Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@23:43:43 GMT

واکنش نهاد‌های اطلاعاتی بریتانیا به سخنان لاوروف

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۲۱۳۴

واکنش نهاد‌های اطلاعاتی بریتانیا به سخنان لاوروف

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی بریتانیا اظهارات وزیر خارجه روسیه مبنی بر گسترش اهداف جغرافیایی جنگ در اوکراین را رد کرده‌اند. لاوروف این هفته اعلام کرده بود که روسیه قصد تصرف مناطق بیشتری در اوکراین را دارد.

به گزارش ​دویچه وله، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بریتانیا در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت جنگ در اوکراین اظهارات این هفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه را رد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف اواسط این هفته گفته بود، روسیه اهداف جغرافیایی خود در اوکراین را گسترش داده و تنها به مناطق دونتسک و لوهانسک بسنده نمی‌کند بلکه مناطق دیگری از اوکراین را نیز جزو اهداف خود قرار داده است.

لاوروف در توجیه گسترش اهداف جنگی، از ارسال تسلیحات غربی به اوکراین سخن گفته بود.نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بریتانیا در گزارش خود نوشته اند، "این درست نیست". در این گزارش آمده که روسیه جنگ را گسسترش نداده و کنترل بخش‌هایی که لاوروف نام برده، از ابتدای جنگ جزو اهداف بلندمدت مسکو بوده است.

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بریتانیا حدس می‌زنند که یک استراتژی پشت سخنان لاوروف نهفته است: «روسیه در ماه فوریه وارد این مناطق در اوکراین شد و ادارات این مناطق لااقل از اواسط ماه مارس درباره برگزاری رفراندوم قانونی و مستقل صحبت کرده‌اند.»

در ادامه گزارش این نهادها آمده است: «این احتمال منطقی وجود دارد که لاوروف این اظهارات را به منظور هموار کردن راه برای همه پرسی در مناطق اشغالی فراتر از لوهانسک و دونتسک بیان کرده باشد.»

در هردوی این مناطق و نیز در خرسون و ساپوریشجیا اعلامیه‌ها و بیانیه‌هایی برای برگزاری رفراندوم منتشر شده‌ که اکثرا از سوی جدایی‌طلبان طرفدار روسیه یا نهادهای نظامی نزدیک به مسکو تهیه شده‌اند.

دولت اوکراین بر این نظر است که برگزاری رفراندوم شبیه آنچه در کریمه اشغال‌شده روی داد تنها می‌تواند با موافقت روسیه انجام شود.

لاوروف در بیاناتش همچنین گفته بود، اگر غرب همچنان به تسلیح اوکراین ادامه دهد "اهداف جغرافیایی" مسکو فراتر از جبهه‌های کنونی و بسیار دورتر از آنها را در بر خواهد گرفت.

منبع: سایت انتخاب

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بریتانیا جنگ اوکراین سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد