Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@23:26:29 GMT

اهمیت بررسی مسائل مالیاتی در شورای ششم تهران

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۰۷۳۱

اهمیت بررسی مسائل مالیاتی در شورای ششم تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت فرصت گرفتن عوارض زمین‌های بایر را از شهرداری گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز، یک‌شنبه دوم مردادماه_ در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه شهرداری تا زمانی عوارض اراضی بایر را دریافت می‌کرد؛ اما دولت این فرصت را از شهرداری گرفت، اظهار کرد: اگر قانون در این زمینه اصلاح شود و مالیات خانه‌های خالی توسط شهرداری شناسایی و وصول شود، درآمد شهرداری افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی استان‌ها نیز می‌تواند این اقدام را به صورت قانونی در دیگر شهرها انجام دهد.

مالیات از تمام افراد دریافت شود

حبیب کاشانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه، اظهار کرد: از کارمندان پیش از اینکه حقوق بگیرند و مشتریان فروشگاه‌ها، مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنیم و باید اتفاقی بیفتد که مالیات از تمام افراد به ویژه افرادی که تمکن مالی دارند، دریافت شود.

وی افزود: در کشورهای اروپایی ممکن است یک قاتل که مرتکب قتل غیرعمد شده با وکیل بتواند از بند رها شود، اما فرار مالیاتی اتفاق نمی‌افتد. اگر وصول درآمد مالیاتی به گونه‌ای باشد که شهروندان احساس کنند مالیات پرداختی آنها منجر به خدمت می‌شود، همکاری بیشتری خواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ضعیف‌ترین اقشار مالیات پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: این دریافت مالیات سلیقه‌ای انجام می‌شود و اینکه حضور اشخاص به هر عنوانی می‌تواند باعث کسری مالیات شود، فاجعه بوده و ناامیدی ایجاد می‌کند.

تحولات در سیاست‌گذاری مالیاتی و تبعات آن

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از استماع گزارش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: تحولات در سیاست‌گذاری‌های مالیاتی همواره با هراس مالیاتی و آثار منفی مواجه است و به همین دلیل باید این تحولات با پیوست اجتماعی و روانی جامعه همراه باشد.

وی با بیان این‌که در بحث ممیزی املاک استفاده از کمک و همراهی دستگاه‌های خدمت‌رسان دیگر باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: کمک دستگاه‌های مختلف به ممیزی املاک علاوه بر این‌که سبب یکپارچه‌سازی می‌شود، دقت را بالا برده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و با اشتراک‌گذاری اطلاعات خدمت‌رسانی ارتقا می‌یابد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مورد دریافت مالیات از باغ ویلاها باید دقت شود و نگاه‌مان به این خانه‌هایی که در باغات وجود دارد لوکس نیست، چرا که این افراد در نگهداری از باغات کمک می‌کنند و باید این مسئله اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بنا به گفته رئیس کل امور مالیاتی ۵۰ درصد مالیات کشور را تهرانی‌ها پرداخت می‌کنند، افزود: این در حالی است که تبعات و آثار این مشاغل به تهران وارد شده و باید بازنگری جدی در مورد سهم مالیات تهران در قانون پیش‌بینی شود.

کد خبر 590555

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری مهدی چمران حبیب کاشانی خزانه دار شورا جلسه علنی شورای شهر تهران شهرداري تهران دولت شهروند عضو شورای اسلامی شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حواشی جلسه قبل شورا گفت: در شورایی که زنده است، اختلاف نظر طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز کارگران تبریک می گویم؛ امیدواریم که همه کارگران خوبی باشیم و برای کشورمان خوب کار کنیم و همه کارگران موفقی باشند.

وی افزود: امروز ناصر امانی، عضو شورا گزارشی از محله جوادیه ارائه می‌کند و معاون فنی و عمران هم گزارشی از دو پروژه شهر تهران ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش خزانه‌دار شورای اسلامی شهر امروز ارائه شده است و اصلاحیه غرف و اماکن میادین نیز مطرح خواهد شد.

چمران درباره حواشی جلسه قبل شورا تصریح کرد: در شورایی که زنده است و همه قلبشان برای مسائل مهم به‌ویژه حمل‌ونقل می‌تپد، اختلاف نظر و برداشت رخ می‌دهد و این مسائل طبیعی است؛ یک مجلس زنده چنین مسائلی را دارد.

وی اضافه کرد: اینکه کسی اسناد و مدارک خاصی دارد و عنوان کنند، ممکن است به مشکلاتی بر بخوریم و البته امیدواریم اینطور نشود و این را هم بگویم که اینها ربطی به شورا نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه پرمخاطب اکسپو در سئول تصریح کرد: ما به دوستان بسیار گفتیم و خواستیم اما نشد، رسانه‌ای‌ها نیز مقاله خوبی نوشتند، ما نیز مرتب گفتیم و رها نمی‌کنیم.

چمران گفت: به دادستانی و قوه قضائیه هم این موضوع را اعلام کردیم و نامه‌ای برای دولت نوشته شد؛ فکر می‌کنم مشکل را در دولت باید حل کنیم، البته با وزیر صمت صحبت داشتیم و وعده داد که مشکل را حل می‌کند، اما تاکنون حل نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 749297

دیگر خبرها

  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری