Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،  سید وحید حسینی یکشنبه افزایش آمار کرونا را به منزله هشداری عمومی و یادآور شرایطی دانست که بسیاری از افراد جامعه درگیر این بیماری خطرناک شده و متاسفانه عده ای نیز شاهد جان باختن عزیزانشان بودند.

او با بیان اینکه با وجود هشدارها نسبت به اوج گیری دوباره کرونا در کشور، همچنان شاهد بی توجهی عده ای نسبت به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستیم، گفت: اگرچه شرایط فصل تابستان و گرمای هوا، استفاده از ماسک را کمی دشوارتر می کند، اما نباید این شرایط باعث کمرنگ شدن پایبندی به رعایت بهداشت و بی توجهی به ضرورت استفاده از ماسک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا باید ماسک بزنیم؟ 

حسینی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ۴۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند، این را به منزله هشداری برای تمام افرادی دانست که این روزها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی سهل انگاری دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این تعداد ۶۱ بیمار هم اکنون در بخش های ICU بیمارستان های استان بستری هستند.

 حسینی همچنین ۶ مورد از بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های استان را کودک اعلام کرد و از خانواده ها خواست تا در این ایام بیش از همیشه به سلامت فرزندان خود اهمیت دهند.

 وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در هر ۱۶ دقیقه یک بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند، ادامه داد: بر همین اساس هر سه دقیقه یک نفر به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه و هر دو دقیقه نیز یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

او همچنین از افرادی که دچار نشانه هایی نظیر سرماخوردگی، ضعف بدنی، گلو درد، سردرد و سرگیجه هستند خواست تا با مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، از سلامت خود اطمینان یابند و به توصیه‌های پزشکان عمل کنند.

سهم ما در کاهش خطر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به سرعت بالای سرایت پذیری زیرسویه جدید کرونا که هر بیمار می تواند به ۱۸ نفر این ویروس را انتقال دهد، از خانواده ها خواست تا همچون موج های پیشین کرونا با پایبندی به رعایت توصیه‌های بهداشتی و مشارکت در انجام واکسیناسیون، بار دیگر در کاهش پیامدهای این بیماری سهیم شده و از سلامت خود و خانواده محافظت کنند.

نقش دُز یادآور واکسن در موج هفتم کرونا 

حسینی همچنین از افرادی که تا کنون در این زمینه مشارکت داشته و سه دز واکسن را دریافت کرده اند خواست تا با تزریق دز یادآور واکسن، نسبت به تقویت ایمنی خود در برابر موج جدید بیماری اقدام کنند.

او با بیان اینکه مجموعه سلامت استان به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای تامین سلامت مردم هستند، نقش مردم را در تکمیل این تلاش ها برای دستیابی به هدف توسعه سلامت در استان، بسیار تاثیرگذار خواند.

وی ادامه داد: در مقابل این همکاری ها، هر گونه سهل انگاری می تواند به منزله تهدیدی جدی برای سلامت خود و دیگران باشد.

کرونا، آزمونی برای تقویت انگیزه مسوولیت اجتماعی

 حسینی کرونا را آزمونی برای تقویت حس مسوولیت اجتماعی در جامعه عنوان کرد که همه ما در برابر بکدیگر مسوول هستیم و افزود: از جوانان می خواهیم تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از انتقال بیماری به والدین خود پیشگیری کنند و از سویی دیگر خانواده ها نیز نیاز است از کودکان خود در برابر این بیماری مراقبت لازم را داشته باشند.

او اعلام کرد: هم استانی ها می توانند برای کسب هر گونه اطلاعات آموزشی، بهداشتی و درمانی درباره این بیماری، اطلاع از وضعیت کرونا در فارس و کشور، اطلاع از فعالیت مراکز اکسیناسیون به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی الکترونیک sums.ac.ir مراجعه کنند.

وضعیت وخیم ۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ICU بیمارستان های استان فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا یکشنبه، دوم مرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۵۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۳۶ هزار و ۵۲۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۳۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۱ هزار و ۳۳۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۹۸ هزار و ۴۲۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۵ هزار و ۱۸۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

بنا بر این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۴۰ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۴ هزار و ۹۵۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۱۶۰ هزار و ۳۵۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۳ هزار و ۹۰۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۱ هزار و ۱۰۷ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۵۵۱ دُز نوبت سوم و ۵۱ هزار و ۷۸۷ دُز یادآور واکسن بوده است.

لزوم توجه به سلامت کودکان

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشستی خبری گفت: هم اینک حدود ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

محمدرضا کریمی افزود: یک چهارم این بیماران را کودکان تشکیل می‌دهند در حالی که در سویه‌های قبلی میزان ابتلای کودکان کمتر بود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان طی هفته های اخیر، از شهروندان انتظار داریم که ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک و حضور در مکان‌های شلوغ، به تزریق واکسن به ویژه واکسن کودکان توجه ویژه داشته باشند.

او اظهار داشت: واکسیناسیون کودکان همزمان با سراسر کشور در استان نیز از حدود پنج ماه قبل آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد اما درصد کودکان پنج تا ۱۲ ساله که در استان واکسینه شده‌اند نسبت به برخی دیگر استان‌ها بسیار پایین است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حالی که در برخی استان‌ها به ۶۰ درصد کودکان واکسن کرونا تزریق شده در استان فارس فقط حدود ۲۵ درصد کودکان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

کریمی افزود: از والدین انتظار داریم که با توجه به مشکل بودن رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای کودکان و همچنین در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس، تزریق واکسن آنها را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: هم اینک در شهر شیراز ۱۶ مرکز واکسیناسیون فعالیت دارند که ساعت کار آنها و همچنین نوع واکسنی که تزریق می‌کنند به شکل روزانه اطلاع رسانی می شود.

او گفت: در رابطه با تزریق دُزهای سوم و چهارم واکسن کرونا نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و شهروندان می توانند برای تزریق به مراکز پیش بینی شده مراجعه کنند.

سه شهرستان فارس نارنجی و ۲۲ شهرستان زرد

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه هم اینک سه شهرستان خرم بید، پاسارگاد و اوز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند گفت: ۲۲ شهرستان از جمله شیراز نیز در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت آبی هستند. 

کریمی گفت: این احتمال وجود دارد که در طی روزهای آتی و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها این رنگ بندی دچار تغییر شود و حتی شاهد تبدیل شهرهای نارنجی به قرمز نیز باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ایام ماه محرم، عاشورا و اربعین حسینی، همچنین نزدیک شدن به ایام پایانی تعطیلات تابستان و امکان انجام مسافرات توسط برخی شهروندان و پس از آن نیز فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، از شهروندان انتظار داریم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

او افزود: ما باید بدانیم که همچنان با همه گیری ویروس کرونا سروکار داریم و اینگونه نیست که این همه گیری پایان یافته است.

برچسب‌ها کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان های استان ابتدای شیوع دستورالعمل ها واکسن کرونا استان بستری بستری هستند بیمار مثبت استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد

رونی یولیان تورو در جریان بازدید از غرفه استان فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان فارس ضمن اذعان براینکه کشور ایران دارای توانمندی‌های قابل توجهی در حوزه صنعت، کشاورزی و تکنولوژی است، گفت: برای نخستین بار که در یک نمایشگاه بین المللی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان فارس آشنا شدم و از این بابت خرسندم.

او با اشاره به بازدیدی که طی روز‌های گذشته از شهر شیراز داشته، افزود: شیراز و زیبایی‌های آن واقعاً یک شگفتی است و امیدوارم در سفر‌های آتی برای یک رویداد تجاری به نتیجه برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است