Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، افشین رحیمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه این مرکز آموزش مهارتی برای اقشار و اصناف مختلف برگزار می کند، اظهار کرد: آموزش در این مرکز در هفت گروه آسیب دیدگان اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، حاشیه نشینان، زنان خیابانی، کودکان کار، متکدیان، افراد مناطق کم برخوردار و زندانیان را شامل می شود و در سال گذشته  ۱۳۲ هزار نفر از جمعیت این گروه آموزش های مهارتی را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: ۶۲ درصد مخاطبین ما در بخش خصوصی و ۳۸ درصد در بخش دولتی آموزش می بینند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به تاثیرپذیری آموزش مهارتی در کاهش بزه اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اعلام شده ۹۵ درصد زندانیانی که آموزش مهارتی در زندان فرا گرفتند به زندان بر نگشتند.

رحیمی با اشاره به افتتاح اولین مرکز مهارتی ویژه بانوان در هفته دولت، گفت: امسال در هفته دولت اولین مرکز مهارتی ویژه بانوان با مساحت ۵۴۰۰ متر با همکاری سپاه، شهرداری و خیرین در شهرک شهید رجایی به بهره برداری می رسد، این مرکز در دو فاز و ۲۲ کارگاه آموزشی خواهد بود. 

وی ظرفیت آموزشی این مرکز آموزشی را به دلیل گستردگی متفاوت دانست و افزود: تا کنون  برای تجهیز فاز یک در این مرکز ۸ و نیم میلیارد تومان هزینه شده که معادل همین هزینه برای تجهیز کارگاه آن مورد نیاز است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به پرداخت حدود ۴۰ میلیارد تومان از طرف خیرین برای ساخت این مرکز بیان کرد: در سال جاری در ۱۷ زندان استان، ۲۷۹ روستا و قریب به ۵۰ واحد دانشگاهی با احتساب قرارگاه مهارت در ۲۹ شهرستان پوشش ارائه شد.

رحیمی با بیان اینکه ۳۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای مجهز به برگزاری آزمون الکترونیکی و ۴ مرکز در حال تجهیز برای برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی هستند،گفت: ۱۳۷۸ واحد صنفی در سال جاری به آموزش های مهارتی ورود پیدا کردن.

وی عنوان کرد: ۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای و ۶۰۰ مرکز آزاد فنی حرفه ای در مشهد فعال هستند که نظارت در خصوص عملکرد آنها صورت می گیرد و امسال حدود ۵ مرکز متخلف تعطیل شدند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فنی و حرفه ای حاشیه شهر مشهد مشهد کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند