Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:29:47 GMT

حمایت ایران از آتش بس و ابتکار صلح برای یمن

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۰۷۳۶

حمایت ایران از آتش بس و ابتکار صلح برای یمن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «پتروزللا» نماینده ویژه وزارت خارجه ایتالیا در امور یمن و افغانستان، صبح امروز (یکشنبه) دوم مرداد ماه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و دو طرف در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران یمن و روند صلح در این کشور گفت‌وگو کردند. 

طرفین در این دیدار آخرین وضعیت آتش بس در یمن را مورد ارزیابی قرار داده و بر لزوم اجرای مفاد توافقنامه آتش بس، به ویژه مسائل انساندوستانه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خاجی در این دیدار ضمن تشریح تلاش‌های میانجی‌گرانه و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن و همچنین برقراری یک آتش بس و صلح عادلانه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این باور بود که بحران یمن راه‌حل نظامی نداشته و حل این بحران بایستی از طریق گفت‌وگوهای سیاسی یمنی - یمنی انجام شود. 

وی ضمن تاکید بر ضرورت تعجیل در اتخاذ راهبردی عملگرایانه در جهت حل و فصل بحران یمن، خاطرنشان کرد: اکنون زمان تصمیم گیری توسط سازمان ملل در راستای رفع محاصره اقتصادی مردم یمن و تقویت آتش بس فرا رسیده است.

خاجی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش بس و ابتکار صلحی که منجر به پایان دادن به رنج و آلام مردم یمن و برقرای صلح و امنیت پایدار شود، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اصغر خاجی ایتالیا آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد