Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیروس رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی، علمی، مردمی و غیردولتی است. 

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این نهاد کمتر از ۲۰ درصد بودجه دولت را مصرف می‌کند، افزود: جهاد دانشگاهی ردیف استخدامی نیز نداشته و با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دارد تقریباً خودگردان اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

رضایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با جهادگران این نهاد مردمی را مولود مبارک انقلاب نامیده‌اند. 

260 نفر در بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی استان مشغول به کارند

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان در بخش نیروی انسانی بیش از ۲۰۰ نیروی انقلابی، مؤمن و متخصص مدرس، خبرنگار، پژوهشگر و پرسشگر و حدود ۶۰ نفر کادر اداری دارد. 

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت را از جمله دوره‌های مؤثر و متناسب نیاز جامعه و جوانان عنوان کرد و افزود: این آموزش‌ها نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و بهبود مشاغل دارد. 

رضایی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی دارای ۴ معاونت فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و پشتیبانی است، ادامه داد: ۶ مرکز آموزش کوتاه‌مدت تخصصی زیر نظر معاونت آموزشی در استان فعال است که ۲ مرکز در شهرکرد و مابقی در بروجن، لردگان، فارسان و سامان مشغول فعالیت هستند.  

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷ هزار دوره آموزشی بنا به نیاز جامعه تدوین شده که در استان چهارمحال و بختیاری نیز کم‌و‌بیش برگزار شده‌اند، تصریح کرد: این آموزش‌ها در قالب ۹ دپارتمان پزشکی و سلامت، هنر و معماری، فنی مهندسی، کشاورزی، محیط زیست، زبان‌های خارجه و... در حال برگزاری هستند.  

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی استاندارد برای نیروهای انسانی مورد نیاز آزمون‌های استخدامی اظهار داشت: این نهاد برای همکاری با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و بخش‌های خصوصی در این حوزه آمادگی کامل دارد.

رضایی با اشاره به کارآمدی کانون ارزیابی و توسعه شایستگی در راستای صلاحیت و ارزیابی مدیران میانی در سال‌های اخیر بیان کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی برگزاری کارگاه‌های مختلف در این حوزه و اعلام نتیجه به دستگاه‌های متقاضی را دارد.

وی توضیح داد: مدرسان مجربی به‌صورت تمام‌وقت در تمامی مراکز سراسر استان و در مقاطع کارشناسی تا پسادکتری با این نهاد همکاری دارند.

افت 32 درصدی پذیرش فراگیر جهاد دانشگاهی در سال گذشته

رضایی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی استان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۶۷ و ۳۲ درصد افت ناشی از کرونا در حوزه پذیرش فراگیر داشته که باعث آسیب‌های جدی مالی به این نهاد شد. 

وی به پذیرش بیش از ۱۲ هزار فراگیر در سال اشاره کرد و افزود: این فراگیران از آموزش‌های کوتاه‌مدت در مقاطع مقدماتی، تخصصی و پیشرفته بهره‌مند می‌شوند. 

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان با اشاره به فعالیت مجموعه آموزشی زبان انگلیسی «8» در پی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بومی‌سازی زبان انگلیسی، بیان کرد: نخستین مجموعه کتاب شاخص و کارآمد آموزش زبان انگلیسی به همت این مجموعه تولید شد. 

رضایی از تغییر نام معاونت آموزشی از سال گذشته به معاونت آموزش و کارآفرینی خبر داد و افزود: طرح مشاغل خانگی با ظرفیت ۲ هزار نفر، طرح ملی مشاغل خانگی با همکاری وزارت کار با ظرفیت ۸۰۰ نفر و طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با ظرفیت ۷۷ نفر از جمله طرح‌های موفق انجام‌شده در استان با هدف توسعه اشتغال‌زایی است.  

وی ترویج و توسعه کارآفرینی، اجرای طرح‌های الگوی توسعه اشتغال، توانمندسازی کسب‌وکارهای کوچک، ارائه مشاوره شغلی و کاریابی در مرکز خدمات شغلی را از رویکردهای اصلی جهاد دانشگاهی در بحث اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هفته‌نامه بازار کار نیز ذیل این اهداف فعالیت می‌کند.

آموزش 340 سرباز در قالب طرح «سربازمهارت»

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: ۳۴۰ نفر از سربازان نیروهای مسلح در قالب طرح ملی «سربازمهارت» با هدف آموزش مهارت‌های عمومی کسب‌وکار و مهارت‌های زندگی آموزش داده شدند.  

رضایی با اشاره به فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان با ۳هزار و ۶۰۰ فارغ‌التحصیل و ۵۰۰ دانشجو در ۱۱ رشته کارشناسی و ۱۴ رشته کاردانی بیان کرد:  از امسال ۸ رشته کاردانی حرفه‌ای حقوق ثبتی، خدمات مالی، مدیریت امور اداری، مدیریت کسب‌وکار، امور بیمه، گردشگری، کامپیوتر و تولید محتوای دیجیتالی به مقطع کاردانی و ۴ رشته کارشناسی حرفه‌ای مدیریت امور اداری و منابع انسانی، تجاری‌سازی، کسب‌وکار و مهندسی فناوری تولید محتوای دیجیتال به مقطع کارشناسی اضافه شد.

وی ضمن اشاره به استقبال فراگیران از رشته‌های حقوق اظهار کرد: هم اکنون ۵۰ درصد دانشجویان در رشته حقوق مشغول تحصیل هستند.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان افزود: اغلب دانشجویان این نهاد در دستگاه‌های دیگر استخدام‌اند و مابقی که حدود ۳۰ درصد فراگیران هستند باید برای قبولی در آزمون استخدامی تلاش کنند.

رضایی با بیان اینکه با موافقت دفتر مرکزی ۲ ساختار جدید با عنوان‌های مرکز خدمات تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و مرکز خدمات تخصصی گردشگری شروع به کار کردند، افزود: هم اکنون طرح‌هایی در زمینه تولید و تجاری‌سازی برای شرکت گاز، حمل و نقل و استانداری در دست بررسی و اجراست.

وی ضمن تاکید بر توجه به ظرفیت و اولویت استان چهارمحال و بختیاری در بحث گردشگری، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی دوره‌ها، کارگاه‌ها و تورهای مختلفی در راستای رونق گردشگری در نظر گرفته‌است.

فریز 837 نمونه بندناف در بانک خون بندناف شهرکرد

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: بانک خون بند ناف در کلینیک امام علی(ع) مستقر است و تاکنون ۸۳۷ نمونه فریز شده و به ۲ هزار مادر باردار نیز خدمات مشاوره‌ای ارائه شده‌است.

وی از تلاش برای رایگان کردن خدمات یا در نظر گرفتن وام با بهره کم برای نیازمندان سلول‌های بنیادی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر درمان بیماری‌هایی مانند سرطان خون، پارکینسون، دیابت، تالاسمی، بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی و... با سلول‌های بنیادی امکان‌پذیر شده‌است.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان اهداف اصلی معاونت فرهنگی را تبلیغ و ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.  

رضایی با اشاره به اینکه تا کنون در حوزه انتشارات ۹۰ کتاب که عمدتا کتب دانشگاهی هستند به چاپ رسیده‌است، ادامه داد: سال گذشته ۲۹ عنوان کتاب به چاپ رسید که هم اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت افکارسنجی و نیازسنجی افزود: شعبه سازمان دانشجویان که کاملا دانشجومحور است، پذیرای تمامی دانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه‌های ادبی هنری، فضای مجازی، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، حقوق و گردشگری است.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان با اشاره به کسب رتبه‌های برتر در مناظره‌های دانشجویی و طرح دفاع سه دقیقه‌ای، اظهار داشت: تربیت نیروهای جوان و کارآمد رویکرد همیشگی این نهاد بوده‌است.

رضایی با اشاره به افزایش هرساله ۱۵ تا ۴۰ درصدی شهریه‌ دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت از سوی دفتر مرکزی توضیح داد: تلاش ما بر این است که با توجه به شرایط خانواده‌ها در استان چهارمحال و بختیاری در حد امکان حداقل‌ها را اعمال کنیم.  

وی افزود: آموزش‌های بلندمدت نیز معمولاً ۳ یا ۴ سال یک‌بار افزایش شهریه خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸ 

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی کارآفرینی نشست خبری جهادگر سیروس رضایی رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری رضایی با اشاره کوتاه مدت آموزش ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حادثه اول طی اعلام مردمی خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در محور روستای کرتگل به شهر آلونی دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به برجا ماندن چهار مصدوم در این حادثه، ادامه داد: نیروهای امدادی پس از ارزیابی و تثبیت صحنه حادثه و مصدومین و انجام اقدامات کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی آن‌ها را به مرکز درمانی منتقل کردند.

مثنوی با اشاره به وقوع حادثه دوم مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی سنگین با تراکتور در نزدیکی سه راه گوشکی، عنوان کرد: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه دو مصدوم در برداشت که یک نفر از مصدومین به‌صورت سرپایی درمان و مصدوم بعدی نیز به مرکز درمانی منتقل شد.

کد خبر 6090509

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در چهارمحال و بختیاری نواخته شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری