Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی که از سوی استاندار زنجان در آیین بزرگداشت حکیم الهی شیخ شهاب‌الدین سهروردی (شیخ اشراق) در شهر زنجان قرائت شد، آورده است: حکیم سهروردی، سالکی است که در فراسوی مرزهای ظواهر مکاتب فلسفی و عرفانی، مهمترین حقایق اسلامی و انسانی را با مدد از آیات قرآن و روایات و با ذوقی منحصر به فرد در هم می‌آمیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است:

تلاش علمای اسلام در ایران بر بازگرداندن انسان گرفتار در ظلمت طواغیت به مسیری است که موطن اصلی او یعنی عالم انوار و معشوق ابدی و ازلی و یعنی خداوند تبارک و تعالی است. «الله نور السماوات والارض» مجاهدتی این چنین مبارک، برخاسته از معرفتی است مبتنی بر سنت الهی، مبانی فلسفی و سلوک عرفانی که اندیشمند بزرگی چون شیخ شهاب‌الدین سهرودی را در دامن خود می‌پروراند و خود، چون خورشیدی درخشان طلوع می‌کند و سالکان حقیقت را به نور الانوار هدایت‌گر، رهنمون می‌سازد.

حکیم سهروردی، سالکی است که در فراسوی مرزهای ظواهر مکاتب فلسفی و عرفانی، مهمترین حقایق اسلامی و انسانی را با مدد از آیات قرآن و روایات و با ذوقی منحصر به فرد در هم می‌آمیزد.

بی‌تردید باید در کنار آثار برجسته این اندیشمند بزرگ ایرانی در حوزه‌های فلسفه، منطق، الهیات و داستان‌های رمزی، به قلم و تألیفاتی از ایشان اشاره کرد که در حیطه ادبیات عرفانی در پاسداشت و گسترش زبان فاخر پارسی نقش سازنده و ماندگار دارد.

بزرگداشت مقام علمی اندیشمندانی چون شیخ اشراق به مثابه ضرورت و فرصتی مغتنم در روزگار تحیر انسانِ امروز است که در پس این گم‌گشتگی، جویای ساحل امنی از جنس معنویت است و بر ماست که قدر سرمایه‌های بزرگ اینچنینی را بیش از پیش پاس بداریم و بسترهای لازم به منظور بازشناسی و بازنشر آثارشان را با مدد از حوزه‌های فرهنگی و ظرفیت‌های هنری فراهم سازیم.

اینجانب ضمن سپاس از برگزارکنندگان این همایش وزین بویژه اندیشمندان و پژوهشگران و مردم عزیز زنجان، از خداوند منّان سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی و توفیق اهل قلم و اندیشه را مسألت دارم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز معلم و سالگرد شهادت استاد مطهری اندیشه های فلسفی معلم شهید در برنامه رادیویی سوفیا بررسی می شود.

این برنامه امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۲ با حضور مهمانانی همچون مجید حمید زاده مدرس حوزه ودانشگاه، حسین غفاری از شاگردان شهید مطهری، حجت الاسلام عسگر دیرباز رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و حجت الاسلام مهدی جهان عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حضور خواهند داشت.

کارشناس مجری این برنامه روح الله منامی معاون علمی مجمع فلاسفه ایرانی خواهد بود و به صورت زنده نیز از اپلیکیشن ایران صدا پخش خواهد شد.

کد خبر 6092827 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • نقد فیلم مست عشق / شکستی مفتضحانه برای حسن فتحی
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»