Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه با فرماندار شهرستان جعفرآباد و مسئولان آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: به دلیل بی توجهی به موقوفات این منطقه در سال‌های گذشته توسعه شهرستان جعفریه با موانعی مواجه بودکه در این جلسه راه‌های رفع مشکل را پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم  گفت: با تاکید و نظر تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مبنی بر اینکه به هر شکلی که مقدور است شهر جعفریه از بن بست خارج شود و به همین منظور قطعه زمینی با همکاری تولیت به طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

او گفت: بر اساس توافق انجام شده قرار شد که ۳ قطعه زمین به مساحت ۳۶ هکتار از موقوفات حرم به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد.

به گفته استاندار  بر اساس توافق قرار شد درمرحله اول بیش از ۸ هکتار از زمین‌ها با توافق راه و شهرسازی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد و ما به ازای آن نیز در نقطه دیگری از شهر قطعه زمینی به آستان مقدس واگذار شود.

شاهچراغی می گوید: با هدف خارج شدن شهر جعفریه از بن بست ۲ قطعه زمین دیگر هم برای توسعه شهر از طرف حرم واگذار خواهد شد.

استاندار قم در خصوص موقوفات پلاک ۱۱۸ که وقف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است،گفت: در این زمینه هم قرار شد در چارچوب توافقی در ازای واگذاری زمین‌های این پلاک به مردم؛ قطعه زمینی با ارزش یکسان در نقطه دیگراستان به تولیت حرم واگذار شود.

او به درمانگاه وقفی حرم در شهرستان جعفریه اشاره کرد  و گفت: ما به دنبال ایجاد بیمارستانی در مقیاس نیاز‌های درمانی شهرستان جعفریه هستیم که برای این موضوع نیازمند همراهی وزارت بهداشت برای تامین منابع است.

استاندار قم گفت: ساختمان این مرکزدرمانی که از سال‌های گذشته استفاده نشده؛ نیازمند بهسازی، تجهیز و حضورنیروی انسانی است و با توجه به تاکید تولیت آستان مقدس برای ارائه خدمات حداکثری درمانی به دنبال اخذ مجوز بیمارستان برای این مرکز درمانی هستیم.

او گفت: قرار شد در یک ماه آینده وضعیت این درمانگاه که متعلق به تولیت حرم مطهر است تعیین تکلیف شود تا چگونگی راه اندازی و استفاده از آن مشخص شود.

 شاهچراغی گفت: در حال حاضر مرکز جامع سلامت و درمانگاه موجود شهرستان جعفریه با هدف پاسخگویی به نیاز‌های درمانی مردم منطقه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار قم نهضت ملی مسکن شهرستان جعفریه نهضت ملی مسکن آستان مقدس قطعه زمین قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان

اسدالله پناه یزدان گفت: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به شمار می‌رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: در شهرستان گرگان طی دو سال، تعهد ساخت ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد که تا کنون ۴۰ هزار و ۸۹ متقاضی در این شهرستان ثبت نام کرده اند.

پناه یزدان ادامه داد: همچنین ۹ هزار و ۴۶۴ واحد زمین در گرگان تامین شده که سه هزار و ۹۱۲ واحد مسکن حمایتی در دست احداث است.

وی افزود: پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان یکی از پروژه‌های فعال سطح شهرستان است که در حال حاضر این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از پیشرفت رو به رشد پروژه سخن گفت و ادامه داد: خدمات زیربنایی اعم از آب و فاضلاب، برق و گاز به طور کامل در این پروژه مهیا است.

وی در انتها یادآور شد: این پروژه در عرصه‌ای به مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع و به پیمانکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن