Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا امروز یکشنبه علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را چون روزهای گذشته دستمایه تولید اخبار، مصاحبه ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

اجرای طرح هوشمندسازی اختصاص یارانه نان  با هدف جلوگیری از فروش خارج از شبکه آرد، احقاق حقوق مردم و هدایت مستقیم یارانه آن به سفره مردم از خرداد ماه امسال در برخی استان ها آغاز شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شیوه جدید عرضه نان شهروندان مانند روال سابق و با همان قیمت های قبلی و بدون محدودیت، خرید خود را انجام می دهند، تنها تفاوتی که مردم با آن مواجه می شوند نوع دستگاه پوز یا همان کارتخوان ها در نانوایی ها است. این دستگاه‌های جدید که کار با آنها نیز چندان تفاوتی با کارتخوان های معمولی ندارد، با یک نرم افراز اندرویدی کار می کنند و هدف از ساخت و طراحی آن ها هم این است که میزان دقیق فروش نان و حتی نوع نان در نانوایی به دقت ثبت و رصد شود.

الزام اجرای طرح این است که خرید نان در نانوایی ها حتما باید با کارت های بانکی انجام شود و نانوایی ها نمی‌توانند از مشتری ها پول نقد دریافت کنند چون قرار است به میزان فروششان از دولت یارانه دریافت کنند و پرداخت وجه نقد در نانوایی ها از آنجا که در سیستم ثبت نمی‌شود، امکان پذیر نیست.

به دنبال اجرای این طرح مراکز و دفاتر ایرنا این موضوع را دستمایه تولید گزارش های خود کردند، در گزارشی با عنوان اجرای ۸۰ درصدی هوشمندسازی یارانه نان در خراسان رضوی، مهار سودجویی و توجه به سفره مردم از مرکز خراسان رضوی می خوانیم: اجرای طرح هوشمندسازی اختصاص یارانه نان که از ابتدای تیرماه امسال در خراسان رضوی آغاز شد، تاکنون حدود ۸۰ درصد از نانوایی‌های این استان را زیر پوشش برده است.

 آن دسته از واحدهای نانوایی استان خراسان رضوی که دارای آمادگی و شرایط لازم بودند با فعال‌سازی دستگاه کارتخوان مخصوص، گام زیرساختی لازم را برای حرکت در مسیر اجرای طرح هوشمندسازی توزیع یارانه آرد و نان برداشته و با مجریان این طرح همدل و همراه شدند.

این در حالی است که همانند بسیاری از طرح هایی که با هدف ساماندهی‌ امور و استیفای حقوق مردم صورت می گیرد، عده معدودی از افراد سودجو، به مقاومت در برابر اجرای این طرح برخاستند که البته راه به جایی نخواهند برد و به عقیده کارشناسان، سرعت اجرای طرح در یک ماه گذشته از آغاز آن مطلوب بوده و پیش‌بینی‌ می شود تا پایان شهریورماه، این عدد به ۱۰۰ برسد.

مراکز دیگری چون کرمان و زنجان نیز گزارش هایی در این ارتباط منتشر کردند که می توان در پیوندهای زیر آنها را مطالعه کرد :مهیا بودن زیرساخت‌ها برای اجرای شیوه جدید عرضه نان در زنجان، کارتخوان نانوایی‌های کرمان در مدار تکمیل/از شلوغ‌شدن واحدهای دولتی‌پز تا سامانه گزارش مردمی.

مرکز خراسان شمالی نیز در گزارشی با عنوان پایان ۱۸ سال بلاتکلیفی/ کارخانه سیمان‌ سمنگان خراسان‌شمالی احیا می‌شود به احیای یکی از پروژه های نیمه تمام و کلنگ خورده استان و تلاش دولت برای احیا آن پرداخته است که این اقدام می تواند مرهمی بر زخم اقتصاد بیمار خراسان شمالی باشد و شرایط این خطه را بهبود بخشد.

در این گزارش می خوانیم: گام نخست برای احیا کارخانه سیمان سمنگان خراسان شمالی به دنبال سفر رییس جمهور به استان و اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برداشته شد و این پروژه بعد از ۱۸ سال احیا و از بلاتکلیفی خارج می شود.

یکهزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی ناتمام در این استان وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آن به صورت میانگین ۵۰ درصد است و دولت سیزدهم عزمی جدی برای تکمیل طرح های نیمه تمام دارد و در سفر دوم تیرماه رییس جمهور به خراسان شمالی بر این اولویت تاکید شد.

کارخانه سیمان سمنگان در خراسان شمالی از جمله این طرح های نیمه تمام است که حدود ۲ دهه از کلنگ زنی آن می گذرد و در سفر هیات دولت به خراسان شمالی غبار از روی این طرح برداشته شد و با تزریق اعتبار جانی دوباره گرفت.

کمبود آب با توجه به گرمای هوا نیز سوژه ای دیگر است که استان ها آن را به طور مستمر از زوایای مختلف بررسی و پیگیری می کنند، مرکز گرگان در گزارشی با عنوان  حل مشکل کمبود آب آشامیدنی گرگان با اقدام جهادی دولت به این موضوع پرداخته است.

در بخشی از این گزارش امده است: کمبود آب آشامیدنی، معضل قدیمی ساکنان شهر ۴۵۰ هزار نفری گرگان است که در همواره در تابستان منجر به قطعی مکرر و سهمیه‌بندی مایه حیات می‌شود اما توجه ویژه دولت سیزدهم در زمان سفر استانی پارسال به گلستان و تصویب اعتبار مناسب برای حل این مشکل، گرگانی‌‎ها را به پایان روزهای سخت بدون آب امیدوار کرد.

سفر استانی هیات دولت بهترین فرصت برای بیان مجدد مشکلات این بخش و تلاش برای راه حل آن بود که با نگاه ویژه دولت سیزدهیم، اعتبار کافی برای حل این مشکل تصویب شد و در زمانی کوتاه، اجرای طرح های مرتبط با آن آغاز شد.

اولویت قراردادن اجرای طرح‌های اضطرار آبرسانی و گذر از فصل تابستان با حفر، تجهیز و بهره برداری از چند حلقه چاه، ساخت مخزن ۲۲ هزار متر مکعبی در گرمابدشت و اتصال آن با ایجاد پنج کیلومتر (در آستانه تکمیل و بهره‌برداری) به خط انتقال ۱۸۵ کیلومتری، از جمله اقدامات در حال اجرا برای حل مشکل آب آشامیدنی گرگان است.

مشاهدات ایرنا از فرودگاه ناتمام سقز/ پروازهای خیالی روی باند واقعی گزارشی از مرکز کردستان است. در این گزارش می خوانیم فرودگاه سقز که یکسال پیش در واپسین روزهای عمر دولت دوازدهم افتتاح شده بود، هنوز برای بهره برداری و پرواز هواپیما راه بلندی در پیش دارد و این بار قرار است با تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به کردستان، پس از نزدیک به دو دهه رنگ واقعیت به خود بگیرد.

ماجرای فرودگاه سقز و افتتاح زودهنگام آن در روزهای پایانی دولت دوازدهم در نوع خود قابل توجه است؛ زیرا در شرایطی به بهره برداری رسید که فرودگاه نواقص زیادی داشت و به هیچ عنوان آماده بهره برداری نبود؛ همان زمان یعنی پیش از افتتاح آن در تیرماه ۱۴۰۰ «بهزاد رحیمی» نماینده مردم سقز و بانه این افتتاح را یک حرکت نمایشی و مشکل آفرین خواند و تاکید کرد: «این پروژه نیمه کاره بوده و ساخت دیوارهای جنبی، جابجایی دکل‌های برق، تأسیسات، محوطه سازی و تکمیل برج مراقبت صورت نگرفته و هنوز نیروی انسانی و نگهبانی هم ندارد».


عناوین دیگر گزارش ها

خلع‌ید در معدن کرومیت کرمان؛ تصمیم بزرگ که با عنایت رییس‌جمهور شدنی شد، فشارهای غیرکارشناسی، اهرم ناکامی ثبت جهانی باغ تاریخی رامسر، کرونای تازه نفس در کمین عادی انگارها، طنین ساز و سرنای لُری در جشنواره آلبالوی شهر زنگنه، پایان پرسه سگ‌های ولگرد مطالبه شهروندان در دماوند،محصولات گلخانه‌های بوشهر در بسته‌های صادراتی کشورهای رقیب، سفر هیات‌های تجاری عراق؛ فصلی نو در توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد،جهش ۱۳ برابری کرونا در گیلان؛ رشت و لاهیجان پیشتاز بستری‌ها و جای خالی شورای نخبگان در مرمت ۱۱ ساله گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان از دیگر عناوین گزارش های منتشره در خروجی استانی ایرنا است .

اخبار برگزیده استانی

از مهمترین اخبار استانی می توان به سفر  وزیر نیرو و بازدید از طرح‌های در حال اجرای حوزه آب و برق کردستان اشاره کرد.

در این سفر معاونین حوزه آب و آبفا و رییس حوزه کرخه و مرزی غرب، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو را همراهی می‌کردند.استاندار کردستان هم در نشستی با وزیر نیرو، چالش‌های اعتباری حوزه آب و برق استان را مطرح و خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌ها شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران  قطر هم از افزایش یک میلیاردی صادرات ایران به قطر خبر داد و در گفت و با ایرنا اظهار داشت: با توجه به نتایج مطلوب سفر هیات تجاری ایران به قطر پیش‌بینی شده صادرات ایران به این کشور تا ۲ سال آینده به یک میلیارد دلار افزایش یابد که بدون تردید بخش قابل توجهی از این صادرات سهم استان بوشهر است.

خورشید گزدرازی گفت: این سفر پنج روزه با حضور ۷۰ شرکت صادراتی دستاوردهای بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی به همراه داشته که از جمله آنها می‌توان به نشست وزیر نیرو با هیأت همراه برای توسعه تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

وی بیان کرد: افتتاح مرکز تجاری ایران در قطر با محوریت مرکز توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، انتصاب رایزن اقتصادی ایران در قطر، بازدید از ظرفیت اقتصادی از جمله منطقه آزاد "حمد" از دیگر دستاوردهای ارزشمند سفر هیات تجاری کشورمان به مقصد قطر است.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره برداری از بیمارستان فیروزآبادی از اختصاص  ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح دارو یار  خبر داد.

 بهرام عین اللهی افزود: در بازدیدی که از بیمارستان فیروز آبادی داشتیم هیچ امکاناتی نبود و وظیفه خود دانستیم که حمایت کنیم تا آن گونه که شایسته و بایسته است این بیمارستان تجهیز و آماده بهره برداری شود.

در خبر دیگر در خروجی مرکز خراسان رضوی به نقل از  از معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه می خوانیم: طی سه ماهه گذشته صادرات دانش بنیان کشور در بهار امسال به ۸۳۶ میلیون دلار رسید و این در حالی است که طی سال گذشته حجم صادرات کالاهای این شرکت ها ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

 مهدی صفری که در راس هیاتی برای تبادل نظر با استاندار، مدیران و بازرگانان خراسان رضوی به مشهد سفر کرده بود در جمع اعضای اتاق بازرگانی مشهد افزود: وزارت امور خارجه با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و پارک های علم و فناوری به طور ویژه پیگیر توسعه صادرات خدمات فنی، مهندسی و محصولات شرکت های دانش بنیان است.

 رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی هم به ایرنا اعلام کرد که بیش از ۷۰ هزار نمونه ژنتیکی در بانک ملی ژن گیاهی ایران نگهداری می شود.

گودرز نجفیان  افزود: نگهداری از نمونه های ژنتیکی گیاهی به منظور حفظ این ارقام از خطر انقراض در طبیعت با وجود تغییرات اقلیمی انجام می شود به طوری که این نمونه ها برای بهره برداری و استفاده نسل های آینده حفظ می شوند.

ایران آماده ۲۴ ساعته کردن فعالیت مرز دوغارون است این مطلب را رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد و افزود: ایران با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ۲۴ ساعته کردن فعالیت گذرگاه مرزی دوغارون با افغانستان آمادگی کامل دارد.

مرتضی مجردی افزود: پیش از این نیز تمایل خود به شبانه روزی کردن تردد از گذرگاه مرزی دوغارون - اسلام قلعه را به مسوولان اجرایی افغانستان منتقل کرده بودیم اما تاکنون پاسخ مثبتی از همسایه شرقی دریافت نشده است.

عصر دیروز سی و یکم تیرماه ، بارندگی شدید در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، طغیان رودخانه رودبال و وقوع سیل را به دنبال داشت که به موجب آن  ۲۱ نفر جان باختند و دو نفر نیز همچنان مفقودند.

در پی این حادثه و با دستور رئیس کل دادگستری استان فارس کارگروه ویژه مرکب از دستگاه‌های اجرایی و اداره کل بازرسی استان جهت بررسی ابعاد مختلف حادثه سیل استهبان تشکیل شد و وزیر کشور نیز

به منطقه رفت و در بازدید از منطقه سیل زده رود بال استهبان دستور رسیدگی سریع به به وضعیت خسارت‌دیدگان سیل را صادر کرد.

مرکز فارس در ادامه انتشار خبرهای مرتبط با این حادثه با بازرس کل استان فارس که از سوی رئیس سازمان بازرسی کشور مسئول بررسی ابعاد سیل استهبان شده است ،گفت و گو کرد که وی  اظهار داشت: علت وقوع سیل استهبان در حال بررسی است.

کاظم اکرمی گفت: در این زمینه به راحتی نمی‌توان کسی را مقصر دانست چراکه در این منطقه نه آثار طبیعی به هم خورده و نه ساخت و سازی صورت گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی العماره عراق هم که در راس یک هیات تجاری از کشور عراق به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تبادلات کنونی ۱۳ میلیارد دلاری ایران و عراق گفت: ظرفیت افزایش تبادلات تجاری ایران و عراق تا ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد.

علاء ولی علی تاکید کرد: وجود مرزهای مشترک و همسایگی ایران و عراق و مناسبت‌های فرهنگی بین ۲ ملت رغبت و انگیزه بین بازرگانان عراقی برای افزایش فعالیت‌های تجاری در ایران را فراهم کرده است.

عناوین سایر خبرهای مهم مراکز و دفتر ایرنا را می توان در پیوندهای زیر مشاهده کرد:

از خبرهای مهم دیگر امروز می توان به عناوینی چون طرح استان بدون بیکار در خراسان جنوبی اجرا می‌شود ، تب کریمه در کرمان/ ۱۱ ابتلای قطعی و مرگ یک دامپزشک،هفت هزار اشتغال صنعتی تاپایان سال در خراسان رضوی ایجاد می شود،۲۰ هزار و ۱۷۱ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال سرمایه گذاری در صنعت خمین انجام شد ،طرح پتروپالایش مهر خلیج فارس به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید،بیش از ۴۲۱ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات اصفهان صادر شد اشاره کرد.

۶۲ درصد زائران اربعین در سامانه مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند ،ترانزیت خودرو در بندر لنگه فراتر از ۴۰ هزار دستگاه شد،تالاب گاوخونی به کانون بحرانی فرسایش بادی در مرکز کشور تبدیل شده است،موکب‌های چهارمحال و بختیاری در زائرسرای‌ مرز شلمچه مستقر می‌شوند،هواپیمای ماهان در سیرجان رفع نقص شد و مسافران به پایتخت رسیدند،تب کریمه در کرمان/ ۱۱ ابتلای قطعی و مرگ یک دامپزشک ،شمار بستری‌شدگان بدحال کرونا در خراسان رضوی ۲ برابر شد  اشاره کرد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسجد کشت گلخانه ای سفر استانی کشاورزی خشکسالی نفت و انرژی میراث فرهنگی آب آشامیدنی سیمان اربعین کرونا سازمان حفاظت محیط زیست شورای نگهبان وزیر نیرو دماوند خراسان شمالی مراکز جمع آوری سگ های ولگرد رامسر تب کریمه کنگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسجد کشت گلخانه ای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسجد کشت گلخانه ای سفر استانی کشاورزی خشکسالی نفت و انرژی میراث فرهنگی آب آشامیدنی سیمان اربعین کرونا سازمان حفاظت محیط زیست شورای نگهبان وزیر نیرو دماوند خراسان شمالی رامسر تب کریمه کنگو خراسان رضوی کارخانه سیمان خراسان شمالی آب آشامیدنی بهره برداری نانوایی ها رییس جمهور وزیر نیرو اجرای طرح سفر هیات کمبود آب گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی روزهای اخیر در فلات مرکزی و استان‌های سمنان، تا حدودی بخش‌های غربی خراسان رضوی و استان‌های جنوبی کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، فارس، شمال هرمزگان و مناطق شرقی تهران بارندگی‌های مناسبی دریافت کردیم که درصدی از کم بارشی در آن مناطق جبران شد.

به گفته او، علی‌رغم جبران بخشی از کم بارشی‌ها، کماکان ۱۴ درصد نسبت به دوره بلندمدت کمبود داریم. هرچند در دامنه‌های جنوبی البرز همچون استان‌های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد بارش‌ها کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی در اردیبهشت ماه همانند فروردین ماه پیش‌بینی می‌شود که بخشی از کم بارشی‌ها جبران شود. البته در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی کمبود بارش جدی است که برآورد می‌شود تا پایان سال آبی باقی بماند.

رئیس مرکز خشکسالی با تاکید بر مدیریت منابع آبی در مناطقی که کمبود بارش جدی است، افزود: بارش‌های اسفند تاکنون برای کشت دیم مناسب است که انتظار می‌رود کشاورزان دیم کار شرایط مطلوبی پیش رو داشته باشند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد دما، بارش و رطوبت کافی به ویژه در نیمه غربی کشور، شرایط خوبی برای برداشت محصولات داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود