Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@08:50:35 GMT

با صندلی‌تان قهر کنید

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۳۵۶۸

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری در ادامه نوشت: «هر چه در طول روز کمتر بنشینیم، شانس ما برای زندگی سالم بیشتر خواهد بود. نشستن طولانی‌مدت در هر صورتی مانند نشستن پشت میز، پشت فرمان یا جلوی صفحه نمایش مضر است. زمانی که مدت زیادی پشت میز می‌نشینیم، به مرور در اندام‌های پشتی، فشار و درد احساس خواهیم کرد. این فشار از انتهای جمجمه تا استخوان خاجی را درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حالت مهره‌های کمر به‌ مراتب تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند و انعطاف خود را از دست می‌دهند. نشستن ساعت‌های طولانی در طول روز، علاوه بر آسیب به مفاصل و استخوان‌ها و ایجاد گردن‌درد، کمردرد، زانودرد، به‌هم‌ریختگی ساختار قامتی، پوکی استخوان و کاهش توان قلبی و عروقی زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف جسمی و روحی است.

حتی اگر یک‌ بار هم به درد کمر دچار شده باشید حتماً می‌دانید کمردرد تا چه اندازه طاقت‌فرساست. دلیل بیشتر کمردردها ضعف عضلات یا وضعیت نامناسب بدن است. با توجه به موقعیت خاص ناحیه کمری، نشستن طولانی‌مدت می‌تواند منجر به آسیب دیسک بین مهره‌ای بخش تحتانی کمر شود.

بدن ما باید به‌ طور مداوم در حرکت باشد؛ چرا که عضلات در اثر عدم‌ تحرک، اکسیژن و مواد مغذی کمتری از خون دریافت می‌کنند. برای همین باید بعد از هر ۳۰ دقیقه وضعیت بدنی خود را به‌ طور مرتب و متوالی تغییر دهیم.

در تحقیقات جدید ثابت شده کسانی که به‌ مدت یک یا دو ساعت به‌ طور پیوسته می‌نشینند دو برابر کسانی که این مدت را با حرکت همراه می‌کنند در معرض خطر ابتلا به درد کمر هستند.

افزایش بیش از حد انحنای فوقانی پشت از شایع‌ترین نوع گوژپشتی است که به‌ دلیل وضعیت نامناسب یا قوزکردن ایجاد می‌شود. اغلب گوژپشتی‌هایی که بر اثر رعایت‌نکردن بهداشت حرکتی و نشستن‌های طولانی‌مدت ایجاد شده‌اند، برگشت‌پذیر هستند. اگر به این عارضه دچار شدید می‌توانید با انجام برخی تمرین‌های ورزشی مانند پیلاتس، ستون‌ مهره‌ها را به وضعیت طبیعی بازگردانید.

راهکارهای ساده برای پشت‌میزنشین‌ها

* برخی از کارهایتان را ایستاده انجام دهید.

* هر ۳۰دقیقه حرکتی به بدن‌تان بدهید و حرکات کششی انجام دهید.

*لم ندهید و صندلی را به سمت میزتان بکشید.

* سر و گردن‌تان را به حالت خنثی، به‌ طوری‌ که به جلو و عقب خم نشوند، نگه‌ دارید.

* ارتفاع میز را نسبت به قد خودتان تنظیم کنید.

* سعی کنید هر روز مقداری پیاده‌روی کنید.

* به جای استفاده از آسانسور از راه‌پله استفاده کنید.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود

یک مقام آمریکایی مدعی شد که آزادی اسرا از غزه به «آتش‌بس فوری و طولانی» منجر خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز مدعی شد که آزادی اسرا به برقراری «آتش‌بس فوری و طولانی» در غزه منجر خواهد شد.
 
در اظهارات این مقام آمریکایی که امروز پنجشنبه مطرح شده سخنی از «آتش‌بس دائمی» که شرط گروه حماس برای توافق با آتش‌بس و تبادل اسرا است به میان نیامده است.  

مقام آمریکایی همچنین گفت که 17 کشور و آمریکا قصد دارند با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی اسرا برای پایان دادن به بحران غزه شوند.

"طوفان الاقصی" فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کردپیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکشاسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند حدود 129 نفر از افرادی که در روز 7 اکتبر در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند در حال حاضر در غزه نگهداری می‌شوند. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیش از این گفته که توافق بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا تنها در صورت تحقق آتش‌بس دائمی در غزه منطقی است. آمریکا و اسرائیل با آتش‌بس دائم مخالفند و معتقدند که چنین رویدادی به نفع حماس است. 

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • (ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت
  • صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس