Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد ارتش عراق بر لزوم اعزام نیروهای ارتش و پیشمرگه برای جلوگیری از ادامه تجاوز و نفوذ نظامی ترکیه به خاک کشورش تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری عراق به نقل از سرلشکر ستاد عبدالامیر رشید یار الله رئیس ستاد ارتش عراق خبر داد، ارتش فدرال عراق و نیروهای پیشمرگه باید برای مقابله با نفوذ ارتش ترکیه به خاک عراق به این مناطق اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام عالی رتبه نظامی ارتش عراق که امروز یکشنبه در جلسه فوق العاده مجلس عراق سخن می‌گفت تاکید کرد: ما شاهد نفوذ روز افزون نیروهای ترکیه و اشغال بسیاری از مناطق هستیم، امروز می‌توان گفت حدود یکصد نقطه در داخل عراق در اشغال نیروهای ترکیه قرار دارد که بسیاری از آنها مسافت‌های ناچیزی از مناطق زاخو و مناطق العمادیه در دهوک دارند.

رئیس ستاد ارتش عراق بر اهمیت اعزام نیروهای ارتش و پیشمرگه به این مناطق و استقرار در مناطقی که عاری از حضور نیروهای مرزبانی است تاکید و آن را با هدف مجبور کردن نیروهای ترکیه جهت ترک نقطه‌های اشغال شده و اعمال حاکمیت نیروهای ارتش عراق بر خاک کشور دانست.

سرلشکر یار الله خبر داد: 370 کیلومتراز مرزهای ما با ترکیه جزو مرزهای اقلیم کردستان محسوب شده و وزارت دفاع عراق حاکمیتی بر آن ندارد و حتی یک نظامی از نظامیان ارتش عراق در این مناطق مستقر نیستند و برای حضور در این منطقه ما نیازمند کسب موافقت‌های رسمی هستیم.

وی افزود: تنها نیروهای فدرال موجود در این مناطق، نیروهای مرزبانی هستند که صرفا نیروی هشدار محسوب شده و جزو رسته‌های جنگی به شمار نمی روند.

انتهای پیام/*

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه کردستان عراق اخبار عراق ترکیه کردستان عراق اخبار عراق رئیس ستاد ارتش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»

موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود