Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:06:12 GMT

۱۵ مهرماه، آخرین مهلت ثبت نام در مسابقات ملی مهارت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۰۰۳۵

۱۵ مهرماه، آخرین مهلت ثبت نام در مسابقات ملی مهارت

ایسنا/یزد مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به سطوح برگزاری مسابقات ملی مهارت گفت: ۱۵ مهرماه، آخرین مهلت ثبت نام در مسابقات ملی مهارت است.

مجید حق جو، مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد در نشست خبری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ماموریت های آموزشی و مهارتی فنی و حرفه ای در استان گفت: نیازهای مهارتی بیش از آموزش ها است اما بر اساس امکانات ما آموزش های خود را دنبال می کنیم و در این راستا نیز از ظرفیت خیرین استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق جو با اشاره طرح آزمون گری بیان کرد: یکی از رویکردهای ما آموزش با کیفیت بر اساس منجر شدن به آزمون و سنجش مناسب است و بر این اساس سعی داریم که مهارت بر اساس اموزش و همراه با سنجش و مدرک بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با استفاده از استاد کارهای ماهر آموزش های مختلف را دنبال می کند و طرح آزمون گری را اجرا می کند و امیدواریم این استادکاران نیز در سازمان حضور پیدا کنند و کارت آن را دریافت کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد ضمن بیان اینکه در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای اقدامات خوبی در سنوات قبل انجام شده و برنامه های خوبی نیز در پیش روی ما قرار دارد ادامه داد: یکی از اقدامات اثرگذار ما که باعث افتخار است صدور مجوز در مراکز جوار بین کارگاهی است که در آن کارگاه ها می توانند آموزش ها را داشته باشند و مدرک مهارت برای کارگران خود دریافت کنند.

حق جو گفت: یکی دیگر از موارد مورد توجه برگزاری مسابقات ملی مهارت است که این مسابقات در سطوح شهرستانی، استانی، کشوی و جهانی برگزار می شود که تا 15 مهرماه زمان ثبت نام است که در 43 رشته افراد زیر 21 سال می توانند در این مسابقات ثبت نام کنند که امیدواریم از استان یزد شاهد حضور برگزیدگان در مسابقات جهانی باشیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد ادامه داد: در حوزه محیط کار واقعی در ابتدای مسیر هستیم و شاید برنامه های تحولی را در این حوزه استفاده خواهیم کرد اما در این مسیر نیز با مشکلاتی روبرو بودیم و الان 120 نفر در محیط کار واقعی مشغول هستند.

حق جودر ادامه افزود: تعهد آموزش سالانه  ما هفت میلیون و پانصد هزار نفر ساعت است  که نیمی از آن در بخش غیر دولتی و بخش دیگر آن در مراکز فنی و حرفه ای انجام می شود.

وی افزود: 16 مرکز آموزشی داریم و در برخی از مراکز خواهران و برادران داریم و آموزشگاه های آزاد نیز ۴۴۵ مرکز است.

حق جو با تاکید بر اینکه نگاه ویژه به مهارت آموزشی امری اساسی است که رسانه ها باید با معرفی مربیان و مهارت های مختلف در جهت ترویج آن گام برداشته شود افزود: یکی از اقدامات انجام شده آموزش در محیط کار واقعی است که به طور مثال فرد تراشکار می تواند در محیط واقعی آموزش پیدا کند که افراد 25 روز تا 18 ماه آموزش های لازم را ببینند.

حق جو گفت: در آزمون ادواری در سال 1400 استان یزد رتبه اول کشوری را کسب کرد و در سال جاری نیز آغاز عملیات تکمیل و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران یزد صورت گرفت.

وی بیان کرد: کلاس های آموزشی بانوان ما در استان تکمیل است و وجود یک مرکز برای بانوان در استان کم است که در برنامه ما ایجاد این مرکز در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فني حرفه اي مسابقات ملی مهارت دانشگاه فنی حرفه ای فنی و حرفه ای استان یزد مسابقات ملی مهارت آموزش ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد