Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:02:28 GMT

تولید کمترین زباله شهر تهران در منطقه9

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۹۸۹۳

تولید کمترین زباله شهر تهران در منطقه9

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: «تولید زباله» و «مدیریت پسماند» از جمله مهمترین موضوعات شهری هستند که در کلان‌شهری مانند تهران، اغلب در ابعاد چالشی اجتماعی_ زیست محیطی و گاه اقتصادی بروز می‌کند. 

وی با اشاره به اجرای طرح های تفکیک زباله در محلات غربی تهران گفت: در کنار فعالیت گسترده ۱۲غرفه بازیافت منطقه۹ می‌توان از مراکز «پسماند مارکت» در خیابان سی متری جی و «گلماند» در خیابان سادات نام برد، مراکزی که توسعه کمی و کیفی آنها در منطقه، اثرگذاری طرح‌های آموزش محور و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی و انگیزشی را سرعت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کسب عنوان منطقه‌ای با کمترین میزان تولید زباله، به مجموعی از عوامل بستگی دارد که مهمترین‌شان وسعت و جمعیت منطقه است، این را شهردار منطقه9 می گوید و تاکید می کند: در این گذار نباید از سیاست‌ها و طرح‌های آموزشی و انگیزشی مدیریت شهری، غافل ماند که نقشی به سزا دارند.

مرتضوی با تاکید بر افزایش ۱۵درصدی مشارکت شهروندان منطقه9 در کاهش تولید زباله در غرب تهران می‌گوید: «محله‌های شمشیری، استاد معین و سرآسیاب مهرآباد به ترتیب محله‌هایی هستند که با بیشترین میزان مشارکت‌شان، کمترین زباله در روز را تولید کرده‌اند و محله‌های امامزاده عبدالله، دکتر هوشیار، شهید دستغیب بیشترین میزان تولید زباله در روز را داشته‌اند.

او با اشاره به آمار پسماندهای منطقه9 عنوان کرد: در حال حاضر 120 تن زباله در منطقه۹ روزانه تولید می‌شود که از این میان10 تن پسماند خشک و 110 تن پسماند تر را شامل می شود که در این میان ناحیه2، تولید روزانه ۵.۵ تن پسماند خشک و ۶۳ تن پسماند تر و ناحیه یک، ۴.۵ تن پسماند خشک و ۴۷ تن پسماند تر را به خود اختصاص داده‌اند.

شهردار منطقه9 همچنین در خاتمه با اشاره به نقش پررنگ شهروندان و فعالین در خصوص کاهش تولید و تفکیک پسماند در محلات 8گانه یادآور شد: 1151خانوار، 207واحد تجاری، 15مجتمع اداری و 2 شهرک در طرح‌های کاهش تولید و تفکیک پسماند مشارکت فعال داشته‌اند، ضمن آنکه350 مخزن پسماند خشک و ۵۴۰ کیسه آبی ویژه پسماند تر توزیع شده است.

گفتنی است به گواه تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی «سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران» منطقه9 به عنوان «منطقه‌ای با کمترین میزان زباله تولیدی» شناخته شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تفکیک زباله گلماند پسماند خشک پسماند خشک تولید زباله تن پسماند پسماند تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود