Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بهزیستی خراسان رضوی، شهره شاهرودی  گفت: همکاران ما در واحد فرزندخواندگی، مرتبا مراکز را رصد می‌کنند و در کنار آن، فرزندخواندگی یا واگذاری فرزندان واجد شرایط که مقیم مراکز هستند ادامه دارد. وی با بیان اینکه  پایش‌ مراکز نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی فرزند، شرایط واگذاری به خانواده جایگزین یا فرزندخواندگی را دارا هستند، تصریح کرد: در یکی دو هفته گذشته بیش از ۲۰ فرزند در این مسیر به فرزندخواندگی داده شده یا تحویل خانواده‌ی جایگزین شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مرکز شبه خانواده فقط باید فرزندان غیر قابل واگذاری را نگهداری کنند،گفت: خوشبختانه با اتفاقی که در یک سال اخیر افتاده، تمام فرزندان مراکز از نظر شرایط واگذاری مورد پایش قرار گرفته‌اند و ورودی‌های جدید هم در صورت واجد شرایط بودن، اگر بلافاصله واگذار نشوند در یک پروسه زمانی کوتاه، این کار انجام می‌شود. شاهرودی تصریح کرد: به هیچ عنوان فرزندی که واجد شرایط واگذاری یا فرزندخواندگی باشد در مراکز نگهداری نمی‌کنیم چون معتقدیم اولویت با زندگی فرزند در خانواده‌ی زیستی، جایگزین یا در صورت نبودن این موارد، خانواده فرزندپذیر می‌باشد و به هر حال، محیط خانواده به مراکز شبه خانواده ارجحیت دارد. وی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۶۰۰ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست در دو گروه دختران و پسران و در سه دسته مراکز ۳ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند که این تعداد با احتساب ورودی‌های سال گذشته و جمعیت مراکز، نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: مشکلی که در گذشته در خصوص واگذاری فرزندان بدسرپرست وجود داشت، با همکاری دادستانی و دستگاه قضایی حل شده و به همین جهت، جمعیت کودکان شیرخوارگاه علی اصغر که دو سال پیش حدود ۲۰۰ نفر بود اکنون به زیر ۳۰ نفر کاهش یافته است. وی یادآور شد: تقاضای فرزندخواندگی همچنان بالا است و در حال حاضر تعداد فرزندان مراکز به اندازه‌ای نیست که بتوانیم پاسخگوی این تقاضا باشیم. شاهرودی ادامه داد: از طرفی، تقاضاها بیشتر به سمت کودکان زیر ۳ سال و دختر میل دارد در حالی که کودکان واجد شرایط واگذاری در مراکز یا شیرخوارگاه، عموما این شرایط را ندارند. وی گفت: همه کودکان، چه پسر و چه دختر و همچنین، دارای معلولیت یا بیماری یا سالم، استحقاق داشتن خانواده و پدر و مادر را دارند و ما تلاش می‌کنیم که این بچه‌ها هم از حق زندگی در خانواده برخوردار شوند. انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی فرزند خواندگی شرایط واگذاری خراسان رضوی واجد شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بارانی می شود

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  بارش باران روز گذشته، مناطق شمالی و غربی خراسان رضوی را فرا گرفت و امروز علاوه بر این مناطق، نواحی مرکزی و شرقی نیز میزبان بارش باران خواهند بود.

سارا حکمی افزود :  فردا حجم بارش ها به اوج خود خواهد رسید که با شدت گرفتن این بارش ها احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: وزش باد و ماندگاری هوای خنک از دیگر پدیده های جوی استان است که تا اواخر هفته جاری تداوم دارد.

حکمی افزود: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان بودند و در همین مدت، دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۸ درجه در نوسان بود.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۲ درجه سانتیگراد است که امروز از ۲۴ درجه فراتر نخواهد رفت.

 
 

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • استان سمنان ۵ هزار واجد شرایط واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت دارد
  • انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • خراسان رضوی بارانی می شود