Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:12:56 GMT

پایان موفق تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۱۲۴۹

پایان موفق تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پالایشگاه نفت تهران، مدیرعامل شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران گفت: طبق برنامه زمان‌بندی، تعمیرات اساسی واحدهای سولفور زدایی از نفت سفید، سولفور زدایی از نفت گاز، هیدروژن شماره ۳، گوگرد سازی شماره ۳، واحدهای آمین ۲ شمالی و جنوبی و واحد آب ترش پالایشگاه با موفقیت خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مصطفی سید رضا تهرانی با اعلام این خبر، ایمنی، کیفیت، سرعت و بهبود را از مهم‌ترین مؤلفه‌های این تعمیرات اساسی برشمرد و افزود: تعمیرات اساسی یک فرایند تعمیرات پیشگیرانه است که به بیان دقیق‌تر می‌توان آن را بازگردانی واحد به شرایط قابل‌اطمینان برای یک دوره عملکرد طولانی مدت در نظر گرفت.

وی یادآور شد: در تعمیرات اساسی، همه تجهیزات موجود در واحد باز شده و از تمام قسمت‌های تجهیزات بازرسی به عمل می‌آید و پس از آن تعمیر یا تعویض قطعات و خطوط انتقال طبق درخواست ادارات بهره برداری و بازرسی فنی مبتنی بر دستور کارهای صادر شده انجام می‌گیرند.

سید رضا تهرانی اظهار داشت: در هر دوره از تعمیرات اساسی اقدامات بهبودی که در شرایط عملیات واحد قابل انجام نیست نیز نصب و راه اندازی می‌شوند، در واقع در پایان هر دوره تعمیرات اساسی، واحد براِی یک دوره عملکرد با کیفیت مطلوب تضمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران پیرامون مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در این تعمیرات اساسی اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی های انجام‌شده، تخلیه و تعویض کاتالیست کوره ۳H-۸۰۱، تعمیرات اساسی کوره‌های H-۴۱۷۰۱ H-۴۱۷۰۲ H-۴۱۸۰۲ H-۴۱۸۰۱ ۳H-۸۰۱، تعویض بخشی از کاتالیست در بالای راکتورهای واحد KHDS، تعویض تیوب کامل مبدل E-۴۱۸۰۶ و همچنین تعویض کامل کاتالیست راکتورهای ۳R-۹۰۱ و ۳R-۹۰۲ از مهم‌ترین اقدامات در این دوره از تعمیرات اساسی در این دوره بود.

وی اضافه کرد: واحد تصفیه هیدروژنی نفت سفید KHDS با ظرفیت اسمی ۳۱ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز جهت تولید نفت سفید کم سولفور و سوخت جت به کار گرفته می‌شود.

سید رضا تهرانی اعلام کرد: به این ترتیب که نفت سفید و نفتای امتزاج حاصل از واحدهای تقطیر از این واحد عبور کرده، مشتقات گوگردی و ازت دار آن تحت فشار و دمای بالا در مجاورت کاتالیست جدا و نفت سفید با میزان گوگرد کمتر از ppm ۴۰ تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز GHDS با ظرفیت اسمی ۵۳ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز برای تولید نفت گاز با استاندارد Euro V به کار گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: به این ترتیب نفت گاز سبک، نفت گاز سنگین و نفتای امتزاج حاصل از واحدهای تقطیر از این واحد عبور و مشتقات گوگردی و ازت دار آن تحت فشار و دمای بالا و در مجاورت کاتالیست تصفیه و تا کمتر از ppm۱۰ کاهش می‌یابد.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران از آغاز تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی (CRU) از روز دوشنبه ۳ مرداد امسال به مدت ۲۴ روز کاری خبر داد.

کد خبر 5546222 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: پالایشگاه نفت صنعت نفت انتقال نفت افزایش مصرف برق مصرف برق بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی صرفه جویی در مصرف برق وزارت جهاد کشاورزی بورس قرعه کشی خودرو علیرضا پیمان پاک نهضت ملی مسکن مرکز مدیریت راه های کشور بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی کاهش مصرف برق شرکت پالایش نفت تعمیرات اساسی نفت تهران نفت سفید نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورونوف: این وضع مصدومیت پای من است

به گزارش “ورزش سه”، اوستوف اورونوف، ستاره نیم فصل دوم پرسپوليس، در دیدار مقابل آلومینیوم اراک زننده یکی از گل‌های زیبای این بازی لقب گرفت. هرچند تیمش در پایان با حذف از این تورنمنت وداعی تلخ با جام حذفی داشت.

ستاره ازبکستانی پرسپوليس که در نیم فصل دوم به این تیم اضافه شده است، در این بازی نیز کاملا آماده نشان می‌داد و با گل و پاس گل کار را به پایان رساند. یکی از انتقادات شکل گرفته علیه اوسمار در این بازی نیز تعویض او پیش از پایان نیمه دوم بود.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی تعویض این هافبک تکنیکی، مصدومیت شدیدی بود که به واسطه خطاهای پیاپی حریف شکل گرفته است. اورونوف در این بازی بارها مورد هدف بازیکنان روبروی خود قرار گرفته بود و در چند مرحله نیز خطاها به شکلی بود که او را کاملا عصبانی کرده و از داور بازی خواستار توجه بیشتر به این موضوع و تذکر به خطاکار شده بود.

این تصویری است که نشان می‌دهد خطاهای شکل گرفته علیه اوستون اورونوف چه بلایی بر سر پای او آورده است و به نظر می‌رسد همین مسئله عامل اصلی تعویض او برابر آلومینیوم بوده است.

دیگر خبرها

  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • اورونوف: این وضع مصدومیت پای من است
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد