Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@04:59:35 GMT

شکل گیری ستاد مشترک جمعیت و فرزند آوری در همدان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۹۶۹۷

شکل گیری ستاد مشترک جمعیت و فرزند آوری در همدان

حجت الاسلام هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یک ستاد مشترک بین سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی، تبلیغی و جریان ساز در فضای اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به عنوان دستگاه متولی مستقیم خانواده، جمعیت و فرزندآوری شکل گرفته است.

وی افزود: در این ستاد از کارشناسان دو بخش دعوت به عمل آمد تا یک کار عملی جدی در این حوزه صورت گرفته و اولین اقدام حاصل خروجی جلسات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در تشریح این موضوع گفت: این موارد شامل برگزاری رویداد نبض زندگی جهت توجیه بخش‌های مختلف جامعه و اثرگذاران در حوزه خانواده و جمعیت برای تغییر باورها و گفتمان رایج جامعه در ارتباط مستقیم با بانوان جوان وجود دارد که ذهن این افراد را نسبت به ایفای نقش در حوزه فرزند آوری و رفع موانع این قسمت قانع کند.

وی در ادامه گفتگو خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از اساتید کشوری از جمله صالح قاسمی که از فعالین حوزه جمعیت است، در این جلسه دعوت شد.

حجت الاسلام نظیری یادآور شد: قابل ذکراست این رویداد در چند بخش تخصصی با موضوع خاص سقط جنین برگزار شد که در این جمع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، ماما و جمع منتخبان از مبلغین شاخص سراسر استان به صورت محدود و یک کارگاه یکروزه برگزار شد.

وی در ادامه گفتگو یادآور شد: سه گروه تخصصی برای فهم و درک درست جمعیت در شرایط کشور تشکیل شد جهت تحلیل و پیدا کردن راهکار برای خروج کشور واستان: برای کاهش و چالش جمعیت مشغول شدند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه جامعه اول شامل پرستاران، شبکه بهورزان و پزشکان، گروه دوم شامل جریان رسانه‌ای و فعالان رسانه‌ای و گروه سوم شبکه تبلیغی و طلاب استان بودند؛ خاطرنشان کرد: در این برنامه در قالب سه همایش تخصصی طی ۳ روز متوالی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: تحلیل دقیق بحث حوزه جمعیت و خانواده و آسیب‌های آن و راهکارها این گروه‌ها که بتوانند در حل این مسئله نقشی داشته باشند، مورد بحث و گفتگو و بررسی قرار گرفت.

وی در این راستا گفت: یکی از پیامدهای این رویداد این بود که جمعی از گروه کنشگر جامعه به صورت جدی برای این حوزه ورود پیدا کردند و توانستیم ستاد جمعیت را در قالب ستادهای شهرستان به صورت منطقه‌ای شکل دادیم.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه به صورت ویژه تمام اقدامات مؤثر برای مطالبه از حاکمیت و دولت برای اجرای قانون جوانی جمعیت و پیگیری مردم برای نقش آفرینی این مسئله باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: اقدامات عملی و نه فقط به صورت گفتگو و کتاب نیاز است تا شاهد اتفاقات مثبتی در این راستا در سطح جامعه باشیم.

کد خبر 5545899

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جهرم سیلاب مشهد سنندج اردبیل اربعین حسینی استهبان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون

مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹، ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳، ۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی