Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:44:21 GMT

مصالح ساختمانی عامل خشک شدن درختان خیابان ولیعصر

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۹۸۶۶

مصالح ساختمانی عامل خشک شدن درختان خیابان ولیعصر

مهدی پیرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ماجرای خشکاندن درختان در خیابان ولیعصر (ع) در محدوده منطقه یک شهرداری تهران گفت: متأسفانه گزارشی مبنی بر قطع حدود ۱۲ درخت در خیابان ولیعصر (عج) و در محدوده خیابان محمودیه به ما ارائه شد و در اسرع وقت به دوستان اعلام کردیم که موضوع را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شواهد دال بر این است که متأسفانه این درختان خشک شده‌اند و موضوع توسط سازمان بوستان‌ها در حال پیگیری است تا مشخص شود که علل وقوع این موضوع چه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خیابان ولیعصر (عج) یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین خیابان‌های سطح شهر تهران است، تصریح کرد: این خیابان هم از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و هم از لحاظ بصری و فضای مطبوع و کیفیت هوای سطح شهر تهران دارند، مؤثر است.

پیرهادی عنوان کرد: این موضوع باید در ماده هفت مورد پیگیری قرار گیرد و قبل از اینکه پایان کار به این ساختمان داده شود باید به جد پیگیری شود و بالاترین سطح جرایم نیز باید برای قطع این درختان اعمال شود؛ اما این مساله که این درختان به چه شکلی خشک شده، باید توسط قوه قضائیه پیگیری شود؛ چرا که درختان کهن سالی که در این خیابان بوده، برای مردم جنبه عمومی دارد و از مصادیق حقوق عامه است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نمی‌توان از کنار حقوق عامه مردم به راحتی گذر کرد و باید به‌طور جد مورد پیگیری قرار گیرد و امروز نیز این تذکر را به شهرداری دادم که این مساله به‌طور ویژه پیگیری شود.

خشک شدن تدریجی درختان خیابان ولیعصر طی چند سال

وی بیان کرد: در این خصوص توسط مجموعه حقوقی شهرداری تهران شکایتی تنظیم شده و پیگیر این موضوع است و از طریق مراجع قضائی اقدام خواهد شد و نتیجه آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

پیرهادی با بیان اینکه در خصوص شهرداری منطقه یک تذکرات کتبی را به مالک داده بود، گفت: ساختمان‌ساز به‌مرور درختان را خشک کرده است یعنی طی دو سال سه گذشته اینها خشک شدند و مالک توجه نداشته است و بر اساس گزارش‌ها مصالحی که پای درخت ریخته شده بودند منجر به خشکیده شدن درختان شده‌اند.

پیش از این؛ شهرداری منطقه یک نیز در همین خصوص اعلام کرد: این اقدام توسط مالک ملک نوساز در خیابان ولیعصر (عج) تقاطع محمودیه پلاک ۲۷۲۸ انجام شده و ۱۰ اصله درخت چنار در این محدوده در سال‌های گذشته در حین عملیات ساختمانی خشک شده که در همین خصوص ضمن بررسی کارشناسی توسط کارشناس رسمی دادگستری و پیگیری اداره حقوقی منطقه، موضوع در کمیسیون ماده ۷ منطقه نیز مطرح شده و در حال صدور رأی جریمه با بالاترین ضریب است.

کد خبر 5545997

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران خیابان ولی عصر درخت شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گردشگری شهردار تهران میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور شورای شهر نیروی انتظامی بهزیستی سازمان محیط زیست ترافیک خیابان ولیعصر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر