Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت باید توان خود را در حمایت از جوانان و نخبگانی که بیرون از دولت فعال هستند، صرف کند.

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وحید یامین پور در حاشیه بازدید از رویداد ملی هم‌افزا اظهارداشت: شعار دولت مردمی سیزدهم که پرچم آن را در دست گرفته صرفا در حد شعار نیست بلکه عقیده دولت این است که گام‌های اصلی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت به سمت اهداف دهه چهارم و دهه پنجم انقلاب و پیشرفت عدالت باید توسط مردم با حمایت و بسترسازی و ریل گذاری دولت به ثمر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در واقع دولت باید توان خود را در حمایت از جوانان و نخبگانی صرف کند که می توانند ابتکار عمل را در دست گرفته، مسایل را رصد کنند، آنها را واقع بینانه شناسایی و راه حل های عملی و واقع بینانه را پیشنهاد داده و تحقق ببخشند.

یامین پور تاکیدکرد: اگر این چرخه و فرایند اتفاق بیفتد دولت سیزدهم به هدف و طرح اصلی آن که دولت مردمی است نایل شده است.

وی یادآور شد: اینکه مجموعه های مردمی در قالب صدها موسسه مردم نهاد، گروه های جهادی و... که هر کدام در حیطه ای از مسایل مبتلا به کشور فعالیت می کنند ذیل عنوان هم افزایی گرد هم آمده اند اتفاق خوبی است که باید از سال ها قبل اتفاق می افتاد، البته به گونه های مختلفی در قلمروهای تخصصی و اختصاصی رخ داده بود ولی اینکه در این چهارچوب کلان همه دور هم جمع شدند گام بلندی برای هم افزایی بین مجموعه های مردمی و نهاد حاکمیت و مدیریت باهم است که در واقع هدف اصلی این رویداد هم این است تا مدیران در دستگاه های مختلف از ظرفیت‌ها و ابتکار عمل و توانمندی مجموعه های مردمی بهره مند شوند.

یامین پور با دعوت از همه مدیران و مسئولان کشور برای دیدن از این رویداد، اظهارداشت: پاویون اختصاصی وزارت ورزش و جوانان برای معرفی ظرفیت‌هایی که از طریق سازمان های مردم نهاد در اختیار دولت قرار می گیرد، در حوزه های مختلف مانند اشتغال آفرینی، مهارت افزایی، ازدواج مشاوره و پیشگیری از طلاق و... برقرار است که بسیار اتفاق خوب و مبارکی است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در حاشیه بازدید از رویداد ملی هم افزا گفت: رویداد ملی هم افزا برای معرفی ظرفیت های مردمی در حوزه‌های مختلف مخصوصاً حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و مدیریت فضاهای فرهنگی در استان ها و سطح جامعه رویداد بی نظیری است تا همه مدیران با این ظرفیت آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر ادامه داد: برای دستیابی به اهدافمان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی می توانیم از این ظرفیت بزرگ استفاده کرده و امیدوار باشیم که این مجموعه‌ها کمک کنند تا این اتفاق رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ایران پیشرفته ترین مجموعه های مردمی را دارد، اظهار داشت: شناسایی دقیق، ارزیابی و شبکه سازی گروه های مردمی کماکان بزرگترین خلاء کشور ما در این حوزه است و الا می توان گفت با ظرفیت ترین گروه های مردمی را در کشور داریم که واقعاً توانایی انجام بزرگترین کارها را دارند.

به گزارش ایران اکونومیست، نخستین رویداد «هم‌افزایی مُدیریت ایران ۱۴۰۱» به همت نهاد ریاست‌جمهوری، ۲ تا ۴ مردادماه و با حضور هزار مجموعه‌ مردم‌نهاد در مصلی تهران برگزار می‌شود.

هدف اصلی از برگزاری این رویدادِ ملی، ایجاد زیرساخت برای آشنایی، ارتباط و همکاری مدیران کشور با موسسات، شرکت‌ها و مجموعه‌های مردمی است. رویداد هم‌افزا حلقه‌ اتصالی میان شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع خلاق، مؤسسات و مجموعه‌های مردمی با مسؤلان است.

این رویداد در اولین دوره برگزاری خود ضمن ارائه یک پلتفرم دیجیتال جهت معرفی تمام مجموعه‌های مردمی به مسئولان و شرکت‌های تخصصی قصد دارد تا جلوه‌ای از هزاران شرکت ثبت‌نام شده در این سامانه را در مصلی امام خمینی پیش چشم مسئولان کشور قرار دهد.»

در این رویداد مجموعه‌ای از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان، مؤسسات فرهنگی و نهادهای مردمی حضور خواهند یافت که در هشت موضوع کلان به ارائه راه‌کار، ایده و محصول خود جهت حل مسائل کشور می‌پردازند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت ورزش و جوانان ، نخبگان ، دولت سیزدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان نخبگان دولت سیزدهم مجموعه های مردمی مجموعه ها هم افزا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت های مردمی همزمان با عرضه زمین بیشتر استفاده کند گفت: دولت می تواند به جای آنکه به دنبال ساخت خانه برای مردم باشد، زمین به آنان واگذار کند تا افراد و متقاضیان خود اقدام به ساخت خانه کنند.

وی افزود: این اقدام خود می تواند منجر به تسریع در ساخت مسکن  شود.

شاکری اظهار کرد:  با توسعه افقی شهر‌ها و ساخت خانه تک طبقه، امکان مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه  مسکن تک طبقه بسیار مهم و کلیدی است و ما آن را در برنامه هفتم ترویج کردیم  گفت: در مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسیده است که بتوانیم مسکن ویلایی و معیشت محور به متقاضیان اختصاص دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت