Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال سلمانی بعد از ظهر یکشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی به جرایم تیراندازی و سرقت استان کرمانشاه که در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع سلاح‌های جمع آوری شده ۱۱۹ قبضه آن شکاری و ۵۳ قبضه هم جنگی بوده است.

وی ادامه داد: در مدت ۳۵ روز اخیر با تلاش مأموران انتظامی استان کرمانشاه ۴۵ نفر از عاملان تیراندازی نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بخش دیگری از اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی و به منظور مقابله با جرایم خرید و فروش سلاح معطوف شده است که در این راستا پنج قبضه اسلحه و ۲۳۳ عدد فشنگ از افراد مختلف کشف شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۸۰ درصد جرایم تیراندازی در مرکز استان کرمانشاه اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: با این حال طی ۲ ماه اخیر شاهد کاهش نسبی این جرم در کرمانشاه به واسطه اقدامات انجام شده از سوی پلیس و دستگاه قضائی و اطلاع رسانی گسترده برخورد قاطعانه با آنها از سوی اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی اجتماعی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اهتمام پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد قاطعانه با عاملان تیراندازی و قاچاقچیان سلاح و مهمات، بیان کرد: اقدام این افراد جو روانی بدی در استان کرمانشاه و میان مردم ایجاد می‌کند از این رو با همراهی مقامات قضائی و خصوصاً دادستان کرمانشاه امروز شاهد سختگیرانه ترین رفتارها علیه این افراد هستیم.

سلمانی همچنین با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی از مجرمان استان، گفت: رفتار این افراد تحت رصد و کنترل قرار دارد و ایستگاه‌های بازرسی نیز در نقاط جرم خیر همواره برپا شده است تا از وقوع جرایم خصوصاً تیراندازی‌ها پیشگیری شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید پلیس را مقابله با پدیده سرقت اعلام و افزود: با اقدامات صورت گرفته در ماه ۶۵ تا ۶۸ درصد کل سرقت‌ها کشف می‌شود.

وی با بیان اینکه در سرقت‌های مهم سه درصد در تیرماه امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته ایم، بیان کرد: در مجموع سرقت‌ها نیز کرمانشاه رتبه ۱۲ کشور را به خود اختصاص داده و وضعیت بهتری نسبت به یازده استان دیگر دارد هرچند این وضعیت هم برای ما مطلوب نیست و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

سلمانی با تاکید بر اینکه پلیس علاوه بر دستگیری سارقان برای کشف اموال مسروقه مردم نیز تلاش می‌کند، گفت: از دستگاه قضائی انتظار می‌رود تا متهمان دستگیر شده بیشتر در اختیار پلیس برای بازجویی‌های تکمیلی قرار بگیرند چرا که تجربه نشان داده با این روش می‌توان سرقت‌ها و جرایم بیشتری از سارقان کشف کرد.

کد خبر 5546297

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه نیروی انتظامی کرمانشاه تیراندازی قاچاق سلاح امنیت اجتماعی بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جهرم سیلاب مشهد سنندج اردبیل استهبان عکس استانها استان کرمانشاه سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین ،سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: نهم اردیبهشت ماه امسال به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد بلافاصله ماموران کلانتری ۱۶۷ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

مهر در خبری نوشت:وی افزود:پس از حضور ماموران کلانتری دولت آباد در محل مشخص شد سارقان درون یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی آماده سرقت می باشند.

سرهنگ طرهانی در ادامه تصریح کرد: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس، سارقان که متوجه حضور ماموران شده بودند با خودرو به سمت ماموران گرفته و اقدام به فرار نمودند که پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک پلیس هر ۲ سارق زمین گیر و دستگیر شدندکه در بازرسی از آنان آلات و ادوات سرقت کشف که به همراه متهمان به کلانتری منتقل گردیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند و پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به جرم خود به بیش از ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: تا کنون یک مالباخته متهمان را شناسایی که در این راستا پرونده تشکیل و سارقان برای کشف جرائم احتمالی بیشتر تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شدند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه دستگیری این افراد رضایتمندی مردم را در پی داشت خاطرنشان کرد: پلیس با حضور ضربتی در صحنه و انجام پیگیری های لازم جهت دستگیری عاملان جرم و ناامنی، با جدیت با افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند برخورد می کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901075

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی