Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:54:08 GMT

زمینه مشارکت مردم و فعالین اقتصادی را فراهم می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۹۴۶۸

زمینه مشارکت مردم و فعالین اقتصادی را فراهم می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، عیسی فرهادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان در مرکز همایش‌ها و نمایشگاهی منطقه با اشاره به موقعیت حساس و ظرفیت‌های ویژه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: زیرساخت‌های موجود، موقعیت استراتژیک و تغییر و تحولات جهانی بر مزیت‌ها و موقعیت‌های منطقه آزاد انزلی در سطح ملی و بین‌المللی افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه تحلیلی از مفهوم مشارکت مردمی در حوزه‌های ولایت‌فقیه و مشارکت‌های سیاسی و فرهنگی در انقلاب اسلامی بیان کرد: در مباحث اقتصادی، توسعه‌ای و امکانات رفاهی در شأن مردم کشورمان، باید زمینه مشارکت بیش‌ازپیش مردم و فعالین اقتصادی را فراهم کرد چراکه با توجه به شرایط کشور اجرای این مسئله، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به راهبردهای اقتصادمحور تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری ظرف بیش از یک دهه گذشته که بیانگر اهمیت موضوعات اقتصادی است، تصریح کرد: مناطق آزاد یکی از امکانات و فرصت‌های توسعه اقتصادی کشور ارزیابی است و در این میان منطقه آزاد انزلی با بهره‌مندی از شرایط خاص متنوع همچون نزدیکی به پایتخت کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین‌المللی، هم‌جواری با کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا؛ به همراه آب‌وهوای خوب از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

وی به اشاره به اهمیت کریدور شمال -جنوب در معادلات اقتصادی کشورمان و کشورهای منطقه پرداخته و تکمیل آن را الزامی ارزیابی کرده و گفت: با عنایت به ظرفیت‌ها و فرصت‌های منطقه آزاد انزلی، همراهی و هماهنگی مدیران استانی باعث باز شدن گره‌های سرمایه‌گذاران شده و زمینه رسیدن به نقطه طلایی این منطقه را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، دکتر سعید محمد را ظرفیت بزرگی برای مناطق آزاد کشور برشمرد و با تقدیر از فعالیت‌های ستودنی انجام‌شده در دوران مدیریت اکبری مقدم خواستار حضور ایشان به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره و مشاور مدیرعامل شد.

فرهادی همراهی و همکاری بدنه نیروی انسانی منطقه آزاد انزلی را در مسیر تحقق اهداف ترسیم‌شده حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: با تکیه‌بر پرسنل کارآمد، گره‌گشا و پاکدست و با رعایت سلسله‌مراتب اداری باید در جهت استفاده بیش‌ازپیش از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی گام برداشت.

به گزارش فارس، عیسی فرهادی روز گذشته با حکم سعید محمد به جای اوسط مقدم رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی شد که وی اصالتاً اهل استان چهارمحال و بختیاری بوده و فرماندار تهران از جمله سوابق اجرایی وی است. 

گفتنی است فرهادی جایگزین محمدحسین قربانی در هیئت مدیره شد و فعلاً اوسط مقدم به فعالیت خود به عنوان عضو هیئت‌مدیره ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: کریدور شمال جنوب ظرفیتهای منطقه آزاد مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی عیسی فرهادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همایش تجاری ایران و کوبا گفت: طرح مطالعات بازار کوبا آغاز شده و به زودی نتایج آن در اختیار بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به همکاری با کوبا دارند قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۴ (آبان ماه ۱۴۰۳) اشاره کرد و افزود: از حضور واحدهای صنعتی، تولیدی و شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حمایت می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ پس از برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۳ هیات‌های مختلفی از کشور کوبا در ایران حضور یافتند و نشست‌ها در زمینه نوسازی و بهسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا و در زمینه‌های دیگری از جمله کود، سموم و محصولات کشاورزی ادامه دارد.

مقیمی اضافه کرد: به زودی هیات فنی و اجرایی از ایران به کوبا سفر می‌کند تا ضمن بازدید میدانی، ارزیابی‌های لازم را از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا مراودات انجام دهد. هم اکنون نیز پس از توافقات حاصل شده، چند قرارداد سرمایه‌گذاری در کوبا امضاء و کارهای اجرایی آنها آغاز شده است.

وی به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کوبا و استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و افزود: این کمیسیون نیز می‌تواند زمینه ارتقاء فعالیت‌های موجود و تعریف محورهای جدید همکاری متقابل را فراهم آورد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه کوبا ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادراتی ایران در منطقه آمریکای لاتین را دارد، گفت: هم اکنون اقلام سوپرمارکتی (فروشگاهی) ایران در بازار کوبا تقاضامحور است و هماهنگی‌های لازم برای صادرات این محصولات انجام شده است و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد.

کد خبر 6093613 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود