Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا رییس‌زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان، کُندی و سختی صادرات است که امیدواریم اقدامات شایسته‌ای در این خصوص انجام گیرد. 

وی با اشاره به اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزآوری صادرات اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید بعنوان نیاز دیگر این صنعت، باید بتواند محصول نهایی فراوری شده را راهی بازار کند و خام فروشی غیرسودمند متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان‌اینکه کشورهای خارجی بسیاری، محصولات خام را می‌خرند و پس از تبدیل به فراورده نهایی با چند برابر قیمت به بازار عرضه می‌کنند، اظهار داشت: در صورت حمایت از صنایع داخلی می‌توان زنجیره تولید را بهبود بخشید تا در نهایت صادرات محصول نهایی افزایش یابد. 

رییس‌زاده با بیان اینکه صنعت گیاهان دارویی غیر از مصرف خوراکی در داروسازی نیز استفاده می‌شود، افزود: از این ظرفیت نیز باید بخوبی بهره‌گیری شود زیرا در کنار اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزآوری را هم افزایش خواهد داد. 

وی خاطرنشان کرد: صنعت کشت گیاهان دارویی قادر است به بهترین شکل ممکن شعار امسال را مُحقق کند زیرا این صنعت، بستری مناسب برای حوزه دانش بنیان و تولید است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۷۰ هزار تُن انواع گیاهان دارویی در استان کشت و برداشت شود که نسبت به سال قبل رشد داشته است. 

رییس‌زاده افزود: ۱۶ گونه گیاه دارویی مانند بابونه، سیاه دانه، اُسطوخودوس زعفران، گلرنگ، و زیره سیاه در این استان تولید می‌شود. 

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که بدلیل کمبود منابع آبی حدود ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی است. 

مجموع اراضی باغی استان اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای آن در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود. 

برچسب‌ها گیاهان دارویی کشاورزی اصفهان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی کشاورزی اصفهان گیاهان دارویی کشاورزی اصفهان صادرات غیر نفتی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود