Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید اشتری از فعالان فضای مجازی اخیرا به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت به اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی محکوم شناخته شده است.

روابط عمومی دادگستری استان تهران در همین زمینه اعلام کرد: دادنامه صادره مربوط به چند پرونده اتهامی وحید اشتری می باشد و آن طور که به اشتباه از سوی وی عنوان شده صرفا مربوط به یکی از پرونده های متهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس دادنامه صادره صحت‌سنجی ادعاهای متهم در بسیاری از موارد مورد ادعا در خصوص کشف فساد، حکایت از آن دارد که متهم اعمال خلاف واقعی را خصوصا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتسب کرده و واهی بودن ادعاهای مطروحه با استعلامات به‌عمل آمده و تحقیقات صورت گرفته محرز است.

اشتری برای دفاع از اتهامات در دادگاه حضور نیافت

متهم در جریان رسیدگی‌های اولیه قضایی قضایی در دادسرا اطلاعات منتشر شده از جانب خود را صحیح و متقن دانسته اما از اثبات صحیح بودن ادعاهای خود عاجز است و در روند تحقیقات قضایی و در مهلت‌های ارائه شده به وی، اقدامی در جهت اثبات ادعای خود و یا ارائه اصول مستندات خود نکرده است.

این اطلاعیه افزوده یکی از نکات مهم این پرونده این است که اشتری برای دفاع از اتهامات علیه خود در جلسه دادگاه حضور نیافته است، این در حالی است که براساس قانون، اگر افراد ادعاهایی دارند و بر صحت ادعاهای خود نیز تاکید دارند، باید دفاعیات خود را در دادگاه ارائه دهند.

این اطلاعیه اضافه کرده متهم باید مد نظر داشته باشد محل اثبات اتهامات وارد شده اخیر از سوی او به افراد مختلف خارج از دادگاه نیست و او باید در محکمه ادعاهای مطرح شده(اتهامات به مطرح شده علیه دیگران) را اثبات کند این درحالی است که فرد مورد اشاره در پرونده‌های قضایی مشابه دیگری که با شکایت حقیقی و حقوقی علیه وی تشکیل شده است، بصورت متعدد از حضور در جلسات بازپرسی امتناع کرده است.

بیشتر بخوانید :

توصیه های وحید اشتری به «بچه حزب اللهی‌ها» پاسخ عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به ادعای وحید اشتری سیسمونی نوه قالیباف ، گریبان افشاگر را گرفت + تصویر حکم قضایی سنگین وحید اشتری

عدم اصلاح عملکرد متهم علی‌رغم رافت اسلامی دستگاه قضا در پرونده‌های مشابه

روابط عمومی دادگستری استان تهران تاکید کرده متهم پیش از این نیز پرونده‌های قضایی متعدد و مشابهی داشته که قریب به اتفاق آن‌ها با اغماض و با هدف اصلاح متهم و با خودداری دادگاه از محکوم کردن متهم به مجازات‌های اشد، منتهی به منع تعقیب شده است؛ به‌طوری‌که حداقل در پنج مورد از موارد مشابه با رافت اسلامی مواجه شده است؛ اما این فرد از فرصت‌های ارائه شده در جهت اصلاح رفتار خود استفاده نکرده و بر اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است.

رای صادره بدوی و قابل واخواهی است

بر اساس رای صادره از سوی دادگاه بدوی وحید اشتری به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی در بستر فضای مجازی با استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای مجرم شناخته شد که این حکم ظرف مهلت ۲۰ روز قابل واخواهی در مرجع قضایی خواهد بود و سپس ظرف مهلت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

واخواهی شکایتی است که ویژه احکام غیابی صادر می شود و توسط محکوم علیه غایب، در مهلت مقرر، در همان مرجع اولیه قابل واخواهی است و این غیر از قابلیت اعتراض در مرجع تجدید نظر است.

به گزارش ایسنا، وحید اشتری که چندی پیش خبر سفر خانواده قالیباف به ترکیه را رسانه‌ای کرد، روز پنجشنبه ۳۰ تیر تصویری از دادنامه‌ شعبه ۱۰۵۷ کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت منتشر کرد و مدعی شد که بابت انتشار خبر "سیسمونی"، "خیریه حسین طائب" و "مطالب مرتبط با هولدینگ یاس" در دادگاه محکوم شده است.

طبق تصویر منتشره از حکم دادگاه، وحید اشتری محکوم به تحمل دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی و حقیقی شده است.

این حکم که به صورت غیابی صادر شده ظرف بیست روز قابل واخواهی و سپس ظرف بیست روز دیگر قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1654625

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازداشت قوه قضاییه قابل واخواهی استان تهران وحید اشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با قضات دادسرای عمومی و انقلاب یزد، اظهار داشت: شاکله پرونده در دادسرا بسته می شود و بسیار مهم است که این پرونده تا قبل از صدور قرار و ارسال به محاکم جزایی از حیث تحقیق و مدارک مورد نیاز کامل باشد.

وی تصریح کرد: دادسرا خط مقدم تشکیل پرونده و محل پر تردد ارباب رجوع دستگاه قضایی است که باید از حیث نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات در اولویت برنامه ریزی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد توجه به ابعاد و لایه های پنهان دستورات و تصمیمات قضایی را خواستار شد و بیان کرد: تصمیمات قضایی می تواند در امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی و ... جامعه اثر گذار باشد، که از این رو توجه و دقت به لایه های بعدی تصمیمات از سوی قضات مورد تأکید است.

حسین طهماسبی افزایش صبر و بردباری را لازمه کار قضایی دانست و گفت: بیش از دانش قضایی، حلم، بردباری، صبر و شکیبایی مقام قضایی است که می تواند مشکلات را حل، مردم را آرام و آرمش خاطر را به مراجعین ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، حل مشکلات اداری و فرایندی را منوط به ارائه راهکار های اجرایی و عملیاتی عوامل دخیل در موضوع ذکر کرد و گفت: در بسیاری از مواقع در بازدیدها و بازرسی ها، مسائل و موضوعاتی به عنوان گلایه و یا مشکلات اداری و فرایندی طرح می گردد که انتظار است مدیریت مجموعه برای حل آن اقدام نماید، اما باید توجه داشت، معمولا بهترین و کاملترین راهکار حل مشکلات نیز از سوی همان عوامل دخیل می تواند ارائه گردد.

شایان ذکر است در اولین بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب یزد، ضمن سرکشی به چند شعبه، یک جلسه نیز با تمام قضات دادسرا با حضور دادستان و معاون قضایی رئیس کل منعقد شد.

دیگر خبرها

  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا