Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:18:29 GMT

۱۶ زندانی جرایم غیر عمد خراسان جنوبی آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۹۵۱۱

۱۶ زندانی جرایم غیر عمد خراسان جنوبی آزاد شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی ۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان به مناسبت روز مباهله آزاد شدند.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کاهش آمار زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی به زیر ۵۰ نفر بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: امروز نیز به مناسبت روز ارزشمند مباهله ۱۶ نفر دیگر از زندانیان دارای شرایط استان به کمک خیرین و ستاد دیه آزاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌کرد: ۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال هزینه شده است (از محل کمک خیرین، تسهیلات و رضایت شکات) که این ۱۶ عزیز بتوانند به آغوش خانواده‌های خود برگردند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: براساس آمار دستگاه قضایی، هر چه قدر میزان تحصیلات افراد پایین‌تر باشد، احتمال ارتکاب بزه نیز از سوی افراد افزایش پیدا می‌کند.

موحدی راد با اشاره به اینکه از طرف دیگر هر جا میزان سواد کاهش داشته باشد تعداد بزه دیده ما افزایش می‌یابد، بیان‌کرد: بنابرین می‌توان گفت کاهش سواد هم مجرمین و هم قربانیان جرم را زیاد می‌کند.

وی بیان‌کرد: ما فقط سازمان زندان‌ها نیستیم بلکه اصلاح مجرمین و زندانیان را نیز پیگیری می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: وقتی که در شهرها و بخش‌ها حضور پیدا می‌کنم و مردم از ما درخواست افزایش شعب زندان‌ها و دادگستری‌ها را دارند، تأکید می‌کنم برای کاهش جرائم خواهان افزایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در شهر خود باشید.

موحدی‌راد با اشاره به برخی از مشکلات قضایی در خراسان جنوبی یادآور شد: در برخی از شهرها چون نهبندان و قاین و …در بحث ظرفیت و کیفیت زندان مشکلات جدی داریم که باید حل شود.

وی با تأکید بر اینکه در بحث زندانیان بند باز آنطور که آیین‌نامه‌ها انتظار دارد، عمل نکرده‌ایم، یادآور شد: امیدواریم در آینده در این زمینه موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: ثمره کار نیروی انتظامی، دادگستری و … در حوزه اجرای احکام دیده می‌شود و از این جهت این بخش مهم و حیاتی است.

کد خبر 5545950

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی زندانیان جرایم غیر عمد بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جهرم سیلاب مشهد سنندج اردبیل اربعین حسینی استهبان رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری

مدیرعامل نمایندگی ستاددیه ایلام با بیان اینکه سال گذشته 155 زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین به آغوش خانواده خود بازگشتند، گفت: در یک ماهه اول سال جاری 12 زندانی دیگر از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، مراد بابایی اظهار کرد: به مناسبت روز معلم با کمک ۲۸ میلیون تومانی دو بانوی معلم بازنشسته و همچنین کمک ستاد دیه، زمینه آزادی یکی از زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین به آغوش خانواده خود بازگشتند، گفت: در یک ماهه اول سال جاری ۱۲ زندانی دیگر از زندان آزاد شدند.

مدیر عامل نمایندگی ستاد دیه ایلام تاکید کرد: خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۷۱۴۲-۹۹۸۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ متعلق به ستاد دیه استان ایلام واریز کنند.

کد خبر 749802

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد