Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز پیش تولید اردوی فیلم سازی انجمن سینمای جوان، خبری از جشنواره تئاتر مقاومت و جدیدترین فروش «هناس» از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

مرحله پیش‌تولید آثار دومین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان ایران از امروز دوم مرداد 1401 آغاز شد.

 

به‌گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دومین اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» با حضور ۱۵ فیلم‌ساز فیلم کوتاه از استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان و البرز از شامگاه 31 تیرماه تا 7 مرداد به مدت یک هفته به میزبانی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در همدان برگزار می‌شود و امروز 2 مرداد 1401 دومین روز از برگزاری کارگاه‌های حضوری در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیلم‌سازان شرکت‌کننده در این اردوی تخصصی فیلم‌سازی در سه گروه زیر نظر علی ملاقلی‌پور در ژانر «کمدی»، شهرام مکری در ژانر «رازآلود» و داریوش غریب‌زاده در ژانر «ملودرام»، به شکل کارگاهی هدایت می‌شوند.

 

به گفته عالیه هاشمی، مدیر آموزش و برنامه‌ریز این رویداد، با تأیید فیلمنامه‌ها، هر سه گروه‌ امروز(دوم مرداد) برای انتخاب لوکیشن مدنظر خود اقدام و با مشخص کردن لیست تجهیزات، امکانات و بازیگران، از سوم مرداد فرایند تولید را آغاز خواهند کرد. 

هر سه فیلم‌ در این اردو کاملا گروهی تولید می‌شوند و بعد ازاتمام تصویربرداری فیلم‌ها وارد مرحله پس‌تولید شده و نهایتاً جمعه 7 مرداد هر سه فیلم آماده نمایش خواهند شد.

فیلم‌سازان شرکت‌کننده که از شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان، ایلام، نهاوند، کرمانشاه، خرم‌آباد، سنندج، بروجرد و کرج پس از طی مراحلی انتخاب و موفق به حضور در این رویداد شده‌اند، بورسیه انجمن سینمای جوان هستند و هیچ هزینه‌ای بابت حضور یک‌هفته‌ای در آن پرداخت نخواهند کرد و انجمن سینمای جوانان ایران از تولید این ۳ فیلم کوتاه تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای هر فیلم، حمایت مالی می‌کند.

 

 

 

یک تمدید برای جشنواره تئاتر مقاومت

 

به گزارش ایران اکونومیست، مهلت ارسال آثار بخش تئاتر «خیابانی و محیطی» جشنواره به دلیل حجم گسترده درخواست‌ها و استقبال هنرمندان فعال تئاتر خیابانی به مدت هشت روز و تا روز شنبه 8 مردادماه تمدید شد.

پیش‌ازاین و مطابق با گاه شماره فراخوان دوره هجدهم، هنرمندان متقاضی فرصت داشتند تا روز شنبه اول مرداد آثار خود را با شرایط ذکرشده به دبیرخانه مرکزی جشنواره تئاتر مقاومت ارسال کنند.

هنرمندان متقاضی در سایر بخش‌های رقابتی دوره هجدهم مطابق با جدول زمان‌بندی‌شده و گاه شماره جشنواره ازجمله رادیو تئاتر، تله‌تئاتر و صحنه‌ای تا 20 مرداد و نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌نامه خوانی تا 30 شهریور مهلت‌دارند آثار خود را با شرایط ذکرشده در فراخوان به دبیرخانه مرکزی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت ارسال کنند.

بر این اساس متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه فراخوان و اخبار این جشنواره، به پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به نشانی www.moghavemattheater.ir مراجعه فرمایند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت برای اولین بار طی سه دهه برپایی، دوره هجدهم را در گستره ایران و کشورهای اسلامی و در بازه شهریور تا آذر 1401 به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری سید وحید فخر موسوی برگزار خواهد کرد.

 

فیلم رضایی نژاد 4 میلیاردی شد

فیلم سینمایی «هناس» با گذشت ۶ هفته از آغاز اکران، به فروش ۴ میلیاردی در سینماها و اکران‌های سیار رسید.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه که از ۱۸ خرداد ماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است؛ با گذشت حدود ۶ هفته از شروع اکران به فروش ۴ میلیاردی در سینماها و اکران‌های سیار رسیده است.

«هناس» که برای اولین بار با نگاهی دراماتیک و دلهره آور به روایت زندگی و ترور یکی از شهدای هسته‌ای می پردازد؛ با جذب ۱۶۰ هزار مخاطب و فروش ۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومانی در سینماها و ۲۵ هزار مخاطب با فروش بیش از ۳۵۰ میلیون تومان در اکران‌های سیار به جمع ۱۸۵ هزار مخاطب و فروش ۴ میلیاردی رسیده است.

همچنین در هفته گذشته سه شنبه ۲۱ تیرماه که «هناس» با اعلام وزیر ارشاد به صورت رایگان در سینماهای سراسر کشور اکران شد؛ ۳۰ هزار مخاطب به تماشای روایت زندگی شهید داریوش رضایی نژاد نشستند که معادل ۵۵۵ میلیون تومان فروش را برای این فیلم سینمایی به همراه داشته است.

اکران فیلم سینمایی «هناس» با بازی مریلا زارعی در نقش شهره پیرانی و بهروز شعیبی در نقش شهید داریوش رضایی نژاد هم اکنون در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد.

انتهای میام

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اردوی فیلمسازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انجمن سینمای جوانان ایران تئاتر مقاومت فیلم سینمایی هزار مخاطب فیلم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

در شرایطی که گیشه سینماها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش 11میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

به گزارش فارس؛ مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر  و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از 160 هزار مخاطب فروشی بالغ بر 11 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی،پرویز خان،نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.
 
شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از 119 میلیارد تومان فروش در آستانه 2 میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از 30 میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با 25 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست فیلم سینمایی «مست عشق» با بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز

دیگر خبرها

  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است