Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - هرمزگان؛ مهدی خسروی: یک شنبه 2 مرداد 1390؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در سفر به بندرعباس ضمن بازدید از تجهیزات و امکانات نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در برنامه‌ای ویژه با خانواده کارکنان نیروی دریایی از جمله خانواده کارکنان نیروی دریایی سپاه که به تازگی ستاد آنها از تهران به بندرعباس منتقل شده، بیاناتی مهم و تاریخی ایراد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیاناتی که نقطه عطفی در شکل گیری راهبردهای جدید و فعال نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و دریای عمان بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که 30 بهمن 1388 نیز با سفر به بندرعباس و بازدید از ناو جماران، نکات ویژه‌ای را پیرامون تقویت بنیه دفاع دریایی کشورمان ایراد فرمودند، در گرمترین روزهای مرداد 1390 راهی بندرعباس می‌شوند.

کلید سفر از کجا خورد؟

دریادار علی فدوی، فرمانده‌ وقت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره چگونگی شکل‌گیری این سفر می‌گوید: از زمانی که نیروی دریایی سپاه با دستور فرماندهی کل قوا به بندرعباس انتقال یافت، پاسداران و خانواده‌های نیروی دریایی درخواست دیدار با رهبر انقلاب در تهران را داشتند. آقا اما فرمودند که من خودم می‌خواهم به دیدار خانواده‌ها بروم.

سفر فرمانده کل قوا به بندرعباس در سال 90 در زمان فرماندهی سردار علی فدوی بر نیروی دریایی سپاه انجام شد. گفت‌وگوی سردار فدوی درباره سفر سال 90 رهبر معظم انقلاب به هرمزگان را اینجا بخوانید.

 

خاطره رهبر انقلاب از گرمای شدید هوا در ایرانشهر در دوران تبعید

دریادار علی فدوی جانشین کنونی فرمانده کل سپاه می‌گوید: در سال 90 وقتی به همراه امیر دریادار سیاری به محضر ایشان رسیدیم، حضرت آقا خاطره‌ای را از ایام تبعید خود در ایرانشهر نقل کردند و گفتند که تابستان به‌قدری آن‌جا گرم بود که ما حتی نمی‌توانستیم از یک طرف حیاط خانه به سمت دیگر آن برویم. دمای هوا در سایه بیش از 50درجه و در غیر سایه بیش از 60 درجه بود. اما مردم ایرانشهر می‌گفتند این‌جا از چابهار بهتر است. به این دلیل که چابهار یک شهر ساحلی و شرجی است.

گزارش کاملی از دوران تبعید رهبر انقلاب در ایرانشهر را اینجا بخوانید.


وی می‌گوید: از این جهت انتقال نیروی دریایی و خانواده‌هایشان به این شهرهای ساحلی کشور مایه‌ی تشکر رهبر انقلاب شد. ایشان گرم‌ترین زمان را برای این سفر انتخاب کردند. ضمن این‌که این روزها گرم‌ترین روزهای بندرعباس در چند سال اخیر است.

انتخاب زمان سفر در گرمترین روز سال

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده کنونی نیروی دریایی درباره آن سفر می‌گوید: طبق فرموده مقام معظم رهبری ایشان خواستار شده بودند که سفر ایشان در گرم‌ترین روز تابستان به بندرعباس صورت گیرد. از همین رو جدولی از وضعیت آب و هوایی برای معظم‌له تهیه و مقرر شد که این سفر یکم مرداد سال 90 و در گرم‌ترین شرایط آب و هوایی و شرجی بسیار بالا انجام شود.

 

تصاویر سفر رهبر انقلاب در مرداد 1390 به بندرعباس

 

به گفته سردار تنگسیری، رهبر معظم انقلاب اسلامی به این دلیل زمان سفر خودشان را در ابتدای مردادماه قرار داده بودند که در گرمترین روز سال شرایط کاری موجود را از نزدیک لمس کنند.

وی اضافه کرد: یکم مرداد سال 90 آنقدر هوا در بندرعباس گرم بود که در هنگام بازدید حضرت آقا چه در میدان صبحگاه و چه در کارخانجات نیروی دریایی با وجود اینکه همه از شدت گرما کلافه شده بودند، معظم‌له حتی پیشانی مبارک را از عرق پاک نمی‌کرد و این نشان از صبر و حوصله آقا در شرایط سخت دارد.

تصاویر بازدید فرمانده کل قوا از کارخانجات نیروی دریایی را در سال 1390 اینجا ببینید

 

 ابراز محبت و تشکر به مردم استان و رزمندگان، اهمیت داشتن مرزهای دریایی جنوب و روشن کردن چراغ‌های حساسیت در ذهن رزمندگان پیرامون مرزهای آبی کشور از دیگر اهداف سفر معظم‌له به بندرعباس از نگاه سردار تنگسیری است.

سپردن لجمن خلیج فارس به نیروی دریایی سپاه، راهبردی هوشمندانه و مکمل نقش ارتش در آبهای آزاد

در اصطلاح نظامی، لجمن ( لبه جلویی منطقه نبرد ) نامیده می‌شود. جایی که در مواضع پدافندی به جلوترین حد منطقه‎ای که در آن نیروهای رزمی برای هماهنگی، پشتیبانی آتش و مانور یگانها استقرار می‎یابند، نام نهاده شده است.

شاید با گذشت 11 سال از دوراندیشی خردمندانه فرمانده کل قوا در تعیین این  راهبرد فعالانه برای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و مشاهده تجربیات متعددی از مواجهه این نیرو با تروریست‌های فرامنطقه‌ای و نیز با برخی نیروهای خارجی تجاوزکار در خلیج فارس و دفاع تمام قد این نیرو از حریم سرزمینی کشورمان، ما نیز متوجه عمق نگاه مدبرانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه شده باشیم.

سپردن این مسؤولیت در خلیج فارس به نیروی دریایی سپاه و ابلاغ انجام مأموریت در آبهای آزاد و دور به نیروی دریایی ارتش به منظور صیانت از منافع تجاری و اقتصادی کشورمان در چند ساله اخیر سبب عمق یافتن نگاه دفاع از سرزمین در میان رزمندگان نیروی دریایی شده و در عین حال به خلق آرایه‌ها و دستاوردهایی انجامیده است که قوام بخش توان نیروهای مسلح کشورمان و سبب نمایش اقتدار در عرصه بین المللی شده است.

مدال افتخاری برای نیروی دریایی سپاه

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده کنونی نیروی دریایی سپاه در این زمینه توضیح می‌دهد: این مدال افتخار بر تارک  نیروی دریایی سپاه  برای همیشه می درخشد که به محض صدور فرمان انتقال ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط  معظم له از تهران به بندرعباس و لبیک به آن فرمان حکیمانه و عالمانه و حضور فعال و همه جانبه در نقطه لجمن ،  ثمرات و برکات زیادی  برای نظام اسلامی، منطقه جنوب غرب آسیا و جهان اسلام به همراه داشته است که برخی از آنها این قدر مهم  و استراتژیک است که اصلا قابل بیان نیست.

تصاویر بیشتر از دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده رزمندگان نیروی دریایی سپاه در سال 90 را اینجا ببینید

 

وی افزود: ما برکات زیادی را از آن حضور و از آن نقش سپاری رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروی دریایی سپاه شاهد بودیم. از جمله تقویت مضاعف روحیه معنوی، انقلابی و  جهادی در بین دریادلان، تعالی ولایت مداری و شجاعت، تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین رزمندگان، استقلال کامل دولت جمهوری اسلامی در عرصه دریا، بیداری و سرافرازی ملت ایران، باور اتکای ملت ایران به خدای متعال، شناخت ملت ایران از نیروهای خود و افتخار به آن، تحمیل اراده ملت ایران بر اراده تحکیم آمیز قدرت های سیاسی  نظامی و اقتدار  کامل در این عرصه و ایجاد امنیت پایدار با محوریت بسیج دریایی مردم پایه که نتیجه آن امروز شده حفظ استقلال کامل خلیج فارس و دریای عمان علیرغم حضور کشورهای بیگانه که با جهاد همین رزمندگان غیور  بدست آمده است  و بسیاری از این برکات امروز در کالبد نیروی دریایی سپاه و ارتش جاری و همیشگی هستند.

 
امنیت جزایر و مرزهای دریایی مردمی شده است
 
در ادامه دریادار تنگسیری با اشاره به  ظرفیت بالای بسیج دریایی مردم پایه گفت: امروز امنیت جزایر و مرزهای دریایی جنوب و شمال کشور مردمی شده که از راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری بوده است. امروز رزمندگان نیروی دریایی سپاه با توکل بر خداوند متعال، برای دفاع از منافع انقلاب اسلامی در آبهای دور دست و فرا سرزمینی  بطور کاملا هوشمندانه آماده انجام وظیفه هستند.

 

کلام فرمانده کل قوا لحظه‌ای زمین نماند

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: این مدال افتخار بر تارک نیروی دریایی سپاه برای همیشه می درخشد که به محض صدور فرمان انتقال ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط معظم له از تهران به بندرعباس و لبیک به آن فرمان حکیمانه، عالمانه و حضور فعال  همه جانبه در منطقه «لجمن» خلیج فارس عملیاتی شد و ثمرات و برکات زیادی برای نظام اسلامی، منطقه جنوب غرب آسیا و جهان اسلام به همراه آورد که برخی از آنها مثل دفاع جانانه از منابع و منافع انقلاب اسلامی در عرصه خلیج فارس و آب های دوردست که رسانه ای شده و برخی هم  به دلایل مختلف قابل تشریح نیست.

11 سال از آن سفر تاریخی گذشته اما...

سردار تنگسیری اضافه کرد: اکنون با گذشت ۱۱  سال از آن اتفاق مبارک و میمون نتیجه آن امروز شده ثبات امنیت کامل خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر و بسیاری از برکات دیگر که امروز در کالبد نیروی دریایی سپاه و ارتش جاری و ساری هستند. امروز قدرت نیروی دریایی سپاه پشتوانه باشکوهی از توانمندی داخلی و اتکای به بسیج دریایی دارد و این ثمره باشکوه حرکتی است که در سایه تدابیر عالی فرمانده معظم کل قوا پدید آمده است.

 

مجهز تر از هر زمان دیگری تا آخرین قطره خونمان آماده دفاعیم
 
 در ادامه دریادار پاسدار تنگسیری گفت: اینجانب بعنوان سرباز ولایت از مجموعه با صلابت نیروی دریایی سپاه و به نمایندگی همه رزمندگان دلیر و شجاع، از خطاب ولی امر مسلمین و فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) که چندی قبل به همه دریادلان نیروی دریایی سپاه، لقب «دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی» ابراز فرمودند و به نوعی اظهار رضایتمندی فرمودند، عرض می کنم: آقا جان، ما گوش به فرمان شماییم و آماده ایم در کنار دلاوران عزیزمان در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با تمام وجود و تا آخرین قطره خونمان در دفاع از آرمان ها و منافع  انقلاب اسلامی بصورت جهادی و  قاطع در هر جا که لازم باشد، وارد عمل می شویم و دفاع مؤثر کنیم.

 

ویدیویی از آخرین مرحله از الحاق 8 گانه تجهیزات برتر دفاعی به نیروی دریایی سپاه که نشان دهنده رشد خارق العاده توانمندی‌های این نیرو در یک دهه اخیر دارد

 

تکمیل هندسه قدرت نیروی دریایی سپاه با طیف متنوعی از تجهیزات/ راهی که در 10 سال پیموده شد

سپاه با شناخت دقیق طیف متنوعی از تهدیدات در سال‌های اخیر، خود را به تجهیزات انبوه و ویژه‌ای مجهز ساخته که در برخی از حوزه‌ها، نمونه مشابهی حتی از سوی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و تروریستی حاضر منطقه نیز وجود ندارد.

شناورهای حامل پهباد، تجهیزات جدیدی که تغییر معادلات منطقه‌ای را بدنبال داشته است 

 

قدرت افزایی مدرن

تجهیزاتی که ماندگاری و تاب آوری بالایی داشته و شناورهایی که سرعت آنها تا 95 نات افزایش یافته و همچنین قابلیت حمل و شلیک موشک از ویژگی‌های منحصر به فرد شناورهای جدید راکت انداز، موشک انداز و شناسایی  نیروی دریایی سپاه است. ارتقای بُرد و قابلیت مانور پذیری موشک‌ها،گریز پذیری از جنگ الکترونیک و افزایش قدرت انفجار و تخریب نسبت به سامانه‌های قبلی نیز از ویژگی‌های سامانه‌های جدید موشکی الحاق شده به نیروی دریایی سپاه است.

ورود تسلیحاتی که در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید

در هشتمین مرحله الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی به نیروی دریایی سپاه در ماههای پایانی سال گذشته برای نخستین بار زیرسطحی‌های هوشمند به سازمان رزم این نیرو الحاق شدند که آغاز فصلی جدیدی از توان و قدرت نظامی در مأموریت‌ها به شمار می رود. همچنین نیروی دریایی سپاه در بهره‌مندی از پهبادهای متنوع شناسایی، موشک انداز و انتحاری نیز فصل تازه‌ای از مأموریت‌ها را آغاز کرده که به قدرتی بلامنازع در خلیج فارس و دریای عمان بدل گشته است. قدرتی که متوقف نشده و با اتکای به ایمان روزافزون فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح رو به فزونی است.

 

تصاویر بیشتری از تجهیزات الحاقی به نیروی دریایی سپاه که همگی ساخت داخل هستند را اینجا ببینید

 

ورود سپاه به فاز تجهیز به شناورهای سنگین‌تر برای مأموریت‌های جدید و ترکیبی

در مسیر تجهیز نیروی دریایی سپاه به انواعی از ادوات و شناورهای جدید، در سال‌های اخیر این نیرو با اهداف آینده نگرانه‌ای دست به تولید شناورهای سنگین نظامی و پشتیبانی زده و با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و دانش انباشته کشتی سازی در کشورمان، به تجهیزات جدیدی مجهز شده است.

سپاه برای ایفای مأموریت‌های جدید خود به برخی تجهیزات شناوری سنگین و پشتیبانی ساخت داخل مجهز شده است

 

این انبوه توانمندی در نیروی دریایی سپاه را باید مکمل رشد همه جانبه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش دانست که به مانند دو بال از منافع ملی کشورمان در آبهای جنوبی و شمالی و نیز در آبهای بین المللی و دور به عنوان راهبردی اساسی دنبال می‌شود. راهبردی که طی آن دشمن در آن به این درک رسانده که تا هزاران کیلومتر از سواحل ایران برای دست درازی به منافع ملی ایرانیان، در امان نخواهد بود.

راهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خویش سال 90 خود به عنوان راهبردی برای نیروی دریایی سپاه مدون ساختند و اکنون در فاصله یک دهه از آن فرامین شاهد تحقق این منویات در اشکال و وجوه مختلف آن هستیم و در سطحی فراتر از آن، بهره‌گیری منظم، منسجم و هدفمند را از آن به نظاره نشسته‌ایم.

دوراندیشی حکیمانه‌ای که اگر 10 سال پیش برای اجرای مو به موی آن برنامه ریزی نمی‌شد، اکنون در برابر کوهی از زیاده‌خواهی دشمنان از دزدی دریایی گرفته تا باج‌گیری نفتی و تجاوز به حریم سرزمینی‌مان می‌بایست تنها به خاموشی و سکوت بسنده می‌کردیم اما اکنون مشت پولادین ملت ایران با وسعت فراوان و دقت بالا در هر لحظه در خلیج فارس و دریای عمان، آماده کوبیدن بر دهان یاوه‌گویان جهانی است.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار تنگسیری نیروی دریایی سپاه هرمزگان الحاق تجهیزات جدید بندرعباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی خلیج فارس و دریای عمان نیروی دریایی سپاه نیروی دریایی سپاه نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی فرمانده کل قوا گرمترین روز خلیج فارس جمهوری اسلامی رهبر انقلاب دریایی ارتش مأموریت ها ملت ایران منطقه ای گرم ترین ترین روز معظم له

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی

مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت دیدنی کلاه سبز‌های دریادل ارتش جمهوری اسلامی را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تصویر می‌کشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت کلاه سبز‌های ارتش جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.


در قسمت اول «اس بی اس»، ۱۵۰ تکاور نیروی دریایی با هم رقابت می‌کنند که پس از گذراندن مراحل مختلف، ۹ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. از بین این ۹ نفر، ۶ نفر منتخب نهایی خواهند بود که در سه تیم ۲ نفره رقابت را تا روز پایانی در آیتم‌های رئال و برگرفته از عملیات‌های واقعی نیروی دریایی ارتش ادامه می‌دهند.


تصویربرداری این مسابقه در زمستان سال ۹۶ در جزیره هرمز و بندرعباس انجام شده است. مجید بهرامی با کمک کماندو‌های نیروی دریایی طراحی آیتم‌های اس بی اس را برعهده داشتند. تمامی تیراندازی ها، انفجار‌ها و فشنگ‌ها واقعی هستند و شرکت کنندگان در مسابقه هم همگی از نیرو‌های ویژه و آموزش دیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند.

مسابقه «اس بی اس» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای، از امشب شنبه ۸ اردیبهشت روی آنتن افق سیما می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مسابقه را روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ از قاب افق به تماشا بنشینند.

دیگر خبرها

  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است