ۸ گروه شامل رتبه بندی معلمان نمی شوند ۱۲:۰۸ دلیل اقبال به سهام بانک ملت «وبملت» چیست؟ ۱۲:۰۶ گزارش پر احساس گزارشگر پرتغالی روی گل جدید طارمی + فیلم ۱۲:۰۶ ماجرای پخت کیک تولد چرچیل در ایران! + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزنه برداری اخبار ورزشی ۱۴۰۱ ۵ ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا

ایسنا/خوزستان یک مربی ورزش معتقد است، کراسفیت به عنوان یک ورزش چندجانبه به افراد کمک می‌کند علاوه بر افزایش قدرت و اندام، دقت و تمرکز خود را نیز بهبود ببخشند.

انیس قنبری  در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: کراسفیت در معنای لغوی به معنای تناسب اندام است. ورزش کراسفیت ترکیب و تلفیقی از ورزش‌های بدنسازی، ژیمناستیک، دو میدانی و پلومیتریک است و به همین دلیل این ورزش برای چربی سوزی و کاهش وزن نیز پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که رشته‌های ورزشی زیادی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود تاثیرات بسزایی روی بدن دارند اما یکی از موثرترین تمرینات ورزشی که به سرعت باعث چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود، تمرینات کراسفیت است. تمرینات کراسفیت یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزش کردن و رشد آمادگی جسمانی است.

این مربی کراسفیت عنوان کرد: شرکت کنندگان در دوره کراسفیت، تمرین روز را که (WOD نامیده می‌شود) به صورت انفرادی یا با کمک مربی به صورت گروهی به همراه سایر ورزشکاران در یک باشگاه کراسفیت که باکس هم گفته می‌شود انجام می‌دهند، البته از لوازم مختلفی هم برای تمرینات خود استفاده می‌کنند. تمرینات کوتاه و شدید هستند و در حالی که کل بدن را درگیر می‌کنند شبیه به تمرینات نظامی نیز است.

او بیان کرد: با ترکیب تمرینات قدرتی، هوازی و ترکیبی، کراسفیت به عنوان یک ورزش چندجانبه شناخته می‌شود که به شما کمک می‌کند علاوه بر افزایش قدرت و اندام، دقت و تمرکز خود را نیز بهبود بخشید. افزایش استقامت و تحمل، بهبود قدرت و قدرت‌بخشی، ارتقاء چابکی و انعطاف پذیری و پیشگیری از آسیب و توانبخشی نیز از شاخصه‌های مهم ورزش کراسفیت است.

قنبری با بیان این‌که کراسفیت در پی دستیابی به صدر جدول ورزش‌های روز دنیا است، گفت: تفاوت ملموس کراسفیت با سایر رشته‌های پایه در آمادگی جسمانی، به بیشینه رساندن همزمان فاکتور قدرت و استقامت در ورزشکاران رشته کراسفیت به کمک برنامه تمرینی و برنامه غذایی اصولی است که این رشته را به صدر جدول جذاب‌ترین رشته در ساخت بدن به ویژه در ورزشکاران نخبه رسانده است.

او خاطر نشان کرد: حرکات کراسفیت یکی از روش‌های پرطرفدار برای بدنسازی و تقویت عضلات است. این ورزش ترکیبی از حرکات قدرتی، هوازی و تمرینات وزنه‌برداری است که با هدف افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری، تحمل بدن و ساختار بدنی مناسب انجام می‌شود. انعطاف پذیری، دامنه حرکت و قدرت همگی عمیقا به هم مرتبط هستند. از بهبود وزنه برداری تا کاهش خطر آسیب در تمرینات، پس دریابید که چرا انعطاف پذیری برای شما بسیار مهم است.

این مربی با اشاره به حرکات بنیادی این رشته مهیج، عنوان کرد: حرکت اسکوات هوایی، حرکت پرس، حرکت ددلیفت، حرکت کشش، حرکت برپی، حرکت جامپ باکس، حرکت کتل بل، حرکت وال بال، حرکت تراستر و حرکت حلقه، ۱۰ حرکن بنیادی در رشته کراسفیت هستند.

وی گفت: حتی شورای ورزش آمریکا (ACE) اعلام کرده است که در حین تمرینات کراسفیت، مردان می‌توانند ۱۵ تا ۱۸ کالری در دقیقه و زنان می‌توانند ۱۳ تا ۱۵ کالری در دقیقه بسوزانند. علاوه بر این نیز دستگاه EPOC نشان داده است شرکت کنندگانی که با شدت بالا کار می‌کنند می‌توانند کالری بالاتری بسوزانند. کراسفیت برای افزایش متابولیستم عضله می‌سازد  و ورزشکاران کراسفیت می‌توانند علاوه بر بالا بردن قدرت خود، توده عضلانی را نیز افزایش دهند.

قنبری خاطر نشان کرد: حتی گرگ یکی از مربیان بزرگ دنیا معتقد است تغییری که در زمان استفاده از تمرینات کراسفیت مشاهده می‌شود تغییر در چربی بدن و توده عضلانی است. به هر حال ترکیب بدنی بهتر، نه تنها باعث می‌شود بدن شما سفت‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد، بلکه به شما کمک می‌کند که متابولیسم سالمی داشته باشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است