Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، لایحه شهرداری شیراز، درخصوص اخذ هزینه خسارت های وارده به معابر، ابنیه و تأسیسات فنی ناشی از حمل غیر مجاز بار شهری جهت تردد ناوگان و عابرین پیاده، ارسالی از کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورا، در شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در دوم مردادماه ۱۴۰۱، با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است که بر مبنای فرمولی مشخص به اخذ هزینه خسارت های وارده به معابر، ابنیه و تأسیسات فنی ناشی از حمل غیر مجاز بار شهری جهت ایمنی در تردد ناوگان و عابرین پیاده اقدام کند که در صورت تکرار تخلفات نیز این مبالغ افزایش خواهد یافت.

تدوین سند مطالعات جامع هیدرولوژی و هیدرولیکی روان آب‌ها و حوزه آبخیزداری دشت شیراز

در ادامه این جلسه طرح پیشنهادی رئیس شورا، در خصوص مطالعات جامع هیدرولوژی و هیدرولیکی روان آب‌ها و حوزه آبخیزداری پهنه دشت شیراز از طریق راه اندازی کارگروه مشترک حوزه آبخیزداری به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این طرح شهرداری شیراز مکلف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، لایحه ای با هدف تدوین سند "مطالعات جامع هیدرولوژی و هیدرولیکی روان آب‌ها و حوزه آبخیزداری پهنه دشت شیراز" و در ادامه تهیه سند جامع " طرح و برنامه های اقدام مشترک" را از طریق راه اندازی " کارگروه مشترک حوزه آبخیز شهری شیراز" با حضور مسئولین و نمایندگان تخصصی ادارات و نهاد های مسئول استانی و شهرستانی را تدوین و جهت بررسی به شورا تقدیم کند.

همچنین مطالعات جامع مذکور باید متضمن کلیه مطالعات صورت گرفته قبلی دستگاه ها بوده و برای سایر مطالعات مورد نیاز از مشاور ذیصلاح به انتخاب کارگروه مشترک استفاده شود.

منابع مالی و زمان بندی تدوین مطالعات نیز باید در کارگروه به تصویب برسد به طوری که هر دستگاه متکفل تامین امور مربوطه باشد.

ساماندهی دکل‌های مخابراتی شیراز ملغی شد

موضوع دیگری که در این جلسه بررسی شد در خصوص لایحه شهرداری شیراز برای اصلاح آیین نامه ساماندهی دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های مخابراتی در شهر شیراز بود که به تصویب رسید.

براین اساس از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مصوبه قبلی درباره ساماندهی دکل‌های شیراز که در شورای قبل و تاریخ ۲۱ آذرماه ۱۳۹۸ به تصویب رسیده بود ملغی خواهد شد.

ایجاد رصدخانه شهری در کلانشهر

لایحه شهرداری شیراز، درخصوص ایجاد مرکز مدیریت اطلاعات و رصد خانه شهری، ارسالی از کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورا، در ادامه جلسه شصت و نهم شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است نسبت به ایجاد و راه اندازی مرکز مدیریت اطلاعات و رصد شهری (رصدخانه) به منظور بصری سازی داده های مدیریت شهری، ارائه انواع تجزیه و تحلیل های مبتنی بر داده و تولید داشبوردهای اطلاعاتی برخط بر اساس آخرین اطلاعات شهری و مبتنی بر اطلاعات مکانی و نقشه های به روز شهری اقدام کند.

همچنین شهرداری شیراز مکلف است دو ماه پس از ابلاغ مصوبه نسبت به تعیین تکلیف نهایی درخصوص جانمایی محلی جهت رصدخانه شهری اقدام کند.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر جریمه خودرو شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر جریمه خودرو شورای اسلامی شهر شیراز مناسب سازی معابر جریمه خودرو شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز مکلف حوزه آبخیزداری تصویب رسید مطالعات جامع شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز