Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن نامی گفت: سیل استهبان بر اثر بارش شدید باران در منطقه پهن آبه که در بالای حوضه آبریز رودخانه‌های چشمه عاشق و رودبال است، رخ داد. در مدت زمان ۲۸ دقیقه، سیل شدیدی ایجاد شد که به دلیل شیب زیاد رودخانه رودبال آب ۳۷ کیلومتر را سریع طی می‌کند و به منطقه گردشگری می‌رسد که عموما مردم در روز‌های تعطیل در این منطقه حضور دارند و با ماشین به درون رودخانه می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیل که جاری می‌شود فردی در همان ابتدای مسیر اطلاع می‌دهد که مردم روستا‌های در مسیر از رودخانه خارج شوند، اما کمتر توجه می‌شود و سیل با سرعت مسیر را طی می‌کند و افرادی که در رودخانه بودند، گرفتار می‌شوند.

به گفته وی عمده افراد گرفتار در منطقه گردشگری بودند و به مناطق مسکونی آسیبی وارد نشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به امداد رسانی مردم و نیرو‌های امدادی در همان لحظات اولیه سیل، گفت: حدود ۲۲۰۰ نفر هنگام جاری شدن سیل درون رودخانه بودند که متاسفانه ۲۲ نفر در این حادثه جانشان را از دست دادند. از این تعداد ۱۱ خانم، ۷ کودک و ۴ مرد بوده است که صبح امروز یکی از کودکان مفقود شده پیدا شد و یک کودک سه ساله دیگر همچنان مفقود است؛ عملیات جستجو برای پیدا کردن این کودک ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی این حجم از بارندگی در منطقه انتظار نمی‌رفت، گفت: میزان قصور یا تقصیر احتمالی مسئولان محلی نیاز به زمان و بررسی بیشتر دارد که نتیجه این بررسی در آینده اعلام خواهد شد.

نامی گفت: هفته آینده در جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور سیلاب‌های ناگهانی داریم که از مردم عزیز درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در مناطق سیل گیر حضور پیدا نکند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمرادی در تشریح این خبر، افزود: براساس بارشهای فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان، حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.

وی ادامه داد: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت، از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پیرو بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

کد خبر 6089068

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور