Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، جوانان متخصص و توانمند مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) لامرد، موفق شدند افتخاری بزرگ را در صنعت آلومینیوم کشور رقم زده و رکورد بی سابقه و بی نظیر تولید آند در طول مدت یک ماه از زمان افتتاح و بهره برداری در این واحد عظیم صنعتی را به نام خود ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که بیشترین تعداد بلوک آند تولید شده در مدت یک ماه، از ابتدای افتتاح و راه اندازی تاکنون و در فروردین ماه امسال ۱۲۱۲۲ بلوک بوده است، اما علی‌رغم وجود مشکلات فراوان در تامین برخی از تجهیزات اصلی و یا مشکل کمبود برق، این تعداد در تیرماه ۱۴۰۱به ۱۵۴۵۰ بلوک رسید که این میزان تولید، نه تنها در صنعت آلومینیوم کشور یک رکورد محسوب می‌شود، بلکه از متوسط مقدار ماهیانه آند تولیدی به میزان ۱۴۸۳۰ بلوک آند که در طراحی این واحد صنعتی و در شرایط ایده‌آل پیش‌بینی شده است، فراتر است.

آند نقشی اساسی در فرایند تولید آلومینیوم ایفا می‌کند. بلوک‌های آند یک تنی، ضمن انتقال جریان الکتریکی، در واکنش احیاء آلومینیوم مصرف می‌شود.

کیفیت آند‌های تولیدی، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت شمش‌های تولید شده و فرایند آن دارد و در واقع آند با کیفیت مناسب در سلول‌های احیا، تسهیل کننده فرایند تولید و تضمین کننده محصول است.

شمش‌های تولیدی در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، دارای خلوص ۹۹/۷ درصد تا ۹۹/۹ درصد هستند.

سالکو تنها واحد ذوب آلومینیوم در کشور است که همه کارگاه‌های لازم جهت تولید آند مورد نیاز خود را احداث کرده است.

کارخانه آندسازی سالکو با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۴ هزار تن آند، متشکل از بخش‌های کاربردی تولید آند خام، پخت آند و میله گذاری است که با تولید متوسط روزانه ۴۵۰ آند نیاز واحد احیا را مرتفع می‌سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید آند تولید آند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مسئولان، با توجه به اتمام زمان مأموریت حجت الاسلام مطهری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته، حجت‌الاسلام حمید افتخاری به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی شد.

گفتنی است حجت‌الاسلام افتخاری از اساتید حوزه علمیه و امام جمعه صالح آباد است.

کد خبر 6095020

دیگر خبرها

  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • افتتاح خط یک واحد ریخته گری فویل آلومینیوم در اشتهارد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی بزرگ با سپاهان
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد