Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سرعت گرفتن آمار ابتلا و بستری کرونا در فارس، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته هر ۱۶ دقیقه یک مبتلا به کرونا در این استان بستری شده و این یک هشدار جدی نسبت به احتمال تکرار روزهای تلخ گذشته است.

سید وحید حسینی، یکشنبه دوم مرداد، در جمع خبرنگاران افزایش آمار کرونا را به منزله هشداری عمومی و یادآور شرایطی دانست که بسیاری از افراد جامعه درگیر این بیماری خطرناک شده و عده‌ای عزیزانشان را از دست دادند و گفت: علیرغم همه هشدارها، شاهد تداوم بی‌توجهی عده‌ای نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی خاطرنشان کرد: اگرچه شرایط فصل تابستان و گرمای هوا، استفاده از ماسک را کمی دشوارتر می کند، اما نباید این شرایط باعث کمرنگ شدن پایبندی به رعایت بهداشت و بی توجهی به ضرورت استفاده از ماسک شود.

رئیس علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ۴۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند، این را به منزله هشداری برای تمام افرادی دانست که این روزها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی سهل انگاری دارند.

وضعیت وخیم ۶ کودک در فارس

او با یادآوری اینکه  ۶۱ بیمار هم اکنون در بخش های ICU بستری هستند و ۶ کودک در میان این گروه قرار دارند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هر ۱۶ دقیقه یک بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های فارس بستری شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر همین اساس هر سه دقیقه یک نفر به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه و هر دو دقیقه نیز یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

او همچنین از افرادی که دچار نشانه هایی نظیر سرماخوردگی، ضعف بدنی، گلو درد، سردرد و سرگیجه هستند خواست تا با مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، از سلامت خود اطمینان حاصل کرده و به توصیه‌های پزشکان عمل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به سرعت بالای سرایت پذیری زیرسویه جدید کرونا که هر بیمار می تواند به ۱۸ نفر این ویروس را انتقال دهد، از خانواده ها خواست تا همچون موج های پیشین کرونا با پایبندی به رعایت توصیه‌های بهداشتی و مشارکت در انجام واکسیناسیون، بار دیگر در کاهش پیامدهای این بیماری سهیم شده و از سلامت خود و خانواده محافظت کنند.

نقش دز یادآور واکسن در موج هفتم کرونا

حسینی همچنین از افرادی که تا کنون در این زمینه مشارکت داشته و سه دز واکسن را دریافت کرده اند خواست تا با تزریق دز یادآور واکسن، نسبت به تقویت ایمنی خود در برابر موج جدید بیماری اقدام کنند.

او با بیان اینکه مجموعه سلامت استان به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای تامین سلامت مردم هستند، نقش مردم را در تکمیل این تلاش ها برای دستیابی به هدف توسعه سلامت در استان، بسیار تاثیرگذار خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در مقابل این همکاری ها، هر گونه سهل انگاری می تواند به منزله تهدیدی جدی برای سلامت خود و دیگران باشد.

کرونا فرصتی برای تقویت مسئولیت اجتماعی

حسینی کرونا را فرصتی برای تقویت حس مسئولیت اجتماعی در جامعه دانست و افزود: از جوانان می خواهیم تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از انتقال بیماری به والدین خود پیشگیری کنند و از سویی دیگر خانواده ها نیز نیاز است از کودکان خود در برابر این بیماری مراقبت لازم را داشته باشند.

رئیس علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که هم استانی ها می توانند برای کسب هر گونه اطلاعات آموزشی، بهداشتی و درمانی درباره این بیماری، اطلاع از وضعیت کرونا در فارس و کشور، اطلاع از فعالیت مراکز اکسیناسیون به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی الکترونیک sums.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا وضعیت شیوع کرونا در فارس کرونای ا میکرون دانشگاه علوم پزشکی شیراز دقیقه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خروج تومور 10 کیلویی از شکم زن 35 ساله توده‌هايي به نام تومور

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده