Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:47:36 GMT

ترکیه در حال تهاجم به اقلیم کردستان است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۳۲۲۳

ترکیه در حال تهاجم به اقلیم کردستان است

«سپهبد عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد ارتش عراق ضمن تأکید بر ضرورت اعزام نیرو‌های فدرال، وضعیت افزایش و تهاجم نیرو‌های ترکیه به شمال عراق را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری رسیم عراق (واع)، یارالله در جریان نشست ویژه در مجلس نمایندگان عراق، گفت: «هجوم نیرو‌های ترکیه و اشغال بسیاری از مناطق افزایش یافته و تعداد این نقاط در داخل خاک عراق به صد نقطه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس ستاد ارتش عراق با بیان این‌که این نقاط با مناطق «زاخو» و «آمادیه» در «دهوک» فاصله چندانی ندارند، افزود: «اعزام ارتش و نیرو‌های پیشمرگه برای رفتن به این مناطق و تصرف مناطق خالی مرزبانی برای وادار کردن نیرو‌های ترکیه به ترک نقاط و تحمیل کنترل نیرو‌های ما بر آن‌ها ضرورت دارد.»

یارالله اضافه کرد: «۳۷۰ کیلومتر یا بیشتر مرز بین ما و طرف ترکیه در محدوده اقلیم کردستان است و هیچ اختیاری برای وزارت دفاع وجود ندارد و هیچ یک از سربازان ما در این مناطق حضور نداشتند. برای حضور ما در این مکان‌ها، تأییدیه‌های رسمی مورد نیاز است.»

وی با تأکید بر این‌که «این در حالی است که نیرو‌های فدرال حاضر فقط نیرو‌های مرزی هستند که نیرو‌های هشداردهنده محسوب می‌شوند، نه نیرو‌های جنگی»، گفت: «۵ پایگاه اصلی ترکیه در شمال عراق وجود دارد که بیش از ۴ هزار جنگنده را در خود جای داده است.»

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش عراق ارتش ترکیه کردستان عراق تحولات عراق تنش ترکیه و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی