Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سپهبد عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق روز یکشنبه از افزایش تهاجم نیروهای ترکیه به شمال عراق انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛بر اساس بیانیه های منتشر شده توسط خبرگزاری عراق (INA) یارالله بر ضرورت اعزام نیروهای فدرال تاکید کرد.

یارالله در جلسه ویژه مجلس نمایندگان گفت: هجوم نیروهای ترکیه افزایش و  مناطق زیادی اشغال شده و تعداد نقاط به 100 نقطه در داخل خاک عراق افزایش یافته است که فاصله کمی با مناطق زاخو و آمادیه در دهوک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد:  اعزام ارتش و نیروهای پیشمرگه برای رفتن به این مناطق و تصرف مناطق خالی مرزبانی برای وادار کردن نیروهای ترکیه به ترک نقاط و تحمیل کنترل نیروهای ما بر آنها ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: 370 کیلومتر یا بیشتر بین ما و طرف ترکیه در محدوده اقلیم کردستان است و هیچ اختیاری برای وزارت دفاع وجود ندارد و هیچ یک از سربازان ما در این مناطق حضور نداشتند و زمانی که برای حضور  در این مکان ها تاییدیه های رسمی لازم است."

وی افزود: "نیروهای فدرال حاضر فقط نیروهای مرزی هستند که نیروهای هشدار دهنده محسوب می شوند، نه جنگجو".

وی تاکید کرد: پنج پایگاه اصلی ترکیه در شمال عراق وجود دارد که بیش از چهار هزار جنگجو را در خود جای داده است.

سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای با شبکه الحره تأیید کرد که تحقیقات در مورد حادثه غم‌انگیز هدف قرار دادن اقامتگاه گردشگری دهوک ادامه دارد و بر آمادگی نیروهای مسلح این کشور تاکید و نیروهای خود را برای دفاع از حاکمیت کشور در برابر هرگونه تجاوز یا تهدید خارجی دعوت می کنند و از ترکیه می خواهند که به حاکمیت خاک عراق احترام بگذارد.

رسول در گفت‌وگو با برنامه گفت: هیئتی از نیروهای مسلح و وزارت امور خارجه عراق از همان لحظات اولیه فاجعه از محل حادثه بازدید کردند. وی افزود: "تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام است."

این بمباران که منجر به کشته شدن 9 غیرنظامی و زخمی شدن 23 نفر شد، خشم افکار عمومی عراق را برانگیخت، به ویژه اینکه اکثر قربانیان از مرکز و جنوب این کشور هستند که برای فرار از گرما راهی مناطق کوهستانی کردستان هم‌مرز با ترکیه می شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفاها در اسرائیل

 

به گزارش تابناک، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد که پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

این روزنامه نوشت که هنوز استعفای هالیوا وارد مرحله اجرا نشده و در انتظار تعیین جانشین است حال آنکه منصب رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش پس از منصب رئیس ستاد کل ارتش، از پیچیدگی و دشواری خاصی برخوردار است.

به گزارش ایرنا پس از استعفای هالیوا، بسیاری از گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که شمار زیادی از روسا و فرماندهان ارتش و دیگر مقامات این رژیم از سمت خود استعفا خواهند داد.

در همین ارتباط یدیعوت آحارونوت نوشت که تعیین جانشین برای فرماندهان ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و شاباک نیز خود یک مشکل اصلی است.

این روزنامه افزود که «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش نیز به رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است که تا آگوست سال جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

پیشتر هالیوا یک هفته پس از آغاز عملیات مقاومت با عنوان طوفان الأقصی و پس از آن رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نیز به ناکامی خود در پیش بینی این عملیات اذعان کردند.

یدیعوت آحارونوت پیش‌بینی کرد استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک منجر به آغاز موج اعتراضات در خیابان و موج استعفاها در ارتش و سطح سیاسی در رژیم صهیونیستی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق