Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود عرب روز یکشنبه در نشست شورای عالی مهارت استان قزوین افزود: امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی ادارات کل فنی و حرفه ای برای رفع نیازهای مهارتی محدود است بنابراین باید از ظرفیت سایر دستگاه ها، مراکز علمی و دانشگاهی و بخش خصوصی استفاده شود.

وی با اشاره به ارزش آفرینی مهارت و نقش آن در ایجاد کسب و کار و روزی حلال، اظهار داشت: مهارت و توانایی کسب و کار در آموزه های دینی ما مورد تاکید قرار گرفته و پیامبر گرامی اسلام (ص) به آن توجه داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه مهارت می تواند در پیشبرد شعار سال موثر باشد،افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در اهمیت مقوله مهارت فرموده اند همان قدر که به دانش نیاز داریم به پنجه های کارآمد نیز نیازمندیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مهارت حلقه واسط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان علم به شمار می رود و از این رو از جایگاه بالایی برخوردار است.

این مسوول در ادامه با اشاره به قوانین بالادستی و ظرفیت های قانونی موجود در حوزه مهارت آموزی و نقش آن در ایجاد فرصت های شغلی،گفت: بدون ایفای نقش شورای مهارت امکان توسعه مها ت و کارآفرینی را نداریم.

مدیرکل آمورش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: در سایه شورای مهارت باید نیازهای مهارتی استان قزوین را با دقت شناسایی کنیم تا آموزش های خود را مبتنی بر نیاز بازار به جامعه ارایه کنیم.

عرب اظهار داشت: با توجه به تغییرات حوزه فناوری و از بین رفتن بخشی از کسب و کارهای فعلی در آینده تلاش داریم شهرک مشاغل آینده را با کمک دانشگاه ها به منطور آموزش کارآموزان راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین استان قزوین مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین استان قزوین مهارت اموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین استان قزوین مهارت اموزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از روز شنبه ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

از روز شنبه اردیبهشت ۱۴۰۳، اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت